PDA

View Full Version : Fuzz factory + amp



ronnylauridsen
5 augustus 2007, 13:59
Gegroet iedereen!
Ik ben nieuw op dit forum, en had een vraagje voor jullie.
Ik ben namelijk van plan om een zvex fuzz factory (of de vexter) aan te schaffen, en hierbij ga ik ook een nieuwe versterker kopen.
Ik heb nu een versterker (behringer :confused: ) met 2 speakers, en ik wil een nieuwe met 1 speaker omdat deze die ik nu heb veel te zwaar is om overal mee naartoe te verslepen.

Nu heb ik gelezen op dit forum dat bij sommige versterkers de fuzz factory niet zo mooie resultaten oplevert. Hebben jullie tips voor welke versterker een goede combinatie is met de fuzz factory? Ik had gedacht aan fender hot rod ofzo... ik wil alleszins een buizenversterker met 1 speaker.
Kan iemand me hierbij helpen?
Bedabkt alvast!

drap
5 augustus 2007, 14:39
http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=13 of http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?

Niet lullig bedoeld ofzo, maar daar staat echt een schat aan informatie.

Welkom trouwens :)

Die Fuzz Factory zocht/zoek ik ook, maar waarschijnlijk heb ik een dealtje kunnen sluiten met iemand :cheerup:

Rutger
6 augustus 2007, 10:55
Ik heb er sinds kort ook eentje. k Zocht al een tijdje een fuzz, en ging eigenlijk overstag vanwege de weirde sounds. Een volle warme sound heb ik toch al, dus volle warme fuzz erbij was het uiteindelijk toch niet.

And ranzig it is 8) Het enigste is: hij gaat ook niet voor minder

Hij doet t prima op mijn fender buizenbak. Je hoort wel vaker dat ie het prima doet op cleane bakken. Op andere amps heb ik m nog niet kunnen testen.

ronnylauridsen
6 augustus 2007, 12:44
Badankt alvast voor de reacties!
Ik wil hem ook hebben voor de weirde geluiden, en niet echt als mijn main distortion/overdrive.
:rockon:

Swan
6 augustus 2007, 17:11
ik vind de FF best schel, daarom gebruik ik hem meestal over n crunchy amp zodat t wat donkerder wordt... ik gebruik hem btw wel als mn main dist/fuzz :)

Rutger
31 augustus 2007, 11:31
Even bumpen voor een FF vraagje

Mijn Fuzzfactory bromt als de tyfus als ik de gain voluit zet, eigenlijk vanaf een uurtje of 4. Ik kan de gate wel bijdraaien, maar dan wordt de fuzz me te dun. Is dat normaal voor een FF, of moet ik m maar ns laten nakijken?

drap
31 augustus 2007, 11:38
Het is inderdaad niet het meest stille pedaal. Die gate heb ik altijd helemaal uit staan, anders kapt het veel te veel van je signaal. Maar ruisen doet dat ding, daar doe je niet veel aan. Hoor je toch niks van als je als een gekke aan het rammen bent met dat ding :rockon:

Mitch
31 augustus 2007, 11:41
Ruis is wat anders dan brom hè ;)
RUtger, bromt -ie ook in combinatie met andere gitaren ?

drap
31 augustus 2007, 11:43
Daar zat ik nu achteraf ook aan te denken. Staat ie ook in het begin van de keten? Het pedaal dult namelijk geen gebufferde pedalen ervoor. (wijze les van Mitch :) )

Rutger
31 augustus 2007, 12:01
Hij staat helemaal aan het begin, en bromt (nee, geen ruis) icm met al mn gitaren. Bij de een wat meer dan bij de ander, maar da's maar net wat voor element ervoor zit.

Als ik alle elektrische apparatuur uit z'n omgeving weghaal, wordt de brom wel minder, maar is nog steeds storend aanwezig bij volle gain. Het is echt alleen vanaf 4 uur, waarbij hij snel harder wordt als je de gain nog verder opendraait. Voor 4 uur is er alleen een zacht brommetje/ruisje wat je bij alle OD/DS/Fuzz pedalen hebt.

De gate heb ik idd liefst zo laag mogelijk, zo niet uit.

Voor de volledigheid, ik voed m met een gestabiliseerde 9V adapter + daisy chain.

Rutger
31 augustus 2007, 12:24
Hey, wtf! Zwarte draadje van de batterij-aansluiting ligt eraf! :angry:

Zou dat t kunnen zijn? t Maakt niet uit waar ik dat draadje laat (of aardt), hij blijft brommen