PDA

View Full Version : Ibanez Edge installatie/Locking trem...



Mattia
4 augustus 2007, 21:29
Dus...ik ga morgen eindelijk eens de cavity voor de Ibanez Edge frezen, maar ik zit nog steeds te dubben over positionering, omdat ik nog nooit een double-locking trem heb geinstalleerd. Ik kan ook moeilijk inschatten hoeveel travel dat ding heeft, etc., dus mijn vraag:

heeft iemand hier een Ibanez met een Edge erin? Kan die de afstand van de 12de fret naar de studs even uitmeten?

Anders ga ik 'gewoon' voor een standardarrangement, zeg maar, het breekpunt van de zadels op de mensuur leggen als ze helemaal naar voren zijn, en hopen dat 't allemaal wel klopt zo...

oknarb180
5 augustus 2007, 23:47
Hey Mattia,

Helaas kan ik het niet voor je meten, want ik heb geen Ibanez. Misschien kun je gewoon de zadels in het midden zetten en dan de brug uitmeten. Kun je ze nog 2 kanten op maar volgens mij zit je dan wel goed. Ik heb evt. Gibson MIII met Floyd Rose, die kan ik uiteraard wel voor je opmeten, als je daar wat aan hebt?

vr.gr.

Branko

Mattia
6 augustus 2007, 00:02
'k was ongeduldig, dus heb ik het gewoon uitgemeten door de brug erbij te maken, lineaal, bekende scale length, en hoppa, gaan. Ik bedoel, korter dan die 25.5" zullen ze nooit zijn, langer wel.

Zie de left Kelly/Explorer topic in het bouwverslag forum ;)

Toch bedankt in ieder geval!

fred dons
6 augustus 2007, 08:08
het enige waar je bij Edge trems op moet letten ten op zichte van "normale" floyds is dat de studs iets verder naar achteren staan, je kunt ook niet zomaar een Edge trem op de plek van een OFR zetten omdat anders de voorkant van de trem over de rand van de cavity komt