PDA

View Full Version : peavey valveking 1 of 2 speakers?



allochthomas
4 augustus 2007, 20:02
heb eergisteren en vandaag de tijd gehad om mede dankzij de tips van hier wat versterkertjes uit te proberen, en ik heb besloten dat het de peavey valveking 112 wordt.

nu is mijn vraag:
ik heb donderdag een tijdje op een valveking gespeelt met 2 peakers, en vandaag op een met 1 speaker, is die extra speaker de 80 euro extra waard? want de valveking met 2 speakers was net verkocht dus ik kon helaas niet vergelijken.

Mr Molenberghs
4 augustus 2007, 20:12
De Valve King 212 heeft niet alleen een speaker meer, maar is ook nog eens een 100 watt versterker. De 112 is 50 watt. Beide gaan in ieder geval meer dan hard genoeg.

Kaïn
4 augustus 2007, 20:16
Het geluidsverschil naar mijn mening tussen een 2 x 12 en een 1 x 12 is redelijk groot. Een 2 x 12 geeft een veel breder geluid. Logisch, want het zijn 2 speakers. Het nadeel alleen is dat speakers zwaar zijn en je dus je een hernia tilt aan een 2 x 12 combo. Treed je vaak op...kan je dat oplossen door bijv een kratje met wieltjes ervoor te maken, of misschien een flightcase.

Zelf speel ik op een 2 x 12 combo, gewoon omdat ik het beter vind klinken, maar ik til me echt een ongeluk aan dat ding. Bijna 50 kilo zwaar.

Dat is dus de afweging die je moet maken.

Succes!

allochthomas
4 augustus 2007, 20:16
De Valve King 212 heeft niet alleen een speaker meer, maar is ook nog eens een 100 watt versterker. De 112 is 50 watt. Beide gaan in ieder geval meer dan hard genoeg.
100 watt buizen vind ik te veel van het goeie, en mij vraag was of de extra 80 euro voor een 112 met 2 speakers het waard is ten opzichte van de 112 met maar 1 speaker.

Jorn69
4 augustus 2007, 21:27
is er wel een 50 watt versie met 2 speakers ?

allochthomas
4 augustus 2007, 21:28
heb er zelf nog op staan te spelen.

stevie_vp
5 augustus 2007, 00:13
als het geluid voor jou beter is met 2 speakers zou ik zeker die nemen.
in the end ben je er echt blijer mee dan een net iets mindere...
en wat is 80 euro? nie veel ;) en ja 100 watt... ik speel op 120 hhhaaarrdddeee watts.. en vind het op zekers niet teveel :)
succes!

Mitch
5 augustus 2007, 00:54
Een extra speaker is altijd oké, maar 50 extra watts betekent ook een aardig extra gewicht.... even controleren hoe het zit voor je je een breuk sjouwt !

Rinze
5 augustus 2007, 01:08
heb er zelf nog op staan te spelen.

Bij mijn weten is er alleen een 100 watter met twee speakers.

allochthomas
5 augustus 2007, 11:07
Bij mijn weten is er alleen een 100 watter met twee speakers.
dan is de prijsverschil tussen 50 en 100watt wel erg klein in mijn ogen

Rinze
5 augustus 2007, 11:17
Die dingen kosten sowieso geen drol als je kijkt wat je ervoor krijgt. Er komt nog meer van dat soort spul want ik zag ook een advertentie voor een grote Windsor (geloof ik) die eruit zag als een dikke Marshalltop voor een paar honderd euro. Lang leve de Chinezen zullen we maar zeggen..

LCH
5 augustus 2007, 11:29
Kijk nou niet naar die wattages. 100 watt gaat echt niet twee keer zo hard als 50 watt. Sterker nog, het scheelt maar een heel klein beetje qua volume. Gewoon bekijken wat jij het beste vind klinken, de 1x12 of 2x12.

JohnFrusciante
5 augustus 2007, 17:49
hm die 2 x 12 ga ik deze week ook hale xD

MegaDrive
2 december 2007, 12:08
Ik ook. Ik heb ze naast elkaar kunnen testen en voor mij wordt het def de 2x12, veel breder en voller geluid dan de 1x12. Ik weet niet wat het aandeel van de 2 extra powervalves daarin is, maar voor de sound is die extra speaker voor die paar euri meer echt de moeite waard.

Laat je niet afschrikken door die 100 watt, want met de texture control kun je je output volume terugdraaien naar ongeveer 60%. Bovendien is 100 watt maar 3dB meer dan 50 watt. Als het nog steeds te hard is kun je altijd nog 2 powervalves verwijderen, dan is hij ook 50 watt. Je verliest dan wel de texture control.

Overigens heb ik in dezelfde testsessie de Line6 Spider Valve 2x12 ernaast gehad waar ik hoge verwachtingen van had. Het viel mij tegen. De cleans zijn fantastisch, de reverb is okee, de effecten matig maar de distortions zijn ronduit prut. En dan heb ik het echt een kans gegeven. Veel te compressed en geen karakter. Wel leuk is nu dat je met channel volume en master volume nu ook echt een andere sound kan maken binnen dezelfde preset. Grote ergernis voor de knopjesdraaiers onder ons: met je master op een kwart switchen naar een preset die toevallig het channel volume maximaal heeft staan.... Argh! Altijd lache in een overvolle gitaarwinkel :)

Succes met de keuze!

marter544
2 december 2007, 12:15
Ik zou voor de 212 gaan, die vind ik veel voller klinken, en op hoger volume houd je dan ook gewoon meer laag, dat beukt wat lekkerder.

Year62
2 december 2007, 22:43
Ik zou voor geeneen van de twee gaan, spaar liever iets door en koop een andere (betere) combo. Deze worden geassembleerd in China en zijn van povere kwaliteit, de sound is wel goed maar als er nu eens niets in zou meetrillen als je ermee speelt dan zou het nog acceptabel zijn maar heb dit meegemaakt, een splinternieuwe valveking 212 na één week spelen waren er ineens bijgeluiden van waarschijnlijk onderdelen die los zijn gekomen door de trillingen :angry: dus ik terug naar de muziekboer ermee waar ik hem kocht, na een week vonden ze eigenlijk niets wat leek los te zijn, ik heb die dan terplaatse opnieuw getest en wat bleek die bijgeluiden waren er nog altijd, dus wat gedaan ik heb hem ingeruild voor een valveking head, had thuis nog een 2X12 cab staan. Thuisgekomen direct opgezet laten opwarmen gelijk het moet en spelen maar ... ohh wat was ik blij :p Daags erna terug opgezet hugh? weer trillingen? :angry: , had de head op de cab staan gelijk iedereen het doet en wat zag ik ook dat de bovenste plank van de behuizing van de head naar boven toe gekromd was. Mijn beslissing was dan rap gemaakt, terug naar de muziekboer en weg met die rommel, ik ga nu voor een Marshall TSL602 deze is wel stukken duurder maar waarschijnlijk ook stukken beter.
Wou gewoon mijn verhaal hier ook even kwijt. Dit wil niet zeggen dat alle valvekings slecht zijn maar ergens moet er wel bespaard zijn om aan zo'n prijs te komen voor een fulltube versterker.
grtz
Nunzio

pannekoek
3 december 2007, 17:44
De Valve King 212 heeft niet alleen een speaker meer, maar is ook nog eens een 100 watt versterker. De 112 is 50 watt. Beide gaan in ieder geval meer dan hard genoeg.

1ste post in bijna 4 jaar :P


ot: ik zou voor de 212 gaan, heeft net wat extra ballen voor bijvoorbeeld een klein optreden, en geluid is wat gespreider

sembo
4 december 2007, 19:58
ik heb de valveking 112 en hij klinkt echt mega voor dat geld.

hij is 50watt maar er komt echt veel herrie uit hoor!!

ik denk als je iets meer ballen wilt dat je voor de 221 moet gaan.

maar als je hem alleen thuis ga gebruiken is het verspeelde geld om de 221 te kopen want met de 112 kan je de buren ook al flink lastig vallen.

Gr Sem.