PDA

View Full Version : Eminence The Governors binnen en.....



dr.distortion
4 augustus 2007, 17:44
Man wat een heerlijk geluidje....Ik heb sinds twee jaar een Fame 2 x 12" cab met celestion V30, welke op 8 ohm bekabeld was. Na de aanschaf van mijn Peavey Valveking 112 kon ik dit cabje niet meer gebruiken omdat er een cab aan moest van 16 ohm. Dus....celestions verkocht en de governors bij Thomann besteld vorige week zaterdag. Allereerst de service van Thomann: deze is ronduit geweldig! Na de bestelling in no time een email met hoe te betalen etc. Na de overschrijving via online bankieren overgemaakt te hebben, ontving ik woensdag een smsje: uw bestelling wordt vandaag verzonden. En zoals beloofd, werd gisteren alles netjes verpakt afgeleverd. Vandaag speakers erin gebouwd, speakers zien er gaaf uit met dat rood aan de achterkant, maar dat terzijde.
Nu de sound: TOOONE!!! Niks vergeleken met de valveking als open combo, dit is de druk en het heerlijke clean waar ik van droomde! Een paar steekwoorden: Dynamiek, punch, warm! Overdrive heb ik (nog) niet helemaal full blown opengezet, daarvoor wil ik eerst de speakers netjes voor laten "inbreken" Crunch op een lager volume klinkt net zo lekker, dikke rockscheur en megavet met mijn LP. Lekker strak laag! Met de strat met Dimarzio sds1 in de brug een vet scheurijzer, wel veel opener maar dat is juist dat lekkere strat-karakter!

Kortom: ik kan deze speakers iedereen van harte aanbevelen! Ben erg benieuwd als ze dadelijk zijn ingespeeld waarna ik de overdrive en volume wat verder kan opendraaien!

Negative K3 fan
4 augustus 2007, 18:42
Kortom: ik kan deze speakers iedereen van harte aanbevelen! Ben erg benieuwd als ze dadelijk zijn ingespeeld waarna ik de overdrive en volume wat verder kan opendraaien!

nah, ik bedank voor de eer. Maar veel succes nog met je aankoop, heb je weer een excuus om overdreven hard te scheuren, want ze moeten natuurlijk wel ingebroken worden :)

Robin.ke
4 augustus 2007, 21:15
Hoe klinken ze in vergelijking met de V30'ers ? Vergelijkbaar ? Ik zoek namelijk nog een vervanging voor mijn G12T75 speakers en de V30 tone bevalt me wel.

dr.distortion
4 augustus 2007, 21:23
Als ik ze vergelijk met elkaar vind ik de V30 een stuk scherper!

Robin.ke
4 augustus 2007, 21:40
Dan lijkt dat ongeveer de sound die ik zoek, en nog een stuk goedkoper ook. Voor dat geld is het zeker het proberen waard.

Fuhgawz
4 augustus 2007, 23:23
Fijn om te horen, ik heb er eergister vier besteld bij thomann. ;)

guitaraddict
5 augustus 2007, 10:42
Wat is het internet adres van Thomann ?

Alf

Debaser
5 augustus 2007, 11:36
http://www.thomann.de/

( google maar op "thomann" )

vester86
5 augustus 2007, 17:50
Erg fijne speakers, heb er eentje onder mn laney (in een zelfbouw 1x12" cabje)
vergeleken met de V30 iets voller en iets ruwer, ofzo, maar heel aardig vergelijkbaar

Zie sig ;)