PDA

View Full Version : welk bouwjaar les paul laten liggen?



ildotore
4 augustus 2007, 17:14
Hallo allemaal,

Ik weet dat ze vanaf 2002 weer super afwerken...

Welk bouwjaar les paul kan ik beter laten liggen?


Ik hoor graag van jullie..

Groeten Edward

Ibanez666
4 augustus 2007, 17:25
Als ik eerlijk ben, vind ik de Gibsons van tegenwoordig dus ook na 2002 veel te weinig bieden voor de prijs die je er voor betaald. Maar ja ik speel zelf op Ibanez Les pauls uit de jaren 70, dus ik ben misschien niet objectief.

Volgens mij is het ook niet zo dat alle modellen uit een jaar per definitie goed of slecht zijn, je zult toch meerdere gitaren moetem proberen, ook uit een "goed" jaar om iets geschikts te vinden.

eazy G
5 augustus 2007, 01:28
Tis na 1982 eigenlijk allemaal niet echt fantastisch :)
Speel zelf een Gibson es 335 uit 1979 en heb mijn andere mijn gibson es 335 uit '86 maar snel verkocht want dat was (qua feel, sound en afwerking) echt niets maar dan ook helemaal niets vergeleken bij die uit '79.
Dus mocht je er een willen kopen en je hebt het geld om er een nieuw in de winkel te gaan kopen. ga dan eerst ff checken of je niet ergens een oudje op de kop kan tikken.

guitardude
5 augustus 2007, 01:51
Wat dacht je van gewoon zelf uitproberen?
Een gibson Les Paul uit 1975 blind kopen, maar eentje uit 2004 laten liggen alleen vanwege de jaartallen is onzin.
Probeer ze allemaal uit en koop degene die jij zelf het beste vindt, ongeacht het jaartal :)

Dirkdewaard
5 augustus 2007, 12:36
Alles dat gemaakt is na 1964....... ;)

fred dons
5 augustus 2007, 12:41
ik denk dat je 61 wel als veilige marge aan kunt houden hoor :D

the sure thing
5 augustus 2007, 14:15
Ik heb ooit een Gibson ES 335 uit 1993 bespeeld en die was VERSCHRIKKELIJK in alle opzichten. Ik heb er nu eentje uit 1997 en die is weer fantastisch. Wat anderen al zeggen: er zitten geen produktiejaren bij die alleen maar goede of slechte LP's produceerden. En ook die mening verandert in de tijd:

Zo waren de jaren 70 Fender stratocasters tot 10 jaar geleden niet gewild wanwege de 3 punts bevestiging van de hals, de slechte klank, en de slechte afwerking en kwaliteit onderdelen (ze werden ook wel de "honkbalnuppels" genoemd). En wat zie je nu? Nu zijn het geweldige gitaren en worden ze steeds populairder!!!

10 jaar geleden kon je een jaren '70 Fender voor fl 1.000 kopen, nu gaan ze voor EUR 1.500 over de toonbank. Dat is in 10 jaar tijd een prijstoename van 333%....

VOor Gibson is dat niet anders. De jaren 80 Les Pauls worden populairder OMDAT ze ouder zijn, niet omdat ze beter zijn.... Ik zou als ik jou was een NIEUWE Les Paul kopen. Met de lage dollarkoers is dat nu goed te doen. Het voordel van een NIEUWE is, is dat je nu ruime keuze hebt. Probeer ze allemaal uit en koop de beste.

rjong999
5 augustus 2007, 15:10
+1

en als het je voornamelijk om het spelen gaat (bespeelbaarheid, sound, degelijkheid, afwerking) koop dan een (tweedehands) studio, best bang for buck. Het verschil tussen een oude lp en een nieuwe studio zit 'm - naast de prijs en de verzamelaarswaarde - meer in smaak dan in kwaliteit. Ik pak net zo lief mijn 03 studio als mijn 75 black beauty.

the sure thing
5 augustus 2007, 20:38
En......... de nieuwe LP hebben allemaal burstbuckers die behoorlijk goed klinken!

Jyuuga
6 augustus 2007, 11:50
Maar heeft Gibson dan geen Reissue's van bepaalde jaartallen? Dan heb je toch gewoon een Les Paul bijv. van dat bepaalde jaartal maar dan nieuwgemaakt?

fred dons
6 augustus 2007, 11:54
Gibson heeft ongeveer ieder jaar een nieuwe reissue die weer afwijkt van de vorige reissue en de ene keer meer op het origineel lijkt dan de keer erna

Dirkdewaard
6 augustus 2007, 12:36
Gibson heeft ongeveer ieder jaar een nieuwe reissue die weer afwijkt van de vorige reissue en de ene keer meer op het origineel lijkt dan de keer erna

Geniaal, had ik het maar bedacht.....

fred dons
6 augustus 2007, 13:13
als marketing tool is het perfect, is btw vergelijkbaar met de policy die electronica fabrikanten aanhouden; maak je product niet te goed want dan duurt het te lang voordat je klanten weer bij je terug komen voor een nieuw product en bij Gibson leggen ze dat uit met; deze reissue lijkt nog beter het origineel dus je moet deze kopen (en dat dan iedere 2 jaar opnieuw)
tis begonnen met de bodyshape, toen de dunne binding, de lange tenon, kleur, de tops, de toets (eventjes brazilian geweest), de hardware, de pups, de caps op de potmeters etc, De huidige reissue komt dus heel dicht bij maar net niet dus kunnen ze volgend jaar weer iets aanpassen

EuroCinema
6 augustus 2007, 13:31
Als je een LP wilt kopen: geen 1 laten liggen maar allemaal bespelen tot je verliefd wordt. Bouwjaar zegt wel iets, maar lang niet alles.

Orpheo
6 augustus 2007, 13:43
En......... de nieuwe LP hebben allemaal burstbuckers die behoorlijk goed klinken!

burstbuckers, goed? ik heb zelden zulke slechte pickups gehad.

iwamoto
6 augustus 2007, 13:51
burstbuckers, goed? ik heb zelden zulke slechte pickups gehad.
ja maar dat is toch een kwestie van smaak lijkt me zo...

Dick Wolkendeck
6 augustus 2007, 15:27
Ja burstbuckers zijn prima, tenzij het geluid je niet aanstaat. Maar da's nu eenmaal smaak. Met "slecht" zal Orpheo vast niet bedoelen dat ze het niet doen, startproblemen hebben of olie lekken. Nou ja, vooruit, veel feedbacken.

Helter Skelter
6 augustus 2007, 15:49
Als je een LP wilt kopen: geen 1 laten liggen maar allemaal bespelen tot je verliefd wordt. Bouwjaar zegt wel iets, maar lang niet alles.

+1

ik heb een standard uit 1991 (nieuw gekocht) en voordat ik tot deze aankoop overging had ik zo'n beetje de halve Gibson-fabriek in mijn handen gehad en bij deze had ik 'het gevoel'

jaartallen zeggen me niks, ik weet niet eens wat voor elementen er in mijn LP zitten, interesseert me niet ook

Pepe
6 augustus 2007, 18:29
Op de een of andere manier gaat het hier op dit forum altijd over Gibson en Epiphone als het LP uurtje is geslagen.
Geen liefde voor den Tokai, een Greco, een Bacchus, een Burny desnoods?
Gibson maakt prachtige gitaren maar dat gedoe over long tennons, uitgeholde bodies en kwaliteit....

Orpheo
6 augustus 2007, 18:32
Ja burstbuckers zijn prima, tenzij het geluid je niet aanstaat. Maar da's nu eenmaal smaak. Met "slecht" zal Orpheo vast niet bedoelen dat ze het niet doen, startproblemen hebben of olie lekken. Nou ja, vooruit, veel feedbacken.

toch wel....



of hoef je je elementen niet te smeren met kruipolie? ;)



nee, zonder dollen. ik vind de burstbuckers niet lekker klinken. veel te neuzig, geen fijne pinch harmonics, en weinig dynamiek. maar ja, dat is mijn smaak. feit is wel dat ik alle burstbuckers heb vervangen. (3 setjes dus).

BamBuFan1
7 augustus 2007, 01:09
Hallo allemaal,
Ik weet dat ze vanaf 2002 weer super afwerken...
Welk bouwjaar les paul kan ik beter laten liggen?
Ik hoor graag van jullie..
Groeten Edward

Ik hoorde dit ooit in een Fender-documentaire een ex-werknemer van de oude Fender-fabriek zeggen (en ik gok dat het universeel van toepassing is op alle merken): "Alle gitaren die op vrijdagmiddag of maandagochtend gemaakt zijn vermijden......"

vox
7 augustus 2007, 01:33
Is gibson niet een beetje overrated? ik bedoel er is tegenwoordig zoveel meer aan merk en prijs, en ieder maakt wel een "les paul" replica of met een knipoog naar het model..

richwood betaalbaar en gibson klaagt ze aan..
ibanez vroeger ook..

volgens mij zijn de reisues ook gewoon reclame/marketing... ik heb eens op een gibson les paul gespeeld (reisue) en ik vond mijn les paul toch lekkerder..

dus volgens mij maakt bouwjaar niks uit...

Dick Wolkendeck
7 augustus 2007, 08:52
toch wel....



of hoef je je elementen niet te smeren met kruipolie? ;)



nee, zonder dollen. ik vind de burstbuckers niet lekker klinken. veel te neuzig, geen fijne pinch harmonics, en weinig dynamiek. maar ja, dat is mijn smaak. feit is wel dat ik alle burstbuckers heb vervangen. (3 setjes dus).

Ah zo, hahaha. Ik hou wel van dat neuzige. Da's toch vintage, zeg maar? Burstbuckers zijn er speciaal voor dat vintage gevoel (met een modern sausje), voor een moderner geluid neem je toch een Les Paul Classic met een 500T element... Een beetje helderheid mag overigens wel, zolang het maar niet schel wordt. En veel lomp laag, da's voor onze bassist.

Hoe werkt een element overigens in op je dynamiek? Dat principe is mij niet helder. Harder aanslaan = meer output, een element comprest toch niet? De dynamiek komt toch uit je gitaar of zit ik er nu naast? Hogere actie = meer dynamiek, zeg maar. Dat van die pinch harmonics kan ik wel volgen, dat heeft volgens mij te maken met het klankkarakter, een piekje in de curve waar het pincht...

Pepe
7 augustus 2007, 12:36
Neuzig is vintage? Niet in mijn boek. Ik ben juist gecharmeerd van de Classics "57 omdat ze juist niet neuzig zijn. Bij vintage denk ik aan warm & open, beetje ronde wollige bassen en sweet highs. Bij neuzig aan het opgepompte middengebied, strakke bassen en de stinging highs van een Dimarzio SD. Een Schaller amp versus een Engl zak maar zegge..

wat dynamiek betreft, hoe lager de output hoe effectiever je kan werken met de volumeknop -of aanslag-

maar dat is logisch dus (J. Cruyff)

bass blom
7 augustus 2007, 12:42
ja dat is het moeilijke met termen als neuzig wollig vet enzo..
iedereen heeft er zijn/haar eigen idee bij.
neuzig is voor mij dat er mid ontbreekt.
knijp je neus een beetje dicht en zeg bhee.. :D

Pepe
7 augustus 2007, 12:49
ahja
je vindt een Dimarzio full shred of X2n dus MINDER neuzig klinken dan een danelectro lipstick of Gretsch filtertron...

da's interessant.... blijken we al jaren langs elkaar heen te praten

als je je neus dichtknijpt komen er geen bassen en hoog uit.. alleen mids...bij mij

Speeddemon
7 augustus 2007, 13:37
Geen liefde voor den Tokai, een Greco, een Bacchus, een Burny desnoods?

een Burny DESNOODS?! :nervous:
Die mag je toelichten. (er even vanuitgaande dat we 't niet over de huidige Burny's hebben).

Pepe
7 augustus 2007, 13:46
Nouja, ik hoor wel eens schampere opmerkingen of Burny en dat zal wel te maken hebben met hun aziatische status
de kenner weet wel beter natuurlijk

tis volgens mij ook de enige fabrikant die hun LP customs zonder mahonie top maakten, getrouw aan het origineel
zelfs de Gibson CS flikkert er nog een maple top op zag ik bij het Peter Frampton model
ik heb er 2 gehad ooit en natuurlijk nauwelijks te verkopen hier (ruilen voor mijn Squire?)

steph
7 augustus 2007, 13:50
Mijn opinie:
Vanaf 2002 nieuwere standards, met nog meer lucht (weightcompensaded), en om die semi klank te compenseren, hebben ze d'r burstbuckers ingefl...

Vanaf 2002 vindt ik ze er mooier uitzien, maar ze klinken minder, maar da's natuurlijk persoonlijk.
Zelf houdt ik van het geluid van begin 90er jaren Lespauls, of natuurlijk jaar 54 t/m 60, maar da's nou eenmaal niet te betalen.

Speeddemon
7 augustus 2007, 18:19
Nouja, ik hoor wel eens schampere opmerkingen of Burny en dat zal wel te maken hebben met hun aziatische status
de kenner weet wel beter natuurlijk

tis volgens mij ook de enige fabrikant die hun LP customs zonder mahonie top maakten, getrouw aan het origineel
zelfs de Gibson CS flikkert er nog een maple top op zag ik bij het Peter Frampton model
ik heb er 2 gehad ooit en natuurlijk nauwelijks te verkopen hier (ruilen voor mijn Squire?)
Wacht effe, ik volg je niet.

Burny gooit juist WEL een maple top erop en dat is zoals bij het origineel, dus wat is het probleem? Ik heb nl. 2 LPC's van Burny en beiden hebben een dikke maple top.
Wat ik zo links en rechts hoor, is dat je bij Greco meer moet uitkijken voor de budget-gevallen (EC-500 en lager), en er zijn ook een hoop meer Greco en Ibanez Les Pauls met een bolt-on neck dan Burny's, dus dat zegt ook wel wat volgens mij.
Je vergat Orville en Edwards trouwens en wat doet Bacchus in dat rijtje? :???:

Lexvandoef
7 augustus 2007, 18:26
Wacht effe, ik volg je niet.

Burny gooit juist WEL een maple top erop en dat is zoals bij het origineel, dus wat is het probleem? Ik heb nl. 2 LPC's van Burny en beiden hebben een dikke maple top.
Wat ik zo links en rechts hoor, is dat je bij Greco meer moet uitkijken voor de budget-gevallen (EC-500 en lager), en er zijn ook een hoop meer Greco en Ibanez Les Pauls met een bolt-on neck dan Burny's, dus dat zegt ook wel wat volgens mij.
Je vergat Orville en Edwards trouwens en wat doet Bacchus in dat rijtje? :???:

De allereerste customs hadden geen maple top en 2 p90 achtige pickups erin zitten. Die zallie wel bedoelen, denk ik.

Er is trouwens ook nog Orville by Gibson en Navigator, beide een beetje de topklasse van Orville en Edwards zeg maar. Bacchus ken ik zelf ook niet echt nee.

Pepe
7 augustus 2007, 20:36
.... en Deviser & Navigator & Tune & Caparison & ... het was niet mijn bedoeling een volledige lijst.. efin
Waarom mag Bacchus er niet bij? Plaats genoeg.

Burny maakte Customs zonder maple tops (maar ook met).. ik zag er net weer 2 staan op ebay, all mahogany.
Ikzelf ken geen andere fabrikant die een mahogany top gebruikt ipv een maple hoewel ik geloof dat de R7 ook een mahogany top heeft?

....BTW, for those who don't know - the original 1950s Customs have a mahogany top, whereas the post-1968 Customs have maple tops), highlighted to me just how different they are from maple top LPs (99.999% of those in existence probably) and how great they are...

Deze Bacchus werd net gisteren voor mijn neus weggekaapt... ging voor iets meer dan 600 euro
Bacchus staat volgens de japanse kenners een treetje hoger dan Tokai en Greco

http://i8.photobucket.com/albums/a11/MIJ13/625%20Bacchus%20Les%20Pauli/bacchuslespaul.jpg

Hij deed me denken aan mijn favoriete Gibson kleur, lastig te vinden

http://img186.imageshack.us/img186/2893/burstfrontshotkz6.jpg

Speeddemon
7 augustus 2007, 21:45
.... en Deviser & Navigator & Tune & Caparison & ... het was niet mijn bedoeling een volledige lijst.. efin
Waarom mag Bacchus er niet bij? Plaats genoeg.

Burny maakte Customs zonder maple tops (maar ook met).. ik zag er net weer 2 staan op ebay, all mahogany.
Ikzelf ken geen andere fabrikant die een mahogany top gebruikt ipv een maple hoewel ik geloof dat de R7 ook een mahogany top heeft?

....BTW, for those who don't know - the original 1950s Customs have a mahogany top, whereas the post-1968 Customs have maple tops), highlighted to me just how different they are from maple top LPs (99.999% of those in existence probably) and how great they are...

Deze Bacchus werd net gisteren voor mijn neus weggekaapt... ging voor iets meer dan 600 euro
Bacchus staat volgens de japanse kenners een treetje hoger dan Tokai en Greco

Hmm,

http://en.allexperts.com/q/Guitar-General-649/Burny-Les-Paul.htm

Pepe
7 augustus 2007, 23:20
Dit stukje over Burny lawsuits zie je overal opduiken, het origineel komt van Andrew Mechling (grappig dat je met een "expert" aankomt die gewoon copypast)
Andrew heeft een informatieve site over Japanse gitaren, een goeie start voor iedereen die wat meer daarover wil weten
hij heeft iets te maken met Guitars.R.US geloof ik.. not sure

Ik had het over hedendaagse japanse gitaren, over de lawsuit periode zegt dezelfde Mechling:

Tokai quality and craftsmanship isn’t in their own league above other companies as many think, it is just that Tokai’s are more widely known than the Greco’s and Burny’s. Those 3 brands share similar quality and craftsmanship, but the little details and tone are all their own.

Speeddemon
8 augustus 2007, 03:53
Ik had het over hedendaagse japanse gitaren
.[/i]
Dat bedoelde ik dus. Ik kon die site met vintage japan guitars info helaas niet vinden. Daar werd elk merk toegelicht qua historie en kwaliteit en werd Burny dus als 1 van de beste gezien.

Pepe
8 augustus 2007, 12:20
... waarschijnlijk heb je het over de site van Andrew

http://www.guitarsjapan.com/about.html

het citaat wat je aanhaalt staat daar en slaat op de serie Super Grade, serie uit begin 80.
Vandaag de dag maakt Burny geen lawsuits meer, veel LP's met kahlers en Fernandes sustainers en worden gemaakt in Korea. Er worden zowiezo nauwelijks copiemodellen meer gemaakt. Tokai is ermee gestopt, Orville, Greco, Bacchus..
Gibson oefent nog steeds druk uit, ook op de domestic brands. Ik ken alleen nog een paar handvol kleine merken als Deviser, Combat en Seymour Duncan maar die maken alleen Fender clones.

Speeddemon
8 augustus 2007, 13:09
... waarschijnlijk heb je het over de site van Andrew

http://www.guitarsjapan.com/about.html

het citaat wat je aanhaalt staat daar en slaat op de serie Super Grade, serie uit begin 80..
Ja, die zocht ik!

Maar goed, daaruit blijkt toch dat de 80's Burny's over de gehele linie wat beter zijn dan 't gros van de Greco's van toen, de Mint Collection en Super Reals uitgezonderd? Ik zit al jaren op Greco's te GASsen, maar elke keer is er wel iets mee; of het logo zit te hoog tegen de binding, of te flink beschadigd (niveautje bucklerash, maar gedragen door een krokodil met Zakk Wylde's riemen ofzo).

Een Ebay-winkel in Italië heeft regelmatig Burny's uit 2004-2006 te koop voor +/- 550 euro, maar ik weet niet hoe 't met die kwaliteit zit.

Pepe
8 augustus 2007, 14:08
Ik heb nog een link voor je

http://www.japanguitars.co.uk/index.htm

Deze haalt ze zelf uit Japan, hij selecteert en het scheelt invoerrechten maar de prijs is daar ook naar. .
Probleem met Burny is, als er geen Super Grade op staat weet je niks over afkomst en jaartal, deden niet aan serienummers en sommige Burnys hebben een interne schroefnek (!) die je van buiten niet ziet. Alleen het plakkertje op de pickupring van de VH1 zegt nog iets...

Deze knaap heeft een hoop Burnys:
http://www.mustangaxeslinger.com/

Mattia
8 augustus 2007, 15:28
Het enige consistente aan Gibson's quality control is de inconsitentie...

Speeddemon
8 augustus 2007, 15:35
Deze knaap heeft een hoop Burnys:
http://www.mustangaxeslinger.com/
Ik ken 'm, maar ik vind 'm over de gehele linie nogal overpriced. Maar Amerikanen hebben daar sowieso wel een handje van, als het Japanse lawsuits betreft. (Tenminste, ik heb het idee, dat hij een Amerikaan in Japan is, net zoals een tijdje terug zo'n Gus nogwat, die verkocht vanaf een militair adres ofzo).

Speeddemon
9 augustus 2007, 14:45
Hey Pepe, weet jij wat meer te vertellen van de kwaliteit van de huidige Koreaanse Burny's?
Vergelijkbaar of beter dan nieuwe Epiphones?

Ik zie dat de prijzen natuurlijk een stuk interessanter zijn en ze zijn 9 vd 10 x in mint condition, maar toch... ik ben nu oudjes gewend, die echte Gibsons 't vuur aan de schenen leggen...

Pepe
9 augustus 2007, 16:02
nee, geen idee

ik ken alleen een tokai koreaan en dan kan ik wel zeggen, niet slecht, een stukkie beter dan epiphoon maar minder dan een japanse tokai....

er zijn zoveel modellen en uitvoeringen, een Epi komt uit japan, korea, China en vast nog wel ergens vandaan en Burny begon halverwege tachtig ook gitaren in Korea te fabriceren (en Yamaha kwam ik achter als sinds de early seventies)

Mijn ervaring, Burny heeft echt supergitaren -echt wereldklasse- en echte schrootgitaren en die zijn visueel niet uit elkaar te houden.

jaa, japanners gebruiken 2 schroeven voor een neckplaatje en de rest 3 maar zoiets is gemakkelijk te maskeren

Er komt bijna geen open book headstock meer uit Japan, alleen nog uit Korea en China. In Europa hebben musicstore.de en de engels importeur nog een vooraad openbook Tokais, die gaan niet hard gezien de prijzen maar dat duurt ook geen jaren meer

Speeddemon
11 augustus 2007, 17:10
En hoe zit 't met sommige 'chambered bodies' van Greco uit '77-'79?

Heb een aantal mooie LPC's gezien (met een kloppende diamond inlay), gewicht alleen rond de 3,8kg.
Ik wil er een mooie zwarte LPC bij, maar moet niet teveel kosten. Burny en Greco hebben prijstechnisch gezien m'n voorkeur, aangezien Edwards, Orville, Tokai en Bacchus toch een stuk prijziger zijn.

In Zwitserland zit ook een verkoper met een hoop Japanse lawsuits, maar ik baal er van dat Zwitserland geen EEG land is en je dus wel invoerrechten betaalt. :angry:

Pepe
11 augustus 2007, 17:30
ja, daar was ik ook bijna ingestonken, in die zwitser.

Er loopt binnenkort een Burny Super Grade bij Hishashi af, kijken wat dat gaat doen.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=320144494445&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=011

Edwards schat ik zelf net iets lager in dan de usual suspects hoewel ik de relic Jimmy Page wel jummy vind
Chambered bodies... dat kan zomaar hollow body betekenen ala de Ibanez schroefnekken en dat hoeft niet slecht te zijn maar als ik toch een LP laat overkomen heb ik liever een solid voor mijn geld. 3.8 kilo.. dat kan ook nog gewoon een lichte solid zijn maar... hmm.. tricky allemaal..

De live road serie van Bacchus -de laatste open headbook- ziet er ook niet slecht uit en er hangt (nog geen) collectors prijsje aan

laat orph dit maar niet zien .. die heeft zoveel plezier met zijn warmoths...

http://i4.ebayimg.com/02/i/000/aa/71/6ba7_3.JPG

vox
11 augustus 2007, 18:09
ja, daar was ik ook bijna ingestonken, in die zwitser.

Er loopt binnenkort een Burny Super Grade bij Hishashi af, kijken wat dat gaat doen.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=320144494445&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=011

Edwards schat ik zelf net iets lager in dan de usual suspects hoewel ik de relic Jimmy Page wel jummy vind
Chambered bodies... dat kan zomaar hollow body betekenen ala de Ibanez schroefnekken en dat hoeft niet slecht te zijn maar als ik toch een LP laat overkomen heb ik liever een solid voor mijn geld. 3.8 kilo.. dat kan ook nog gewoon een lichte solid zijn maar... hmm.. tricky allemaal..

De live road serie van Bacchus -de laatste open headbook- ziet er ook niet slecht uit en er hangt (nog geen) collectors prijsje aan

laat orph dit maar niet zien .. die heeft zoveel plezier met zijn warmoths...

http://i4.ebayimg.com/02/i/000/aa/71/6ba7_3.JPG

hoe heet die kleur???

Pepe
11 augustus 2007, 18:32
BODY TOP :2P MAPLE ,
BODY BACK : 1P MAHOGANY ,
NECK : MAHOGANY ,
FINGERBOARD : ROSEWOOD 22F ,
TUNER : GOTOH SD90 ,
PICKUPS : YUTA,
BRIDGE : T.O.M. ,
TAILPEACE : ALUMINUM ,
FINISH :Brown OIL-FINISH ,
WEIGHT : 4500g.
JOINE : DEEP JOINE(LONG TENON) ,
with Gig Bag

vox
11 augustus 2007, 18:47
BODY TOP :2P MAPLE ,
BODY BACK : 1P MAHOGANY ,
NECK : MAHOGANY ,
FINGERBOARD : ROSEWOOD 22F ,
TUNER : GOTOH SD90 ,
PICKUPS : YUTA,
BRIDGE : T.O.M. ,
TAILPEACE : ALUMINUM ,
FINISH :Brown OIL-FINISH ,
WEIGHT : 4500g.
JOINE : DEEP JOINE(LONG TENON) ,
with Gig Bag

mooi apart kleurtje

Speeddemon
11 augustus 2007, 19:14
ja, daar was ik ook bijna ingestonken, in die zwitser.

Er loopt binnenkort een Burny Super Grade bij Hishashi af, kijken wat dat gaat doen.

Chambered bodies... dat kan zomaar hollow body betekenen ala de Ibanez schroefnekken en dat hoeft niet slecht te zijn maar als ik toch een LP laat overkomen heb ik liever een solid voor mijn geld. 3.8 kilo.. dat kan ook nog gewoon een lichte solid zijn maar... hmm.. tricky allemaal..

Van Hishashi heb ik mijn eerste Burny LPC gekocht. Een '80 of '81, al weer 2 jaar geleden ofzo. Is m'n #1 geworden! Ik moet er niet aan denken dat die een refretting nodig heeft trouwens, want dan zouden die mooie fret-edge bindings aan gort moeten.

Wat die Chambered betreft, dat is een Greco '77 LPC, die incl. verzenden uit de UK al dik 650 euro gaat kosten. Is dat het waard? Hij is wel bijna mint.

Bij die Zwitser heb ik mijn Burny SG '61 RI vandaan. En ja, 90 euro lappen aan de douane, terwijl 't technisch gezien IN Europa ligt voelt wrang. :nervous:

Pepe
11 augustus 2007, 19:22
voor Greco is voor mij '79 -'89 de veilige grens, daaronder en daarboven zitten mij teveel wazige modellen.. maar ook juweeltjes waarschijnlijk

Speeddemon
13 augustus 2007, 15:59
voor Greco is voor mij '79 -'89 de veilige grens, daaronder en daarboven zitten mij teveel wazige modellen.. maar ook juweeltjes waarschijnlijk
Hey Pepe, wat vind je van Orville by Gibson?

Ik zou een zwarte LPC incl. douane enzo hier kunnen hebben voor 850 euro.
Duur of doen? ;)

Agent_Smith
13 augustus 2007, 18:36
Hey Pepe, wat vind je van Orville by Gibson?

Ik zou een zwarte LPC incl. douane enzo hier kunnen hebben voor 850 euro.
Duur of doen? ;)

Mooie prijs! Doen! Heeft die dan wel, zoals het hoort, een ebben toets?

Pepe
13 augustus 2007, 19:10
Ik geloof niet de ObG's ooit echt low budget modellen in zijn programma heeft gehad maar echt veel kan ik zo niet zeggen natuurlijk
Als de hals recht is, geen fretjob nodig is, een mahonie solid body heeft... ja, dat klinkt als een goeie deal...

Speeddemon
14 augustus 2007, 00:46
iemand was me al voor. :(

Speeddemon
14 augustus 2007, 17:23
Mooie prijs! Doen! Heeft die dan wel, zoals het hoort, een ebben toets?
die had idd een ebben toets.

Ik twijfel ontzettend; ik heb een paar mooie late 80's/early 90's Burny LPC's gezien, die wel wat lichte beschadigingen hadden, maar zo rond de 500-600 euro zijn. Die Greco LPC '77 EG-600, met een kloppende diamond inlay op de headstock, nagenoeg mint, maar dus chambered body (3.7kg) 600 euro, en dan nog de duurdere Orvilles.

Ik weet al weer de naam van die andere verkoper; Gusharris. Die heeft minder aanbod dan Mustangaxeslinger, maar is wel goedkoper.

Oh, en bij Hishashi staat een moderne zwarte Tokai LS-85S te koop, 2004, nieuwstaat, die wel de kloppende headstock heeft, maar met een soort bloem als inlay. Maar ja, is dat kwaliteit?