PDA

View Full Version : twordt toch geen strat. mischien wel een telecaster...



Nocki
18 januari 2003, 19:44
vrijdag naar van een muziekwinkel geweest en op een paar strats gespeeld.
2 USA
1 highway
2 mex.
en het was toch maar niks eigenlijk...
ook nog uit pure interesse 3 telecasters beetgehad en de tele met grote frets hing gelijk goed. kan wel begrijpen waarom iedereen die zingt (jaja bijna iedereen) er op speelt hangt stabiel speelt lekker. zeker niet verkeert zo'n tele...

Zit er zoveel kaf tussen het koren bij de strats en moet ik gewoon doorzoeken of ben ik te verwend met mn gibson en bevalt een andere soort me niet...

tis wel moeilijk...
hebben jullie ook zo'n voorkeur?

Nocki

McCloud
18 januari 2003, 21:09
Misschien vind je Strats wel helemaal niks. Ik ben een Strat fan en ik kan weer niet op een Gibson overweg. Het is wel vreemd wat je zegt over die Telecaster. De Stratocaster is juist ontwikkeld (door Bill Carson als ik het me goed herinner) omdat de Telecaster zo instabiel was (niet gebalanceerd als je om je nek hangt).

qwerty
18 januari 2003, 22:30
Heb zelf de deluxe nashville tele: tel+e met extra stratpickup in middenpositie, en 5-way switch, ideale combinatie, en een leuk bedragje.....
zoiets misschien iets voor je?


:B :B :B :B :B

piezo
18 januari 2003, 22:40
Ik heb altijd veel moeite gehad met strats om de manier waarop ze aanvoelen, maar ik vond het geluid toch wel tof. Teles "hingen" altijd beter, vond ik ook. Tis echter gewoon een kwestie van even acclimatiwennen.

Nocki
18 januari 2003, 23:17
tja... de tele hing gewoon lekker stabiel. en kon in meer mee dan de strat. al moiet ik wel zeggen dt de tele uitnodigde tot slag en de strat meer uitnodigde tot solo...

een tele lijkt me ooit wel wat met dikke frets...

nocki

skabouter
18 januari 2003, 23:46
ja, met een gibson ben je wel erg verwend :smile:

wat heb je vooreen ? en vanwaar de aanschaf van die tele/strat ?

vulvasonic
19 januari 2003, 00:58
Op 2003-01-18 21:09, schreef McCloud:
Misschien vind je Strats wel helemaal niks. Ik ben een Strat fan en ik kan weer niet op een Gibson overweg. Het is wel vreemd wat je zegt over die Telecaster. De Stratocaster is juist ontwikkeld (door Bill Carson als ik het me goed herinner) omdat de Telecaster zo instabiel was (niet gebalanceerd als je om je nek hangt).


De rol van Bill Carson in het ontwerpen van de strat is volgens de meesten die erbij betrokken zijn geweest niet zo groot als hij zelf denkt.
Die hoorn van de strat was een cosmetische ingreep. Rex Gallion en Bill Carson o.a. vonden dat een gitaarbody best wat confortabeler mocht (pijn aan de ribbetjes), het HOEFDE immers ook niet meer zo hoekig, omdat het ineens ging om 'solid bodies'.
Alles werd dus afgerond.
De precission bass, die eerder op de markt kwam dan de strat had die hoorn gekregen omdat de bas inderdaad niet goed in balans zou hangen ZONDER die hoorn. En DAAR is de body van de strat op aangepast.


Wie wil dit soort dingen eigenlijk weten?
Jeeses...., ik heb echt geen leven....
;]

henk
19 januari 2003, 03:32
nou ik voel me een stuk gelukkiger nu ik dit weet hoor:-)

Nocki
19 januari 2003, 08:51
ja dat is juist interesant...

Ik heb een Gibson smartwood en daar zit natuurlijk ergens welhet gibson geluid in.
niet helemaal want het is geen standard les paul maar die vind ik ook weer te veel van het goede. met te weinig sprankel dus vandaar deze die ook nog eens lekker licht is..

Ik wil een strat voor het geluid. de les paul en de strat worden veel gebruikt en ik vind dit dan 2 soorten gitaren die ik nodig kan hebben voor bepaalde geluiden in de band...
gewoon dus omdat het "moet"

nocki

@iro
19 januari 2003, 13:05
niets moet, alles mag

Mitch
19 januari 2003, 13:14
Daarom alleen al zou ik het niet doen :grin: