PDA

View Full Version : Amerikaanse adaptor met stepdwon trafo



Ché
4 augustus 2007, 12:04
Een amerikaanse adaptor voor een effect, gaat dat hier in europa probleemloos werken als ik een stepdowntrafo 230/115v gebruik?

Concreet wil ik al een tijdje een univibe kopen in de VS, die komen met een amerikaanse adaptor die op 110V werkt.

Alvast bedankt

nielsduursma
4 augustus 2007, 12:06
Een amerikaanse adaptor voor een effect, gaat dat hier in europa probleemloos werken als ik een stepdowntrafo 230/115v gebruik?

Concreet wil ik al een tijdje een univibe kopen in de VS, die komen met een amerikaanse adaptor die op 110V werkt.

Alvast bedankt

Kan je dan niet gewoon een "Nederlandse" adapter erop aansluiten?

Dirk_Hendrik
4 augustus 2007, 12:37
Een amerikaanse adaptor voor een effect, gaat dat hier in europa probleemloos werken als ik een stepdowntrafo 230/115v gebruik?

Concreet wil ik al een tijdje een univibe kopen in de VS, die komen met een amerikaanse adaptor die op 110V werkt.

Alvast bedankt

Ja, dat gaat werken.
Ht lijkt me idd gemakkelijker om een nieuwe adapter te kopen. Scheelt ook een hoop gesjouw.

Ché
4 augustus 2007, 18:39
Ja, dat gaat werken.
Ht lijkt me idd gemakkelijker om een nieuwe adapter te kopen. Scheelt ook een hoop gesjouw.

Ok, bedankt. Ik dacht dat een gewone 2/1 stepdown trafo misschien niet exact de juiste stroom zou leveren, of verschil in Hz op het stroomnet.

Ik heb een stepdowntrafo voor mijn amp en daar zit nog een extra stopcontact aan dus dat is ok.

Een europese adaptor is inderdaad het gemakkelijkste, maar dan moet ik waarschijnlijk speciaal eentje van dunlop gaan kopen?

Dirk_Hendrik
4 augustus 2007, 19:09
Het aantal Hertz maakt geen R33t uit daar de spanning binnenin toch wordt gelijkgericht. Stroom is ook geen probleem daar amerikaanse stroom voor je pedaal niet anders smaakt dan Nederlandse.
Dan is er alléén nog het probleem van het vinden van een adapter met de juiste spanning. Voor een Univibe (de mijne in elk geval, da's de grote zilveren) is bij mijn weten een adapter van 18 volt nodig. Dat mag wél de goedkoopste allertijden zijn daar het ding z'n eigen spanningsstabilisatie heeft. 18 volt adapters zijn alléén iets lastiger te vinden dan alle meuk die tot een volt of 12 gaat.

Ché
4 augustus 2007, 21:13
Het aantal Hertz maakt geen R33t uit daar de spanning binnenin toch wordt gelijkgericht. Stroom is ook geen probleem daar amerikaanse stroom voor je pedaal niet anders smaakt dan Nederlandse.
Dan is er alléén nog het probleem van het vinden van een adapter met de juiste spanning. Voor een Univibe (de mijne in elk geval, da's de grote zilveren) is bij mijn weten een adapter van 18 volt nodig. Dat mag wél de goedkoopste allertijden zijn daar het ding z'n eigen spanningsstabilisatie heeft. 18 volt adapters zijn alléén iets lastiger te vinden dan alle meuk die tot een volt of 12 gaat.

ok dat is duidelijk, bedankt!

hellecat
2 februari 2008, 13:54
Shen-ei/univox UNIVIBE werk op 110 Volt en 60HZ.

Vrijwel alle omvormers die van 230v naar 110v omvormen zullen NIET ook 50HZ naar 60HZ omvormen! [blijft 50HZ]

Maakt dat wat uit voor je originele univibe??
Ik denk niet dat ie stuk gaat maar het zou best het geluid iets kunnen beinvloeden.
Van 60 naar 50 HZ verschil is toch 20%...

Groeten, Gil.

Dirk_Hendrik
2 februari 2008, 14:08
Het eerste wat er met de voeding in een Shin-Ei (of het nou een Relsleytone, Vibrachorus of een Univibe wordt genoemd) is dat de voeding wordt gelijkgericht naar gelijkstroom. Daarmee is het hele 50 of 60 HZ verhaal nit meer van toepassing.