PDA

View Full Version : Rack lades



Kaïn
4 augustus 2007, 10:09
Ey guys. Even een simpel vraagje. Ik zie vaak lades in racks voor "normale" pedalen. Worden deze apart verkocht of zijn ze makkelijk zelf te maken?
(ik had even de search gebruikt maar dat leverde geen bruikbaar resultaat op)
Zown lade lijkt me namelijk handig omdat ik binnekort overschakel naar een G-system en dan wil ik al mn pedalen in een rack zetten. Lekker leeg on stage ;)

DeiDRagonas
4 augustus 2007, 10:34
Nee, die moet je niet zelf gaan lopen maken. Ga ff vragen bij een goeie zaak... Die dingen zijn zo kant en klaar te koop namelijk.

Grt Roy.

Chroxy
4 augustus 2007, 12:01
http://www.verkoop.licht-geluid.nl/category.aspx?categoryID=585
kun je ze oa kopen (of bedoel je een dichte lade?)

maar waar zijn ze 'goedkoop' te krijgen..? Ik zoek er zelf ook eentje en ik vind 77 euro nu een beetje heel erg veel van het goede..

Kaïn
4 augustus 2007, 14:57
Bedankt mannen :)
Nee de lade hoeft niet dicht te zijn, als ie maar erin en eruit kan, thats enough for me.

groovieguitarguus
6 augustus 2007, 23:58
Dit is ook een idee:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=5621

een lege bak... bij de Gamma o.i.d. 2 lade geleiders en een klein plankje...

Klaar is Clara... ;-)

Vind zelf 70,- o.i.d. ook te duur!!!

morris
7 augustus 2007, 00:32
sjongejongejonge....

70 euro te duur, dus zelf maar wat (wat waarschijnlijk te zwaar wordt) oerlelijks knutselen voor je 600 + euro pedalen + voeding + bekabelingen etc.... Ik zal een switcher nog maar niet noemen.

Waar zijn wij nou helemaal mee bezig??

Morris

Chroxy
7 augustus 2007, 00:55
helemaal mee eens; wanneer je veel geld uitgeeft aan je rack moet je zeker voor fatsoenlijk materiaal zorgen (bv lades); het moet allemaal beetje in verhouding staan..

Alleen; ik heb een enorm klein rackje; Boss GX-700 voor de preamp; TC M-one in FXLoop en wil dan 2 pedaaltjes (Boss SD-1 en Ibanez DE-7) op een lade gooien; dan vind ik die 70 euro voor 2 pedaaltjes die samen ook zowat 2ehands 70 euro kosten wat veel..

r0etie
7 augustus 2007, 16:22
Thomann heeft er momenteel eentje in de aanbieding van 2HE voor 49 eurie

Staat bij de hot deals....

http://www.thomann.de/thon_rackschublade_2he_prodinfo.html?iwid=7

Groetjes,

Paul.

groovieguitarguus
7 augustus 2007, 19:53
Dit is ook niet gek:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=5624

49,- euro...

Fraaier dan een dichte la. Niet geknutseld... (is Morris ook tevreden gesteld ;-)

groeten Guus

Kaïn
7 augustus 2007, 22:46
Ziet er mooi uit allemaal! Zeker die dichte van 2HE. Binnekort maar ens een bestellingje zetten. En inderdaad Morris, als je niet te beroert bent om 1000 + uit te geven aan een plank hout met stalen kabels eroverheen moet 70 euro ook geen punt zijn.

morris
7 augustus 2007, 23:34
Ik bedoel die opmerking ook niet snobistisch (is dat ABN?? ;-) ) Het gaat natuurlijk ook om de bescherming van de spullen. Als je wat pedaaltjes en een (zware) voeding op je slechte pedal tray hebt liggen gaat dat zwiepen gedurende transport. Om over doorhangen en slechte contacten door gebrek aan trekontlasting maar te zwijgen. Als je het home-made wil doen ben je aan fatsoenlijk materiaal ook al gauw 40 euro kwijt. Gooi er dan nog een (half) avondje minder stappen tegenaan en bespaar je zelf de ellende.

Morris

(door schade en schande wijsgeworden)

Kaïn
8 augustus 2007, 17:03
Dat zal wel ja ;) Binnekort ga ik pas beginnen met een klein rackje, dus ik neem zo veel mogelijk ervaring van andere ter harte.Thanks!

groovieguitarguus
8 augustus 2007, 23:06
Beste Morris,

Ik respecteer je zeer!!! Van mij kwam ook de post over 'Morris'.
Soms staat (vindt ik persoonlijk)iets niet in verhouding tot wat je er voor krijgt.
Kijk een mooie gitaar, versterker of ander kwalitatief spul... tja dat kost geld... en goed spul blijft waarde houden. Maar sommige dingen... een stuk gebogen metaal, met 2 rails en een weer een plaatje metaal... tja...
Het blijft altijd afhankelijk van de portemonaie van iemand.
Of je nu met 2.000,- netto per maand thuis komt en af en toe nog wat leuks bij-snabbelt of je moet het met een minimum doen en je speelt echt voor de lol...
Maar by the way... Waar schaf jij b.v. dit soort spullen aan... Het ziet er wel heel netjes uit. En wat bedoel je met trekontlasting...
In zo'n rackla moet je toch ook maar een manier vinden om je pedalen te monteren..? of zit hier iets speciaals voor in zo'n la?

morris
8 augustus 2007, 23:40
Kijk, natuurlijk ga je voor alleen 2 pedaaltjes geen uitgebreide lade aanschaffen. Onnodig en zonde van de ruimte. Dan zou ik ze nog eerder ergens achter in het rack hangen. Het wordt anders wanneer we het over zoiets gaan hebben:

http://www.rooockstar.com/useruploads/morris/373/gearpics/view-mainphoto.jpg

Op zich lijkt dit heel simpel. Hier zit geen voeding op, maar een pedalpower o.i.d. maakt het al gauw zeer zwaar, en dat vraagt om een stabiel systeem. Iemand die pedals in een rack wil, komt al gauw niet om een separate voeding en/of een switcher heen. Of we moeten het inderdaad over een GSystem hebben (die heeft allebei ;-).

Dan is er nog de kwestie van bekabeling. Het moet uiteraard storingsvrij zijn, de lade moet uitschuifbaar zijn om bij de knoppen te kunnen komen, en het geheel mag niet gaan schuiven in de rails bij vervoer. Daarnaast is het ook handig als je niet alle kabels eruit trekt als je de la uitschuift. dat bedoel ik met trekontlasting:

http://www.rooockstar.com/useruploads/morris/373/gearpics/view-additionalphoto1.jpg

Hier zie je de voedingskabels (blauw) en de signaalkabels (zwarte snake) apart van elkaar naar de voeding resp. switcher lopen. Beiden zijn voorzien van trekontlasting zodat niets per abuis losse contacten kan veroorzaken.
Pluggen zijn de flessehals van elk racksysteem.
Let ook even op hoe de lade aan de achterkant geborgd is. Dit is absoluut noodzakelijk voor de stabiliteit. Aan de voorkant wordt de lade gelockt zodat hij tijdens tranport niet tegen de deksels aan kan liggen hengsten ;-)

Nogmaals, voor 2 pedaaltjes is dit absoluut overkill, maar je we zijn gitaristen he, en pedalen hebben nou eenmaal de natuurlijke drang om zich te vermenigvuldigen.... ;)

Think ahead!


Groetjes,
Morris

groovieguitarguus
9 augustus 2007, 21:50
.... Geil!!!
Ziet er super uit! De bekabeling is strak en super...
Ja, je bent een perfectionist...
Ik hou ook van goed en mooi spul en ben deze week bezig geweest met goeie kabels (Tasker en Neutrik pluggen) om het e.e.a. aan mijn G-System, (die uiteraard in mijn rack zit gemonteerd) te maken. Uiteraard als voorbereiding voor een racklade...
Maar dat ter zeide, waar schaf jij dit soort dingen aan? Lades en flightcases. Want ik zie, voor zo'n lade heb je ook achterin een rail nodig...

gr. Guus

LordRiffenstein
10 augustus 2007, 08:28
Maar dat ter zeide, waar schaf jij dit soort dingen aan? Lades en flightcases. Want ik zie, voor zo'n lade heb je ook achterin een rail nodig...

gr. Guus

Lade bij Thomann (http://www.thomann.de/de/adam_hall_ablage_19_1heauszugschiene.htm)

morris
10 augustus 2007, 14:20
.... Geil!!!
Ziet er super uit! De bekabeling is strak en super...
Ja, je bent een perfectionist...
Ik hou ook van goed en mooi spul en ben deze week bezig geweest met goeie kabels (Tasker en Neutrik pluggen) om het e.e.a. aan mijn G-System, (die uiteraard in mijn rack zit gemonteerd) te maken. Uiteraard als voorbereiding voor een racklade...
Maar dat ter zeide, waar schaf jij dit soort dingen aan? Lades en flightcases. Want ik zie, voor zo'n lade heb je ook achterin een rail nodig...

gr. Guus

The Magic Man! (http://www.paullenders.com)
Hij maakt ook mijn racks.

Maar als je zelf wil knutselen, kun je beter bij Thoman of Joekbox gaan shoppen!

groovieguitarguus
10 augustus 2007, 16:46
Hoi Morris, je begrijpt... ik ga zelf knutselen... vindt het vooral leuk...
En heb goed leren solderen... Kabels + pluggen moeten 100% te vertrouwen zijn. On Stage moet je kunnen vertrouwen op je spul!!!
Maar nog wel een paar vragen:
- Hoe zijn de pedalen op de la gemonteerd... Klittenband of geschroefd in b.v. de bestaande gaten aan de onderzijde van een pedaal?
- Die mooie 'Plakkers' waaraan de kabels d.m.v. ty-raps zijn bevestigd... hoe heet zoiets???

Wederom dank.

Guus

morris
10 augustus 2007, 17:11
Hoi Morris, je begrijpt... ik ga zelf knutselen... vindt het vooral leuk...
En heb goed leren solderen... Kabels + pluggen moeten 100% te vertrouwen zijn. On Stage moet je kunnen vertrouwen op je spul!!!
Maar nog wel een paar vragen:
- Hoe zijn de pedalen op de la gemonteerd... Klittenband of geschroefd in b.v. de bestaande gaten aan de onderzijde van een pedaal?
- Die mooie 'Plakkers' waaraan de kabels d.m.v. ty-raps zijn bevestigd... hoe heet zoiets???

Wederom dank.

Guus

De pedalen zitten met dual lock vast (volgens mij van 3M of zoiets). Krijg je bij joekbox. Superstevig, daar kun je een olifant aanhangen.
Die andere dingen, geen idee hoe die heten eigenlijk ;-) volgens mij ook.

robzilla
11 augustus 2007, 00:50
De pedalen zitten met dual lock vast (volgens mij van 3M of zoiets). Krijg je bij joekbox. Superstevig, daar kun je een olifant aanhangen.
Die andere dingen, geen idee hoe die heten eigenlijk ;-) volgens mij ook.

Conrad verkoopt ook zulk soort spul, de Hema ook maar dat zijn kleine stukjes geloof ik. Bij conrad koop je het in stroken van 10cm geloof ik..

groovieguitarguus
14 augustus 2007, 19:52
Als ik het rack van Morris zie, ziet dat er superrrrrrrr strak uit....
Ik ga er altijd van uit dat kabels zo kort mogelijk moeten, maar als ik de 'kabelboom' c.q. 'snake' zie, is dit nog best wel een lengte...
Is dit geen verlies aan signaal?
Ik snap uiteraard dat dit qua aansluiten en trekontlasting de meest veilige manier is.
Ikzelf gebruik nu wel Neutrik pluggen met Tasker kabels.
Is dit een goede keuze???

gr. Guus

morris
14 augustus 2007, 23:46
Die lengte valt reuze mee, in mijn geval maximaal 50 cm per stuk. Kwestie van goede kabel gebruiken, ik heb Mogami 2524, gebruik ik al jaren en heb ik de beste ervaringen mee. Bovendien is in mijn systeem elk pedaal apart gebufferd.
Neutrik maakt uitstekende pluggen, ik heb ze voor mijn gitaarkabels, snakes en speakerkabels, ook heb ik de Speakon/powercons van Neutrik, super spul. Voor "in-rack" applicaties vind ik ze echter niet geschikt. Neutrik pluggen zijn hier te zwaar voor, vaak zie je na verloop van tijd dat er losse contacten met de chassidelen ontstaan, veroorzaakt door vervoer/trillingen i.c.m. de (te) zware pluggen en (soms te) kwetsbare chassisdelen op 19" apparatuur. Switchcrafts hebben mijn voorkeur.

Morris

Tafkad
22 augustus 2007, 15:35
.... Geil!!!
Ziet er super uit! De bekabeling is strak en super...
Ja, je bent een perfectionist...
Ik hou ook van goed en mooi spul en ben deze week bezig geweest met goeie kabels (Tasker en Neutrik pluggen) om het e.e.a. aan mijn G-System, (die uiteraard in mijn rack zit gemonteerd) te maken. Uiteraard als voorbereiding voor een racklade...
Maar dat ter zeide, waar schaf jij dit soort dingen aan? Lades en flightcases. Want ik zie, voor zo'n lade heb je ook achterin een rail nodig...

gr. Guus

Bij F**DB**K in Rotterdam heb ik er net een gekocht van SKB http://www.adamhall.com/de/AH_K--19-rackmount-tray__l--en__p--project_27__b--SKBVS1__searchterm--drawervoor 70,- euro. Ziet er erg netjes uit, bevestiging van pedalen met klitteband en de bak zelf is van kunstof (wat toch weer wat scheelt in gewicht). Bevestiging aleen aan de voorkant en neem 2HE in beslag

LordRiffenstein
22 augustus 2007, 17:40
Bevestiging aleen aan de voorkant en neem 2HE in beslag

Helaas neemt die meer dan 2HE in als je eenmaal pedalen erop gezet hebt.

Corporal
10 november 2008, 17:25
Bestaan er racklades met een kleinere diepte dan 38 cm, bvb. 15 cm ?

ieme
13 november 2008, 13:04
Dit is ook niet gek:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=5624

49,- euro...

Fraaier dan een dichte la. Niet geknutseld... (is Morris ook tevreden gesteld ;-)

groeten Guus


lijkt mij beter dan die dikke velcro beklede PENN lades, die met een Boss pedaal er op nemen 3 he in, deze lijken mij met een pedaal er op binnen 2 he te blijven