PDA

View Full Version : shit, gitaar moet terug



Ibanez RuleZ
18 januari 2003, 19:33
vorige week had ik een tweedehands Furch gekocht. Leuke gitaar, klank OK maar.....

deze sukkel had aangomen dat de gitaar wel OK zou zijn als je hem bij een winkel koopt die claimt alle gebruikte instrumenten door en door te inspecteren. en deze sukkel koopt de gitaar op het geluid alleen. Ok hij speelde traag, maar dat is natuurlijk een afstelkwestie dacht ik......

komt ie:
de hals is licht getordeerd KUT KUT KUT. kan ik volgende week ermee terug. aangezien de winkel geen furch dealer is, kan ik er ook geen nieuwe halen (omruilen) en het enige wat ik kan hopen dat ze doen is geld terug geven (ik heb garantie en de gitaar is niet goed). Een ding weet ik dan overigens wel: ik heb zo gek van het geluid van die gitaar, dat er maar een nieuwe moet komen. Ik ga dan maar bij voxhumana een nieuwe halen.

Harrald

Arbz
19 januari 2003, 00:49
Welke zaak heb je hem gehaald dan?

gertdm
19 januari 2003, 21:30
dit is wel shit voor je joh! Echt pech.
Ben wel blij dat t geluid van de Furch je wel aanspreekt:)
Wellicht een andere tweedehandse of nieuwe inderdaad.
Kweet niet waar je woont, maar zeker is dat je bij Vox Humana (Vlaardingen) of Zwier gitaarbouw (Vlissingen) zult slagen voor een nieuw of gebruikt exemplaar...en met garantie....

Ibanez RuleZ
19 januari 2003, 23:44
het zou mooi zijn als ze een gebruikt exemplaar hebben liggen bij een van die twee zaken. het probleem is als je student bent, dat je krap bij kas zit wat gitaren betreft (en de rest natuurlijk dan ook :grin:). In ieder geval, ik heb m bij feedback rotterdam gehaald en ik woon in enschede :sad:, kost me dus gewoon een dag als ik daar heen zou gaan. Ik denk dat ik maar gewoon bel en dat ze maar wat moeten regelen met feedback apeldoorn (scheelt me ongeveer 2/3 aan reistijd). Hopen dat ik mijn geld terug krijg. Een ding weet ik wel: mijn volgende gitaar wordt alleen al op de klank een furch (en daarnaast is die hals normaal gesproken erg goed gevormd. beetje zoals mijn Ibanez JPM, alleen wat dikker en breeder)

Harrald

gertdm
20 januari 2003, 00:07
Die hals ja, dat zit wel goed.
Je hebt ongetwijfeld een oudere furch te pakken die slecht behandeld is.
Natuurlijk moet feedback je terug betalen. En geen 'tegoedbon'accepteren.
Jij zxoekt een goede gitaar en zij denken een goede te leveren, helaas met een gebrek.
dikke l.. 3 bier....
Geld terug en een andere zoeken. Probeer ook de zoekamchine op gitaarnet eens.
Zoek een Furch van na 2001 :smile:

Ibanez RuleZ
20 januari 2003, 10:51
waarom van NA 2001? (overigens die van mij was van 2000). Ik was ook niet van plan een tegoedbon te accepteren. Dat mag wettelijk zelfs niet eens (lang leve de consumentenbond, die dat pasgeleden aan de kaak heeft gesteld).

Harrald

Buzz
20 januari 2003, 15:49
Dit is echt balen zeg. Torsie op de hals wordt meestel veroorzaakt, doordat de gitaar te heet geworden is (vnl 's zomers in de auto laten liggen en dat soort ongein) Dat soort hufters is geen gitaar waard zou ik zeggen. Er is wel iets aan te doen, maar da's een dure reparatie en wie zegt dat je gitaar niet nog een paar zonnesteken heeft opgelopen.
Heeft dat gitaarcentrum in Wierden geen Furch? Dat zit toch dichter bij jou in de buurt.
Sterkte in de strijd!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: buzz op 2003-01-20 20:26 ]</font>

gertdm
20 januari 2003, 18:09
van na 2000 bedoel ik, sorry.
Omdat furches van voor 2000 wel eens constructiefoutjes vertoonden.Niet allemaal, maar sommige.Inmiddels is er veel verbeterd,
zoals de constructie van het bovenblad o.a.

Ibanez RuleZ
20 januari 2003, 23:02
die van mij heeft wel meerdere dingen in de constructie waar ik mijn vraagtekens bij heb: ik vind dat er vrij veel bellying is op het bovenblad. wat er met die hals is gebeurt, geen idee. Ik zal morgen wel ff posten wat de reactie van feedback is.
In ieder geval: iedereen bedankt voor de support en de reacties :wink:

harrald

Ibanez RuleZ
21 januari 2003, 11:24
ok, hier komt ie:

Ik bellen naar feedback en ja hoor: dit wisten ze niet, en ze vinden het heel vervelend. een dure reparatie zie ik niet zitten vanwege de hals blaat blaat blaat. Einde van het verhaal: ik krijg een tegoedbon. nu mag dat gelukkig niet en ze zijn ook geen furch dealer, dus heb ik ze duidelijk gemaakt dat ik niet een tegoedbon wil, maar een nieuwe gitaar of geld terug. de eerste optie was er natuurlijk geen, dus krijg ik mijn geld terug. Het enige vervelende is, dat ik nu naar rotterdam moet omdat die gitaar daar gekocht is. :sad:. maar goed, dat moet ik dan maar combineren met een bezoekje aan vlaardingen.

Harrald

moretel
21 januari 2003, 12:44
Je kan ook bij Casa Benelly langs gaan in Den Haag als je toch in de buurt bent, echt de meest ideale zaak om verschillende gitaren uit te proberen, daar zul je geen spijt van krijgen.

Ibanez RuleZ
21 januari 2003, 12:56
die lui hebben een mooie site, maareh, ik vind die gitaren allemaal net iets te prijzig voor een arme student als ik :sad:. Overigens die alhambra gitaren hebben ook een ceder bovenblad, heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Harrald

gertdm
3 februari 2003, 10:46
de nieuwe lichting steelstring alhambra's
vind ik erg goed klinken en zien er ook mooi uit.
Degelijke gitaarbouw:)

Arbz
3 februari 2003, 11:25
Op 2003-01-21 12:56, schreef Ibanez RuleZ:
die lui hebben een mooie site, maareh, ik vind die gitaren allemaal net iets te prijzig voor een arme student als ik :sad:.


In de winkel hebben ze nog meer gitaren dan op hun site staan, vast ook gitaren die binnen jouw budget vallen :smile: