PDA

View Full Version : Xotic RC Booster of Tubescreamer TS9 of 808



henkjans
4 augustus 2007, 08:03
Graag wil ik mensen horen die de hiervoor genoemde effecten naast elkaar hebben gehoord. Ik zoek een vet blues geluid maar niet perse erg overstuurd

Riffcrusher
4 augustus 2007, 11:10
Ik heb beide (RC Booster čn TS808 ) en ik kan je zeggen dat ze op een clean kanaal na elkaar (samen dus !) best wel leuk klinken... De RC geeft eerder een korrel, terwijl de TS het geheel weer wat smooth maakt... Of hoe zegt men dat ?

Maar ik gebruik een VHT Ultralead, dus voor blues ben ik 'niet echt' een referentie... LOL !!!

joesman
4 augustus 2007, 11:12
ik vind de rc booster over het algemeen wat aan de magere kant, wat het algemeen geluid betreft.
hij is wel perfect in te stellen zodat je net een randje aan je geluid krijgt,maar ik denk dat je voor minder geld betere mogelijkheden hebt.
de tubescreamer vind ik dan weer te 'middy' voor mij.

ik zou zeker de barber ltd eens aan de tand voelen, ook iets meer mids dan de rc maar minder dan de tubescreamer, ik vind het een heerlijk pedaaltje.
ook de crowther audio hotcake doet dit goed als je de drive knop niet verder dan 12 uur zet.

Borus van den Brand
4 augustus 2007, 12:48
Van de Xotic RC Booster weet ik niet zoveel. Wel kun je beter de TS808 hebben dan de TS9!

EuroCinema
6 augustus 2007, 11:31
Hier mijn ervaringen. Ik moet erbij zeggen dat ik jazz speel en dus voor een ander type toon ga dan veel mensen hier. Het meeste wat ik hier getest heb ik met humbuckers en transistoramps.
(hier zitten ook wat dingen in uit een oudere post van mij)

Over RC vs TS in het oefenhok
De RC deed bij mij niet zoveel, behalve de sound helder harder maken. Mooi en handig, maar daar alleen zal ik niet snel 200 euro neerleggen. Lijkt me een goeie oppepper voor single coils en een buizenversterker.

Spelend met de band merkte ik dat ik in de solo's toch uiteindelijk steeds de TS-9 koos: die sneed meer door de mix en nodigde meer uit om intens te spelen. Ik weet dat veel mensen het midhump-karakter van de TS-9 een minpunt vinden, als je los luistert ben ik het daarmee eens, maar binnen een bandsound met o.a. hammond kan het echt een pluspunt zijn.

Over TS-9 vs 808 in de muziekwinkel:

Maxon OD-808 en Ibanez TS-808 reissue: klonken in deze setup wat bot en misten de karakteristieke midboost.

Ibanez TS9: fijne compressie, lekkere midboost zonder te nasaal te worden en op nul een subtiel, "rond" randje. Overigens ben ik niet de enige jazzer die de TS-9 prefereert, bij Anton Goudsmit en (onverwacht!) bij SCofield zag ik ze ook op het podium tijdens NSJ. Mocht ze natuurlijk niet openschroeven om de transistor te checken ;-)

Rutger
6 augustus 2007, 11:43
Ik heb beide (RC Booster čn TS808 ) en ik kan je zeggen dat ze op een clean kanaal na elkaar (samen dus !) best wel leuk klinken... De RC geeft eerder een korrel, terwijl de TS het geheel weer wat smooth maakt... Of hoe zegt men dat ?
Zoals jij t zegt :) Je slaat de spijker op z'n kop

Voor blues kan je met een TS nooit misgrijpen, het blijft zonder omhaal de meest effectieve boost/OD voor blues (icm met een buizenamp). De verschillende uitvoeringen zijn slechts nuances en dus: een kwestie van smaak