PDA

View Full Version : Freeware voor drumgeluiden??



Minda
3 augustus 2007, 23:20
Hoi,

ik heb geprobeerd te zoeken, maar ik weet niet precies hoe het heet wat ik zoek, of dat het wel bestaat. Ik zoek een stukje software, liefst uiteraard freeware, dat waarop ik een drumpartij kan programmeren. Niks speciaals, gewoon een hihat op iedere halve tel, en dan het bekende handje/voetje/handje/voetje er overheen. Dat moet het ding dan kunnen loopen. En als ik dan met mijn gitaar en basgitaar er nog wat bij speel, (Reaper recording software en Toneport hardware) dan ben ik een band!!

Maar ja, bestaat die software, en waar vind ik hem?

Dank,

madman
4 augustus 2007, 00:01
bedoel je hammerhead?

STW
4 augustus 2007, 02:19
met ModPlug Tracker kan het ook, is freeware (tegenwoordig ook open source zelfs). Er zitten alleen niet echt mooie drumsounds bij, die zou je dan kunnen googlen.

Misschien is dat Hammerhead wel wat makkelijker, die ken ik niet zo goed, jaren geleden had n vriend van me dat, voor ie overstapte op ModPlug Tracker (inmiddels gebruikt ie Reason en Cubase).

Er schiet me nog een programma te binnen:
Je hebt vanuit het linux-wereldje het programma Hydrogen. Die ken ik niet zo goed maar is gratis en speciaal gemaakt voor drums (en draait ook gewoon op windows).
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_%28software%29