PDA

View Full Version : Hallo



Paul100
3 augustus 2007, 22:23
Hallo,

Ik ben Paul, en ga een Elektrische Gitaar cursus volgen binnen 20 dagen. Ik ben druk opzoek naar een kwaliteit Gitaar. Ik luister naar classic rocks (60s - 70s) b.v. (Jimi Hendrix) , wat voor Gitaar ken ik nu het besten kopen om die style van muziek te leren spelen? Ik zat zelf te denken aan een Fender Squier Strat. doe ik hier goed aan? Ik wil zoon 300 euro besteden aan mijn Gitaar. Alvast bedankt!

m.v.g Paul.

Ibanez666
3 augustus 2007, 23:21
wil je nieuw of tweedehands?

Paul100
4 augustus 2007, 10:24
Ik zat eerst te denken aan een 2e hans. Maar mocht ik van gedachten veranderen, dan ga ik voor een nieuwe

hendrix_appendix
4 augustus 2007, 12:19
Een cursus? Zo een van het LOI ofzo? :dontgeti:

Das niet rock 'n roll man! Leren ze je daar ook pinchen, divebomben, en hoe je met je gitaar in je nek kan spelen? Dacht et niet...

gnoeontheboard
4 augustus 2007, 16:23
Jimi Hendrix = Stratocaster...

En dat budget, London City Spitfire MK2

Is vele malen beter dan wat je van Squier krijgt voor dat geld.
Je bent voor 250 euro een hele goeie rijker, die zich kan meten met Fenders
van 500 euri, als ik iedereen mag geloven hier.

Paul100
4 augustus 2007, 16:31
Oke bedankt, een London City Spitfire MK2 is van Fender? :o


Een cursus? Zo een van het LOI ofzo? :dontgeti:

Das niet rock 'n roll man! Leren ze je daar ook pinchen, divebomben, en hoe je met je gitaar in je nek kan spelen? Dacht et niet...

Haha, dat komt later wel :D

gnoeontheboard
4 augustus 2007, 16:47
Nee, London City is een merk, een Nederlands 'merk'.
Spitfire is het type.
Zoek maar eens op het forum naar "London City"

www.jic.nl , daar hebben ze dealers staan ( dit zijn echter niet alle winkels die LC's verkopen )

Paul100
4 augustus 2007, 17:58
Hmm - ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen, is deze veel beter dan een Squier?

Jeroen_TRC
4 augustus 2007, 18:07
Ik zat eerst te denken aan een 2e hans. Maar mocht ik van gedachten veranderen, dan ga ik voor een nieuwe

Dat is allemaal leuk en aardig maar we hebben genoeg aan 1 Kim_Wilson hoor!!!

Haha... 2e hans.. snap je? Hahaha.... euh..

Paul100
4 augustus 2007, 22:49
Haha... 2e hans.. snap je? Hahaha.... euh..


Leg is uit :eek:

gnoeontheboard
5 augustus 2007, 10:50
Nee, dat zou een goeie grap verzieken.....


En ja, LC's zijn beter dan Squiers.

Dirk_Hendrik
5 augustus 2007, 11:44
Nee, dat zou een goeie grap verzieken.....



Hoi Paul,

Welkom hier. De 2e Hans grap is inderdaaad een inside joke en ik vrees dat de enige manier om em te snappen is door hier veel rond te hangen.

Wat betreft je eventuele gitaarkeuze,
De strat is door z'n leeftijd zo'n beetje een concept geworden waar vele merken op door zijn gegaan. London City is daar één van. (Het huidige London City is overigens even Nederlands als een kangaroe). Zo heb je vele merken die strat-achtigen bouwen of hebben gebouwd.

Het kan voor jou de moeite zijn om even in de verschillende "prijsklasse" topics in de rubriek "elektrische gitaren" te kijken.

Succes!

Jeroen_TRC
5 augustus 2007, 13:25
Kim_Wilson (lid hier op het forum) heet Hans en post nogal... euh... veel :p dus vandaar.


(man man, grapjes uitleggen... ik lijk wel gek :D)

Nur einmal welkom!

Paul100
6 augustus 2007, 22:25
Bedankt voor de adviesen :soul: