PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar!!!



nielsduursma
3 augustus 2007, 21:53
Ik heb nou altijd al eens zo'n topic willen openen, maar sinds ik hier me aanmeldde heb ik eignelijk nog nooit een andere gekocht, dus vanavond was de eerste keer!

Ik ging naar feedback met behoorlijk wat gitaartjes in m'n hoofd die ik wilde proberen, Epiphone goldtop, Epiphone ES335, Epiphone Wildcat, Fendertje zus, Fendertje zo. Ik wist dus nog helemaal niet wat ik nou eigenlijk wilde. Het moest iig iets anders zijn dan de Ibanez Artist die ik al heb. De akoustische die ik op 't oog had hadden ze OF niet OF vielen heel erg tegen, nouja, dan maar door naar de electrische. Vanalles in m'n handen gehad en op een versterker geprobeerd (een of andere witte fender amp, tering wat ging die hard!!!!)

Uiteindlijk bij een epiphone wildcat uitgekomen, in m'n handen gehad en gelijk verliefd!! P90's, Bigsby, lekkere hals, enz enz. Dus ik met nog meer enthosiasme de Wildcat limited edition uitgeprobeerd (wit, en met gouden hardware) deze viel eigenlijk wel een beetje tegen, slechte afwerking, stroeve hals de 100 euro meer dus eigenlijk helemaal niet waard....

Na nog een hele hoop andere dingen te hebben geprobeerd uiteindlijk toch maar weer bij de wildcat aangekomen, en dat is 'm dus ook geworden!
Alvast excusses voor de slechte "mobielefotocamerabijweiniglicht" fotos:D

http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/DSC00393.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/DSC00394.jpg

Net hier thuis ook nog even weer hard mee gespeeld, man wat een lekkere sound krijg ik hieruit!!!! Ik ben weer helemaal happy:D

Ash ketchum
3 augustus 2007, 22:04
Nice!!! 100% Rock 'n Roll!!!
Het is kennelijk het seizoen voor nieuwe gitaren, aangezien ik zelf ook een "nieuwe" heb gekocht. Maar niettemin, gaaf ding.

hendrix_appendix
3 augustus 2007, 22:07
Tof ding! Je hebt smaak!

InternEd
3 augustus 2007, 22:15
Mooi ding! P90's blijven gaaf. Mooie kleur ook ;)

nielsduursma
3 augustus 2007, 22:19
Mooi ding! P90's blijven gaaf. Mooie kleur ook ;)
Kleur is inderdaad erg mooi!
Wat je op deze foto's helaas niet zo kan zien omdat 't klotefoto's zijn maargoed:D
De houtnerf komt ook echt mooi door, viel me gelijk op bij deze.

Ash ketchum
3 augustus 2007, 22:21
Liefde op het eerste gezicht?!?!

Tupelo
3 augustus 2007, 22:26
Mooi apparaat! Congrats! :)

allochthomas
3 augustus 2007, 22:28
ganz geile gitaar zeg

nielsduursma
3 augustus 2007, 22:31
Liefde op het eerste gezicht?!?!
Min of meer wel, ik hield 'm vast en ik dacht "zozo die ligt lekker in de hand" en toen ik die versterk aanzette werd ik al helemaal weggeblazen door z'n dikke geluid! :rockon:

Orgasmocaster
3 augustus 2007, 22:32
Mooie bak!
Jammer van de Bigsby ;)

Gitaro
3 augustus 2007, 22:41
Netjes! Er gaat niks boven een zelf uitgekozen gitaar.

Borus van den Brand
3 augustus 2007, 22:44
Gefeliciteerd! Zeker mooie gitaar!

Chris Winsemius
3 augustus 2007, 22:44
Mooie gitaar!

robert-gitarist
3 augustus 2007, 22:49
Lekker! Hele mooie plank!
Bevalt de bigsby een beetje? Bedoel dan min of meer ivm de stemming.

nielsduursma
3 augustus 2007, 22:52
Lekker! Hele mooie plank!
Bevalt de bigsby een beetje? Bedoel dan min of meer ivm de stemming.

Heb 'm pas een paar uur, dus nog niet echt kunnen merken.
Morgen zal ik er wel de hele dag op spelen mezelf kennende, dan kan ik daar vast meer over vertellen. Ik weet niet wat te verwachten eigenlijk, want m'n Artist hoef ik soms 2 weken niet te stemmen (ja af en toe een snaar bijdraaien, maar niet alles met 't stemapparaatje).

Pffff hij staat nu naast me, en ik vind 't echt heel jammer dat ik niet nu nog herrie kan gaan maken :satisfie:

Jeroen_TRC
4 augustus 2007, 00:46
Goddamn' wat een mooie bak niels!
Prachtig! :)

bass blom
4 augustus 2007, 09:55
http://www.internut.nl/phpBB2/images/smiles/worship.gif P90's de oer elementen :cheerup:

Ash ketchum
4 augustus 2007, 10:03
Netjes! Er gaat niks boven een zelf uitgekozen gitaar.
Jawel, een zelf uitgekozen gitaar krijgen ;)

Luke-wannabe
4 augustus 2007, 10:39
Mooi ding, Niels!
Toen ik mijn Epiphone Wilshire ging kopen afgelopen dinsdag heb ik die Wildcat van jou ook nog even vastgehouden en op gespeeld. De neck was niet helemaal mijn smaak. Maar gelukkig maar, want anders had jij hem niet kunnen kopen!
Veel plezier ermee!

nielsduursma
4 augustus 2007, 10:59
Mooi ding, Niels!
Toen ik mijn Epiphone Wilshire ging kopen afgelopen dinsdag heb ik die Wildcat van jou ook nog even vastgehouden en op gespeeld. De neck was niet helemaal mijn smaak. Maar gelukkig maar, want anders had jij hem niet kunnen kopen!
Veel plezier ermee!

Ik denk dat dat een ander is geweest want deze werd uit de doos gehaald omdat ik 'm even 1 op 1 wilde vergelijken bij dat showmodel ;)
Uiteindelijk is 't toch de versie uit de doos geworden, die voelde net iets lekkerder en zag er ook net iets beter uit. Goede service vond ik, ik werd geholpen door een jongen daar die ik nog nooit eerder had gezien maar ik mocht dus die gitaren even vergelijken terwijl er vaak al lastig wordt gedaan als je een gitaar mee wilt nemen in een testhok om een pedaaltje te testen.

Ik was wel echt verbaasd over de afwerking van de gitaren die ik heb geprobeerd zeg:o tsjongejonge, Les Paul Goldtop met wat uitstekende fretjes en wat verf die leek aangebracht te zijn door een kleuter met een te dikke kwast zegmaar... Rickenbacker kloon van 500 euro waar nog van dat "zaagsel" en ruwe randen aan de slagplaat zat. Die goldtop had trouwens ook knoppen die zo raar op de body zaten dat ze bij het draaien gewoon tegen de body aanschuurde :???:
Gitaar die me dan weer wel goed beviel was een tele die wel ver buiten m'n budget lag maar die ik gewoon even MOEST bespelen:D

ACSlater
4 augustus 2007, 11:40
Die goldtop had trouwens ook knoppen die zo raar op de body zaten dat ze bij het draaien gewoon tegen de body aanschuurde :???:

Erg jammer dit soort dingen. Die gaten voor de pots worden er zo even in geboord en er wordt dan weinig rekening gehouden met de gewelfde top van een LP. Ik had het ook bij mijn Epi LP.

episua
4 augustus 2007, 12:07
Gefeliciteerd Niels! Ik heb mijn wildkat nu al weer zo'n 4 jaar en speel er nog altijd met heel veel plezier op. Schitterende klank, prima bespeelbaarheid, veelzijdig en coole looks!

Luke-wannabe
4 augustus 2007, 13:23
Ik denk dat dat een ander is geweest want deze werd uit de doos gehaald omdat ik 'm even 1 op 1 wilde vergelijken bij dat showmodel ;)
Uiteindelijk is 't toch de versie uit de doos geworden, die voelde net iets lekkerder en zag er ook net iets beter uit. Goede service vond ik, ik werd geholpen door een jongen daar die ik nog nooit eerder had gezien maar ik mocht dus die gitaren even vergelijken terwijl er vaak al lastig wordt gedaan als je een gitaar mee wilt nemen in een testhok om een pedaaltje te testen.

Ik was wel echt verbaasd over de afwerking van de gitaren die ik heb geprobeerd zeg:o tsjongejonge, Les Paul Goldtop met wat uitstekende fretjes en wat verf die leek aangebracht te zijn door een kleuter met een te dikke kwast zegmaar... Rickenbacker kloon van 500 euro waar nog van dat "zaagsel" en ruwe randen aan de slagplaat zat. Die goldtop had trouwens ook knoppen die zo raar op de body zaten dat ze bij het draaien gewoon tegen de body aanschuurde :???:
Gitaar die me dan weer wel goed beviel was een tele die wel ver buiten m'n budget lag maar die ik gewoon even MOEST bespelen:D
Ja dan is het inderdaad een andere. Het showmodel vond ik niet echt goed eigenlijk. Wel OK klank, maar de hals vond ik een beetje vreemd...
Die goldtop heb ik ook nog bespeeld en die was inderdaad té dramatisch afgewerkt. Wel goeie toon, dat wel.

Kim Wilson
4 augustus 2007, 13:27
Tof ding, Niels! Gefeliciteerd! En welkom bij de club der lege kasten! :D

nielsduursma
4 augustus 2007, 13:28
Ja dan is het inderdaad een andere. Het showmodel vond ik niet echt goed eigenlijk. Wel OK klank, maar de hals vond ik een beetje vreemd...
Die goldtop heb ik ook nog bespeeld en die was inderdaad té dramatisch afgewerkt. Wel goeie toon, dat wel.

Tsja, 't is niet echt een schreeuwend beest voor solo's in de hoge gebieden, maar daar heb ik tenslotte m'n ibanez artist voor:D

Die goldtop, tsja wat je zegt, echt dramatisch... Vooral als ik 'm vergelijk met de afwerking van de gitaar die ik nu heb.... Heb je trouwens die zwartje LP custom gezien met die bigsby? Die zag er wel heel erg tof uit, niet uitgeprobeerd want ik wist toch al dat 'm niet zou worden, maar hij was wel errug aantrekkelijk!

Anders Destium
4 augustus 2007, 13:29
Gefeliciteerd ermee!

Luke-wannabe
4 augustus 2007, 14:58
Tsja, 't is niet echt een schreeuwend beest voor solo's in de hoge gebieden, maar daar heb ik tenslotte m'n ibanez artist voor:D

Die goldtop, tsja wat je zegt, echt dramatisch... Vooral als ik 'm vergelijk met de afwerking van de gitaar die ik nu heb.... Heb je trouwens die zwartje LP custom gezien met die bigsby? Die zag er wel heel erg tof uit, niet uitgeprobeerd want ik wist toch al dat 'm niet zou worden, maar hij was wel errug aantrekkelijk!
Ja die zag er te gek uit! Zo super chique zo'n custom met Bigsby..

wiegersma
12 november 2007, 22:09
JEEJ! ik heb net ook een Wildkat in translucent black gekocht. Helemaal oké! Woehoe

Lexvandoef
12 november 2007, 22:14
gefeliciteerd, holle bakken met bigsby en p90's zijn da bomb! :cheerup:

Marcel Steenwijk
12 november 2007, 22:18
Wow Gave Gitaar! Wreed!

nielsduursma
12 november 2007, 22:19
JEEJ! ik heb net ook een Wildkat in translucent black gekocht. Helemaal oké! Woehoe

Ja... Ehhhhh hallo....

FOTO'S!!!!!:D

(En gefeliciteert natuurlijk, ik vind 't nog steeds een retevette gitaar:D)

Mr.Fingers
12 november 2007, 22:19
Iedereen begint terug op wildkat's te spelen, heb ik net de mijne buitengepleurd! (was eentje van de 1e generatie in Turquise)...


proficiat IIG!