PDA

View Full Version : Zalen Nederland +/- 200 man capaciteit



Dribbel_
3 augustus 2007, 20:13
Hey,

In het najaar supporten wij een band uit Engeland die op het punt staat goed door te breken. Heb ze eerder dit jaar al als support act gezien in de melkweg en zit allemaal heel tof in elkaar.

Nou ben ik dus opzoek naar toffe zalen in Nederland waar ik ons eventueel zou kunnen laten spelen. Het probleem is dat veel zaken niet/weinig betalen. Het heoft niet veel te zijn ongeveer 250 voor de 2 bands eventueel een 3e dus dat moet goed te realiseren zijn.

Het hoeven ook geen grote zalen te zijn als het maar toffe plekken zijn om optredens te geven.

Hopelijk kunnen jullie helpen met wat namen.

Alvast bedankt

bass blom
3 augustus 2007, 20:24
250 voor 2 of 3 bands???

welk een armoe
of heb je subsidie ofzo?

Debaser
3 augustus 2007, 20:34
er zijn genoeg zalen die dat niet eens betalen, huren liever voor 300,- een DJ...

Helaas, ik ben heeeel slecht in het inschatten van heoveel man in een zaal dus kan je niet echt helpen denk ik.

Met welke band ga je touren ?
en jouw band is ...?

Valentijn
3 augustus 2007, 20:36
250 is heel weinig... vrijwel alle zalen kunnen dat betalen, maar t is eerder t probleem neergezet te worden vanwege naamsbekendheid...

Dribbel_
3 augustus 2007, 20:45
er zijn genoeg zalen die dat niet eens betalen, huren liever voor 300,- een DJ...

Helaas, ik ben heeeel slecht in het inschatten van heoveel man in een zaal dus kan je niet echt helpen denk ik.

Met welke band ga je touren ?
en jouw band is ...?

Mja ik ben alleen hier in de buurt (Regio Delft-Rotterdam-Den Haag) beetje bekend met de zalen maar daarbuiten minder.
Het is natuurlijk niet superveel geld maarja veel zaken doen toch lastig zodra ze moeten betalen
Wij zijn Too Loud For Granny en zullen dan spelen met 3 Storeys High

Het gaat ook niet precies om zoveel man de grootte maakt niet zogek veel uit als het maar een gezellige tent is

Dribbel_
3 augustus 2007, 20:47
250 is heel weinig... vrijwel alle zalen kunnen dat betalen, maar t is eerder t probleem neergezet te worden vanwege naamsbekendheid...

Ja precies in Nederland zijn ze natuurlijk niet zo bekend, maar ze staan redelijk hoog in de Kerrang Awards (waar ook arctic monkeys mee zijn doorgebroken die gingen met die prijs aan de haal net voor Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs toen)
Ze hebben samen gespeeld met Bowling for Soup, Less than Jake en Wheatus onder andere dus niet niks.
Maar klopt dat bijna niemand ze hier zal kennen behalve mensen die bij 1van die concerten is geweest

vox
3 augustus 2007, 22:48
http://www.p60.nl/ (http://www.p60.nl)

Amstelveen...

robert-gitarist
3 augustus 2007, 22:51
Dribbel:
Probeer het Burger weeshuis eens. Daar kunnen evt. als het nodig is ook meer man in en het is echt een leuke plek om op te treden. Prima service en de eigenaar etc kun je prima mee praten etc. Kijk voor meer info even op hun site: www.burgerweeshuis.nl
Ohja, het is in Deventer ;)

Dribbel_
3 augustus 2007, 23:40
Okee perfect bedankt jongens
Meer dingen zijn natuurlijk altijd welkom!

happynjitram
4 augustus 2007, 00:33
Bibelot Dordrecht??

Prachtige locatie in een kerk in de binnenstad. Kunnen aardig veel mensen in.

Bins
4 augustus 2007, 02:12
Musicon, Den Haag... speel je voor deurgeld. 100 man binnen, 3 eur entree, dan ben je er al. Moet je wel een beetje promoten. Wij doen daar meestal 4 euro entree voor 4 a 5 bands...normaal gesproken wel meer dan 100 man binnen.

Anders kan je het Paard (kleine zaal) proberen. Weet niet mee precies wat je daar krijgt, maat ligt rond de 100 eurs volgens mij.

Kaïn
4 augustus 2007, 10:12
De Pul in Uden. Supergave zaal :) Hebben wij nu 2 keer gestaan en is gewoon lekker. capaciteit van ongeveer 300 man, goede backstage en backline.

DeiDRagonas
4 augustus 2007, 10:40
250 is heel weinig... vrijwel alle zalen kunnen dat betalen, maar t is eerder t probleem neergezet te worden vanwege naamsbekendheid...

Dat ist probleem vaak... Veel middelgrote ZALEN kunnen dat wel betalen, maar willen dat vaak niet omdat t ze niet bekend genoeg is. Daarentegen willen middelgrote KROEGEN je vaak wel hebben. Maar die kunnen/willen weer geen 300,- betalen. Dan mag je al blij zijn als je 100,- weet los te peuteren...

Makor1966
5 augustus 2007, 01:36
LVC in Leiden
http://www.lvc.nl/

wbz
5 augustus 2007, 01:40
in het kader van niet geschoten altijd mis, laat ik dan ook maar een link neersmijten

http://www.belangrijk.nl

Daemon
5 augustus 2007, 18:07
De Pul in Uden. Supergave zaal :) Hebben wij nu 2 keer gestaan en is gewoon lekker. capaciteit van ongeveer 300 man, goede backstage en backline.
Alleen jammer dat de meesten die er werken slecht weten hoe ze met de aparatuur overweg moeten gaan. Er is nogal vaak slecht geluid (volume afstellingen etc.)

Kaïn
5 augustus 2007, 18:10
Alleen jammer dat de meesten die er werken slecht weten hoe ze met de aparatuur overweg moeten gaan. Er is nogal vaak slecht geluid (volume afstellingen etc.)
Dat is wel een beetje zo. Gelukkig hebben wij daar eigen mensen voor. Dat is het goed te doen.

Daemon
5 augustus 2007, 18:28
Wij ondertussen ook :) Komt er ook iemand van jullie trouwens kijken in Nijmegen? (a)

Kaïn
5 augustus 2007, 18:30
Wij ondertussen ook :) Komt er ook iemand van jullie trouwens kijken in Nijmegen? (a)
Wanneer ist ? Kom graag ff kijken en luisteren, heb jullie nog niet eens behoorlijk gezien. Schande eigenlijk!
PS:PM maar ff

B_2_the_a
5 augustus 2007, 19:18
waterfront?
kleine zaal van paradiso?
boerderij?

Dribbel_
5 augustus 2007, 20:26
Okee thnx jongens hier kan ik al een hoop mee !

Brammibal
6 augustus 2007, 00:36
Unitas wageningen. Die gasten hebben best wel veel geld om bands te boeken en kunnen het zeker betalen. VErder zijn ze ook altijd in voor aanstormend talent. jvunitas.nl