PDA

View Full Version : GuitarPro drums exporteren!?



nielsje777
3 augustus 2007, 20:04
Hallo,

Ik wil graag wat gitaarspel opnemen over drums heen.
Het makkelijkst is dan natuurlijk om de drums uit GuitarPro te gebruiken.

Ik vraag me af, hoe ik deze naar een programma zoals Cubase of Ableton Live kan exporteren?

Hoe exporteer ik ze en hoe laat ik ze een beetje realistisch klinken?

Alvast bedankt!
Niels.

appyhaan
3 augustus 2007, 20:16
Drum track exporteren als midi als dat mogelijk is in Guitar Pro(dacht het wel). En dan importeren in Cubase. Vervolgens die midi-track koppelen aan EZ-drummer ingesteld als VST in Cubase.

kevaho
3 augustus 2007, 20:47
Vervolgens die midi-track koppelen aan EZ-drummer ingesteld als VST in Cubase.

Dit heb ik ook ooit geprobeerd... Klinkt echt klote en is absoluut niet realistisch vind ik. Ik krijg altijd het gevoel dat je dan een drummer krijgt die met hakken en stoten een partij neerzet. Doe je dit toch, zal je een hoop werk hebben met velocity's aan passen, notenummers veranderen, etc. Naar mijn ervaring werkt EZ drummer, DFH het beste als je drumt op een digitaal drumstel met de samples van DFH (mijn favoriet). Al de rest is klote...

Je kan best de originele drum gebruiken van die module, dan 'loopt' het teminste lekker. Wil je toch een toch realtischer geluid kan je best gewoon een andere module nemen of bijvoorbeeld de plugin Groove Agent van steinberg. Deze heeft best wel realistische drumkits vind ik...

Succes,

madman
3 augustus 2007, 21:07
Dit heb ik ook ooit geprobeerd... Klinkt echt klote en is absoluut niet realistisch vind ik. Ik krijg altijd het gevoel dat je dan een drummer krijgt die met hakken en stoten een partij neerzet. Doe je dit toch, zal je een hoop werk hebben met velocity's aan passen, notenummers veranderen, etc. Naar mijn ervaring werkt EZ drummer, DFH het beste als je drumt op een digitaal drumstel met de samples van DFH (mijn favoriet). Al de rest is klote...

Je kan best de originele drum gebruiken van die module, dan 'loopt' het teminste lekker. Wil je toch een toch realtischer geluid kan je best gewoon een andere module nemen of bijvoorbeeld de plugin Groove Agent van steinberg. Deze heeft best wel realistische drumkits vind ik...

Succes,

miss moet je dan de dynamieken van de midifile aanpassen, en ff op letten of dat kick/snare/hihat (enz.) van de midifile overeenkomt met wat ezdrummer als kick/snar/hihat (enz.) ziet (gaat dan vooral over die enz...)

kevaho
4 augustus 2007, 13:37
miss moet je dan de dynamieken van de midifile aanpassen, en ff op letten of dat kick/snare/hihat (enz.) van de midifile overeenkomt met wat ezdrummer als kick/snar/hihat (enz.) ziet (gaat dan vooral over die enz...)

Dat noem ik velocity :cheerup: :cheerup: :cheerup:

madman
4 augustus 2007, 13:43
Dat noem ik velocity
thnx, die bedoelde ik, kon alleen niet op de naam komen :p ;)

Pax1212
6 augustus 2007, 15:34
Ik wil graag de drums uit guitar pro exporteren naar Ableton Live, iemand een idee hoe dat moet? Als ik bijv. een cover wil doen alle guitar en bas eruit halen en dan midi opslaan neem ik aan, maar wanneer ik de midi track dan exporteer in Ableton Live hoor ik niks..

Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

Of een andere optie?

chubbyfan
6 augustus 2007, 15:46
je moet van midi eerst audio maken en dan exporteren als wav file,als dat kan in guitarpro,je hoort niks in ableton omdat je de midi data geen instrument gegeven hebt denk ik,meer hierover vind je op www.tweakheadz.com

M Kactus
6 augustus 2007, 16:01
Ik wil graag de drums uit guitar pro exporteren naar Ableton Live, iemand een idee hoe dat moet? Als ik bijv. een cover wil doen alle guitar en bas eruit halen en dan midi opslaan neem ik aan, maar wanneer ik de midi track dan exporteer in Ableton Live hoor ik niks..

Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

Of een andere optie?

Een midi-track is ook geen muziektrack. Er zit geen audio in, het is gewoon zo'n ponskaart voor in een oude draaiorgel. Het zegt alleen wanneer een bepaalt instrument aan staat, en wanneer niet. Dat bepaalde instrument moet je zelf instellen in het programma dat je gebruikt. Zo'n instrument is een VSTi, zoals EZDrummer, of de plugins die in je opnameprogramma zitten ingebakken.