PDA

View Full Version : kabel of versterker



mawashi
3 augustus 2007, 18:01
'k plugde net men gitaar in men versterker en 'k kreeg er geen degelijk geluid uit. Alleen maar ruis en kraken. Als'k met de kabel beweeg kraakt het ding alleen maar meer, dus 'k veronderstel dat de kabel stuk is (is ook zo'n stuk kabel dat ik er gewoon bijkreeg toen'k de gitaar kocht).
Maar hoe kan'k nu 100% zeker zijn dat het toch niet aan de versterker ligt? 'k heb geen andere kabel hier om het te testen.

jasper159
3 augustus 2007, 18:28
Kan je geen kabel lenen van een vriend ofzo?
Als het kraakte terwijl je bewoog is het hoogstwaarschijnlijk wel de kabel.

mawashi
4 augustus 2007, 11:50
Laps, ben net nieuwe kabel gaan kopen, nog steeds hetzelfde. Zal dan toch aan de versterker of aan het contact in de gitaar liggen denk'k.
Kan'k volgende week weer naar die winkel :s

Laser
7 augustus 2007, 14:03
waarschijnlijk slecht contact in de jack ingang van de versterker - kan heel simpel aan te passen zijn, of misschien opnieuw gesoldeerd.
Neem alles even mee naar de zaak, en op 123 is dat opgelost.

mawashi
8 augustus 2007, 19:47
Oké, dankjewel. 'k zal eens horen wat de winkelier zaterdag zegt. Dat het maar snel weekend is, want 'k speel nu eenmaal liever met versterker.

mawashi
11 augustus 2007, 13:40
Het bleek dus gewoon mijn batterij te zijn die leeg was, stom van me.
Ben ondertussen ook eens voor de eerste keer nieuwe snaren op men gitaren aan't zetten. Maar 't is nog wat gesukkel. Heel mijn brug komt mee omhoog :s

Wiellem
24 augustus 2007, 16:03
Als het nog steeds is ligt het misschien aan de aarde van de versterker?

Dan sruist ie ook bij mij namelijk.

Laser
24 augustus 2007, 23:09
Klopt, niet-geaarde versterker kan nogal wat brom veroorzaken.
Heb in het begin ook zo geknoeid tot ik een goed geaad stopcantact ging gebruiken; werd de versterker loepzuiver.
Dus de electrieker even aanspreken op zijn werk ;-p

mawashi
25 augustus 2007, 08:44
Als het nog steeds is ligt het misschien aan de aarde van de versterker?

Dan sruist ie ook bij mij namelijk.

Het was gewoon mijn batterij die leeg was. Had er niet meer aan gedacht dat ding ook nog ergens in men gitaar zat.
Mijn brug staat ondertussen ook weer netjes op de gitaar.