PDA

View Full Version : Fender Stratocaster plus



Badman
3 augustus 2007, 17:01
Hallo,

Toen ik overlaatst een DVD zag van Arlon Roth over de stratocaster viel het me op dat deze Stratocaster nog vrij populair bleek te zijn/was... Nu vroeg ik me af wie er ervaring mee had... Wat doen precies die 'lace sensoren'? Hoe klinken ze?... wat is het grote verschil met een gewone stratocaster dus. Deze strat is blijkbaar al niet meer in productie, hem testen zal mss moeilijk blijken. De prijs voor een tweedehands valt precies nog goed mee als je er één kan vinden, is het trouwens een Amerikaan?

groeten en bedankt

GunMetalBlue
3 augustus 2007, 19:26
Ik heb er één keer op gespeeld. De Lace Sensors zijn ruisonderdrukkend maar daardoor ook iets sterieler.

Iemand anders mag het ff aanvullen, 't is lang geleden dat'k'm heb vast gehad!

Tupelo
3 augustus 2007, 19:32
Ik heb er een jaar of 10 op één gespeeld & die klonk idd. steriel.
Zo dood als een pier dus.

Met wat effecten & een goede amp een goede gitaar voor een amusementsband.
Postief: overal voor geschikt.
Negatief: mist eigenlijk alles om op één sigment doorslaggevend karakter te hebben.

Maar goed dat is mijn ervaring.

Overigens wel goed afgewerkt en geen gitaar gehad die zo weinig ontstemde als die.

new deep
3 augustus 2007, 19:42
Ik speel op een strat plus en alhoewel ik de lace sensors echt niet slecht vind, als misschien vaak wordt gesuggereerd, heb ik ze vervangen door cs'54 pu's.

Dat heeft dan meer met mijn smaak te maken als met de kwalitiet van de laces. De laces prikken overal betrekkelijk makkelijk door, maar missen een beetje de vintage vibe en verder wat dynamiek.

Verder is de strat plus een heel degelijk gebouwde (goede hals, frets, brug oa.) gitaar die overigens destijds ook in het hogere segment van de amerikaanse (productie) strats van fender viel.
Verder is de beugel op de topkam ook zeer fyn tegen eventueel ontstemmen.

Van Dattum
3 augustus 2007, 20:10
Ik speel alweer een jaar of 16, 17 (allemachtig....) op dezelfde Strat+. Een geweldig gebouwde gitaar en een heel sterk concept van Fender destijds. Vooral de combi rollernut en locking mechanieken werkt prima.
Vorig jaar heb ik de Lace sensors (die overigens gewoon goed strattig klinken, met wat meer output) vervangen door een set EMG's (89 SA SA), waardoor de gitaar nog veelzijdiger is geworden.
Al geven ze er ik weet niet wat voor, hij gaat nooit weg......

the sure thing
3 augustus 2007, 21:10
IDD geschikt voor coverbandjes werk....