PDA

View Full Version : Is het hem waard?



Robostrot
3 augustus 2007, 16:25
Hallo beste lezers, binnekort wil ik gaan beginnen met het leren spelen van een electrishe gitaar, nou is mijn vraag aan jullie of dit een goed model is.

Ik hoor het graag van jullie.

Klik hier (http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/27544/*_Elektrische_gitaren/Baltimore/Elektrische_Gitaar_Stratocaster_model_+_10_watt_ve rsterker_+_accessoires.htm) :satisfie:

chubbyfan
3 augustus 2007, 16:30
ja hoor,om het op te leren wel en als je het leuk vind dan kun je altijd nog een goeie kopen(is alleen 4 keer zo duur)

Sjel
3 augustus 2007, 16:32
Hey Robostrot, 'k zie dat je nieuw bent. Welkom!

Dat starterssetje ken ik niet, dus ik kan er niet veel over zeggen. Maar vertel eens eerst even wat voor soort muziek je wil gaan maken.
Als jij bijvoorbeeld het "zwaardere werk" wil gaan spelen, kan je best een (start)gitaar met humbuckers nemen ipv een met single coils.

Voor de rest ben ik niet zo'n fan van starterssetjes. Naar mijn mening kan je beter 100 euro meer uitgeven en op de tweedehandsmarkt een goedkope gitaar + versterker kopen. Maar ja, da's mijn mening... :)

Robostrot
3 augustus 2007, 16:38
Hey Robostrot, 'k zie dat je nieuw bent. Welkom!

Dat starterssetje ken ik niet, dus ik kan er niet veel over zeggen. Maar vertel eens eerst even wat voor soort muziek je wil gaan maken.
Als jij bijvoorbeeld het "zwaardere werk" wil gaan spelen, kan je best een (start)gitaar met humbuckers nemen ipv een met single coils.

Voor de rest ben ik niet zo'n fan van starterssetjes. Naar mijn mening kan je beter 100 euro meer uitgeven en op de tweedehandsmarkt een goedkope gitaar + versterker kopen. Maar ja, da's mijn mening... :)

Dank je,

Nou ik ga hem wel via een tweedehands site kopen dus dat gaat me wel 19 euro schelen of meer ;) . Maar ik wil voornamelijk iets zoals metallica,scorpions achtige style leren spelen.


Dus hij is verder ook niet te vergelijken met de blokker elec.gitaar?Want zo iets vergelijkbaars hoeft ik namelijk niet.

chubbyfan
3 augustus 2007, 16:46
kijk nou maar eerst of je het wel leuk vind anders is het zonde van je geld
,koop eerst een goedkope en volg een paar lessen ,een maat van me kocht een dure 2e handse, en die staat nu voor de sier in zijn woonkamer omdat meneer geen zin heeft om te oefenen :stop:

pupanus1
3 augustus 2007, 16:48
dan zou ik voor een humbucker gitaartje gaan, verder werd al gezegd dat de meeste mensen niet over een starters setje te spreken zijn.

ik ook niet en dat is niet zonder reden ;)

Mensen zeggen altijd, ik wil eerst weten of ik het leuk vind en dan koop ik een betere gitaar. Maar feit is dat gitaar spelen op een slechte gitaar gewoon NIET leuk is, en dan ben je toch 139 euro kwijt!

Waarom eerst 139 euro uitgeven en daarna als je het leuk vind nog 200 tot 300 honderd euro voor een gitaar en hetzelfde voor een versterker?

Zonde van je 139 voor 100 euro meer heb je een leuker gitaartje, zeker 2e hands:)

Rormo
3 augustus 2007, 16:50
Als je Metallica wilt spelen, dan is dit niet echt een geschikte gitaar. Je moet dan toch op zoek gaan naar een ander type dan een stratocaster. Hoewel het wel even zal duren voor je uberhaupt iets van Metallica zult kunnen spelen.

Persoonlijk zou ik ook neit voor een starterset gaan. Koop gewoon ff iets wat net wat beter is, maar waar je dan ook 2 jaar mee kunt doen ipv 6 maanden. En een beetje een degelijke versterker.

ThrusT
3 augustus 2007, 16:52
dan zou ik voor een humbucker gitaartje gaan, verder werd al gezegd dat de meeste mensen niet over een starters setje te spreken zijn.

ik ook niet en dat is niet zonder reden ;)

Mensen zeggen altijd, ik wil eerst weten of ik het leuk vind en dan koop ik een betere gitaar. Maar feit is dat gitaar spelen op een slechte gitaar gewoon NIET leuk is, en dan ben je toch 139 euro kwijt!

Waarom eerst 139 euro uitgeven en daarna als je het leuk vind nog 200 tot 300 honderd euro voor een gitaar en hetzelfde voor een versterker?

Zonde van je 139 voor 100 euro meer heb je een leuker gitaartje, zeker 2e hands:)
Dat vind ik dus ook he.
Persoonlijk zou ik een gitaartje van 2 a 300€ kopen, kijk eens bij London City ofzo.En de Roland Microcube of Cube 15 als versterker.Als je echt niet veel geld wil uitgeven kijk dan eens op de 2de hands markt.

Ga je veel meer plezier aan beleven dan die rommelset imo.

Pentatonic
3 augustus 2007, 17:09
Het probleem met zo'n startpakket is vooral de versterker, die dodelijk kan zijn voor je motivatie. De gitaar is ook niets waard, maar daar had ik als beginner minder/ geen last van.
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre ik representatief ben :)

Sjel
3 augustus 2007, 17:15
kijk nou maar eerst of je het wel leuk vind anders is het zonde van je geld
,koop eerst een goedkope en volg een paar lessen ,een maat van me kocht een dure 2e handse, en die staat nu voor de sier in zijn woonkamer omdat meneer geen zin heeft om te oefenen :stop:

Tja. Ik ben van mening dat leren spelen op een goede (lees: betere) gitaar leuker is en dat hij het minder snel zal opgeven. En als hij het toch opgeeft, kan hij de hele zooi tweedehands weer verkopen. Da's net zo leuk aan tweedehands: je krijgt meestal terug wat je er zelf voor betaald hebt.
Als je geen gekke dingen gaat doen, kan je je broek er eigenlijk niet aan scheuren.

chubbyfan
3 augustus 2007, 17:22
Tja. Ik ben van mening dat leren spelen op een goede (lees: betere) gitaar leuker is en dat hij het minder snel zal opgeven. En als hij het toch opgeeft, kan hij de hele zooi tweedehands weer verkopen. Da's net zo leuk aan tweedehands: je krijgt meestal terug wat je er zelf voor betaald hebt.
Als je geen gekke dingen gaat doen, kan je je broek er eigenlijk niet aan scheuren.
laat hem dan wel iemand meenemen die er verstand van heeft zodat hij niet opgelicht word,ben altijd een beetje huiverig voor marktplaats'
een gitaar die goed is en lekker speelt verkoop je toch niet,maarja da,s mijn mening

Gitaro
3 augustus 2007, 17:56
Mensen zeggen altijd, ik wil eerst weten of ik het leuk vind en dan koop ik een betere gitaar. Maar feit is dat gitaar spelen op een slechte gitaar gewoon NIET leuk is, en dan ben je toch 139 euro kwijt!

Beter had ik het niet kunnen verwoorden. Als je gitaar wil spelen moet je gitaar gaan spelen. Voor €100 heb je vaak zó veel meer. En dan vind je het niet leuk... maak je msischien €100 verlies? Boeiend, risico's mag je ook wel eens nemen. Alhoewel, jezelf niet verzekeren, dat is een risico. Een paar centen kwijtraken aan een gitaar is amper een risico te noemen... en dat zeg ik dan he, de werkloze gitarist met zijn IB-groep salaris.

:p

Sjel
3 augustus 2007, 18:42
laat hem dan wel iemand meenemen die er verstand van heeft zodat hij niet opgelicht word,ben altijd een beetje huiverig voor marktplaats'
een gitaar die goed is en lekker speelt verkoop je toch niet,maarja da,s mijn mening

Helemaal mee eens! Als je er niet veel van afweet, best een bevriende gitarist meenemen die al enkele jaartjes ervaring heeft. Ennuh, als je iets wil kopen, kan je het altijd even hier op het forum laten langskomen. :)

Robostrot
3 augustus 2007, 21:54
Bedankt voor jullie reacties tot zover ben nog aan het zoeken :satisfie:

Rormo
4 augustus 2007, 10:19
Als je niemand kent die ook gitaar speelt, dan zijn er hier ook altijd op het forum wel mensen bereid om met je mee te gaan.

_MéTàLïCâ_
4 augustus 2007, 11:47
:punk:
Als je Metallica wilt spelen, dan is dit niet echt een geschikte gitaar. Je moet dan toch op zoek gaan naar een ander type dan een stratocaster. Hoewel het wel even zal duren voor je uberhaupt iets van Metallica zult kunnen spelen.

Persoonlijk zou ik ook neit voor een starterset gaan. Koop gewoon ff iets wat net wat beter is, maar waar je dan ook 2 jaar mee kunt doen ipv 6 maanden. En een beetje een degelijke versterker.


niet dat metallica zo overdreven moeilijk is,,
ik speel acht maanden gitaar,, heb na 3maanden een lp studio gekocht enikdenk,, als ik er niet zoveel geld aanhad uitgegeven (of toch voor een beginner) endus met een andere gitaar begonnen zou zijn had ik wss al gestopt,, nu neem ik iedere dag mijn gitaar vast speel 1uur aan stuk,, kuis mijn gitaar,, speel nog een uurtje... en ondertussen hebbik al een goede gitaar enmoet ikniet nog gaan zien voor een beter gitaar:)

beetje mongolisch uitgelegd maarja:p
ikwil maarzeggen dat je beter vande eerste keer iets koopt waar je een beetje meer aan uitgeeft maar waar je uiteindelijk veel meer aan hebt,,
blijft natuurlijk een kleine gok :d