PDA

View Full Version : Schema Passieve duncan en EMG 81



Oipunkerke
3 augustus 2007, 15:01
Hey iedereen,

kzit met een probleempje: kga dus een duncan SH-6 Duncan Distortion™ kopen voor in de neck, en mijn EMG 81 houden in bridge positie. Nu is het probleem dat ik die duncan helemaal anders ga moeten schakelen, omdat ie passief is, en de emg actief (natuurlijk). Zou iemand mij een schema kunnen uittekenen? Ik zou het zelf willen solderen enzo, want dat kan ik wel, maar van schema's maken, das niets voor mij.

Ja, het lijkt me dus logisch: De pickups moeten zodanig geschakeld zijn, dat als je schakelt tussen de twee, je geen storing hoort, of dat ze niet luider of stiller gaan gaan, dus op hetzelfde indepentie blijven? :???:

Hopelijk kan er me iemand helpen, want ik heb al gezocht op internet maar vond niet direct iets goeds.

Laat me dus iets weten aub,

bedankt,
simon

joris5
20 augustus 2007, 18:11
Als je de twee Pu's niet samen wil gebruiken is er niets aan de hand.

Samen gebruiken geeft problemen ivm de 9 volt voeding van EMG.

Ik heb nl het zelfde probleem gehad.

gr Joris

ben vanhoof
21 augustus 2007, 10:47
Ik heb vorig jaar 1 emg in de brug van mn lag laten steken, de andere passieve steekt er nog in. Met de toggle in 't midden overstemt de emg de passieve sowieso, wat bij jou ook het geval gaat zijn volgens mij. Ik gebruik enkel de 2 uiterste standen, bij de middenste is het verschil tss emg enkel erg subtiel.