PDA

View Full Version : 2e gitaar ibanez prestige?



Laga
3 augustus 2007, 12:59
Ben al een poosje aan het kijken voor een 2e gitaar..

Speel nu PRS tremonti SE.. Heerlijke gitaar qua spel en sound maar wil er een 2e gitaar bij ...
Die anders speelt en klinkt natuurlijk en een tremolo heeft!

Ibanez prestige vind ik zeker lekker spelen en het geluid vind ik ook goed
Nu ben ik wel geinterreseerd geraakt in de RG 2550 RGK

Hebben jullie al wat ervaring met deze gitaar?

Of andere suggesties?

iwamoto
3 augustus 2007, 16:09
ja, maar persoonlijk zou ik eerder kijken voor een andere prestige, namelijk die met neckthrough, weet zo het nummer niet uit mn hoofd, maar het ding klinkt echt geweldig goed :)

ventje
3 augustus 2007, 16:29
neckthrough is rgt serie, k heb zelf ook een prestige neckthrough, en het is echt een geweldige gitaar, alsof ie speciaal voor jou is gemaakt!

het enigste nadeel is dat als je is een keer op een gitaar speelt die niet neckthrough is, die hak ineens vreselijk in de weg zit :P

ik heb trouwens de rgt 3020 fm ds, komt uit 2003 dacht ik, de achterkant van deze gitaar is minstens even mooi als de voorkant!

prestige modellen worden trouwens gewoon nog in japan gemaakt, hoewel ik niet zeker weet hoe dat met de nieuwe modellen zit.

ik raad je aan gewoon uit te proberen, ik weet bijna zeker dat ze je wel bevallen ;)

Laga
3 augustus 2007, 17:54
Ja zeker ook een mooie gitaar..

Alleen de prijs....
Zoek meer iets in de richting tot 900 eurie (max)

Er is er wel een uit de RGT serie die 800 euro kost maar die is volgens mij niet neckthrough.

ventje
3 augustus 2007, 18:17
de T achter de rg betekent dat de gitaar neck through is.

AART
3 augustus 2007, 18:26
idd.

Ik heb ook een 2003 RGt3020 en dat ding speelt echt geweldig.

a darker shade of grey
3 augustus 2007, 18:46
neckthrough is rgt serie, k heb zelf ook een prestige neckthrough, en het is echt een geweldige gitaar, alsof ie speciaal voor jou is gemaakt!

het enigste nadeel is dat als je is een keer op een gitaar speelt die niet neckthrough is, die hak ineens vreselijk in de weg zit :P

ik heb trouwens de rgt 3020 fm ds, komt uit 2003 dacht ik, de achterkant van deze gitaar is minstens even mooi als de voorkant!

prestige modellen worden trouwens gewoon nog in japan gemaakt, hoewel ik niet zeker weet hoe dat met de nieuwe modellen zit.

ik raad je aan gewoon uit te proberen, ik weet bijna zeker dat ze je wel bevallen ;)

Volgens mij is het tegenwoordig zo, dat alle RG modellen prestige gemaakt wordendoor J-Craft in Japan, en alle S-prestiges bij Cort in Korea...

GunMetalBlue
3 augustus 2007, 19:19
Ik zit ook aan zo'n Ibanez scheurmonster te denken. Als scheurmonster en als backup, ding komt er sowieso na m'n jobje.

[relevante infoooo ]

Laga
4 augustus 2007, 11:09
Die nieuwe signature van Steve Vai is helemaal te gek!
De Ibanez UV777P-BK Steve vai prestige :D
Maar ja.. dan ben ik wel heel lang aan het sparen :dontgeti:

Ben ff wezen kijken bij feedback.nl en die hebben de RGT HRG 2 (van Giger)is te betalen...maar die vind ik qua uiterlijk niet mooi..

Hmmm lastig.. Blijf toch wel in die 2550 geinterreseerd. Maar we hebben geen haast :)