PDA

View Full Version : Welke Marshall is het beste?



Vera2
3 augustus 2007, 12:35
Hele simpele vraag, maar voor mij toch lastig..

Welke Marshall versterker is nou het beste..?


Ik speel veel in de richting van: "Rock, metal"
(Hoe dan ook, vrij STEVIG)

Ik zoek een versterker die zowel thuis als voor (kleine) optredens geschikt is..

En op dit moment ligt mijn voorkeur bij de Marshall versterkers.
+ kan iemand tips geven over topkast/headkast, hoe je 't wil noemen..

Thanks!

drap
3 augustus 2007, 14:05
De versterker die jij het beste vindt klinken, how about that!

DeiDRagonas
3 augustus 2007, 14:32
Nee joh... Niet naar Drap luisteren joh... Gewoon de duurste kopen, zit je altijd goed!


*grijns*

DeiDRagonas
3 augustus 2007, 14:36
En om ook nog even serieus te reageren... Wat is je budget?? Laten we daar eens mee beginnen. Hoelang speel je al en wat wil je ermee gaan doen? 1e bandje?

Ik bedoel... Een beginner zou ik heeel iets anders aanraden dan een prof bijvoorbeeld.

@drap: Waarom zie ik jou nooit bij die sessie-avonden in Bar Jansen?

Grt, have a nice day iedereen...

Roy

Speeddemon
3 augustus 2007, 14:47
wil je simpel en ouderwets; Plexi.
wil je simpel en 70's/80's: JCM800.
wil je veelzijdig en enigzins modern: JVM.

Ik vond de JCM800 duidelijk tekort schieten qua veelzijdigheid en gain voor thrashmetal, maar de sound DIE ie heeft, is ook wel geweldig ook. Heerlijk voor AC/DC achtige dingen, waarbij je veel open akkoorden speelt.
JVM heeft nog steeds een duidelijk Marshall karakter (rauwe korrel), waar ik een geweldige early Van Halen sound uit kon toveren, maar ikzelf blijk toch meer van de Engl sound te houden.
Niettemin, mocht ik knaken over hebben en in een Van Halen tribute band terecht komen, zou ik eerder voor de JVM gaan dan een 5150 ofzo.

drap
3 augustus 2007, 15:30
Nee joh... Niet naar Drap luisteren joh... Gewoon de duurste kopen, zit je altijd goed!


*grijns*

Als ik iedereen ook maar één ding kan afraden, dan is het wel naar mij luisteren. :jam:

En waarom ik nooit in Bar Meneer Jansen kom? Ik slaap, eet en drink alleen maar in Appingedam en verder wil ik er zo gauw mogelijk weg :) En om eerlijk te zijn ben ik sowieso niet zo van de sessies.

Weet je trouwens nog mensen die een stevige funkrockband willen starten? Wel meer rock dan funk. En kom niet met Dennis aan als drummer (je kent 'm vast wel), want die ken ik inmiddels.

Rormo
3 augustus 2007, 16:54
wil je simpel en ouderwets; Plexi.
wil je simpel en 70's/80's: JCM800.
wil je veelzijdig en enigzins modern: JVM.

Ik vond de JCM800 duidelijk tekort schieten qua veelzijdigheid en gain voor thrashmetal, maar de sound DIE ie heeft, is ook wel geweldig ook. Heerlijk voor AC/DC achtige dingen, waarbij je veel open akkoorden speelt.
JVM heeft nog steeds een duidelijk Marshall karakter (rauwe korrel), waar ik een geweldige early Van Halen sound uit kon toveren, maar ikzelf blijk toch meer van de Engl sound te houden.
Niettemin, mocht ik knaken over hebben en in een Van Halen tribute band terecht komen, zou ik eerder voor de JVM gaan dan een 5150 ofzo.

Daar wil ik dan toch voor classic rock de DSL aan toevoegen. Is ook in combovorm niet zo duur (nieuw 800). Maar een budget indicatie zou wel makkelijk zijn.

En onderschat ook niet de invloed van het speakercabinet op je geluid. Een goed cabinet met goede speakers bepaalt ook een groot deel van je geluid!

LCH
3 augustus 2007, 17:46
Zelfde verhaal als altijd: geen enkele Marshall IS de beste. De één speelt liever op een JCM800, de ander op een Plexi en ga zo maar door.

Wat jij moet doen is gewoon héél veel uittesten en niet alleen maar naar Marshall kijken. Er is heus meer goed spul. Vox, Fender, Mesa Boogie, Koch, Bogner etc. ;)

caliban
3 augustus 2007, 18:00
En op dit moment ligt mijn voorkeur bij de Marshall versterkers.

Thanks!
Waarop is je voorkeur eigenlijk gebaseerd. Er zijn veel andere merken die heel erg goed metal en rock kunnen produceren.

Speeddemon
3 augustus 2007, 18:01
Er is heus meer goed spul. Vox, Fender, Mesa Boogie, Koch, Bogner etc. ;)
ahum...


http://www.revolver.se/patricullaeus/engl_logo.jpg

the sure thing
3 augustus 2007, 19:11
FLIKKER OP OP MET DE KUT-ENGL!!!!!!!!

FF weer on-topic: DE BESTE Marschall bestaat niet. EN: ook clean kan Marshall z'n mannetje staan. De red hot chili peppers gebruikt oude Marshall tops voor z'n cleane geluid.

vulvasonic
3 augustus 2007, 19:26
Lijkt me een heel persoonlijk iets.
Ik heb over heel veel Marshalls gespeeld. Goede en slechte. Sommige van de goede, waar ik echt enorm van onder de indruk was, bleken onder andere omstandigheden (op het podium in een 3-mans formatie) enorm tegen te vallen, waar sommige mindere goden me daar juist enorm konden verrassen. M.a.w., ook de omstandigheden spelen een rol.

De Marshalls die me tot nu toe het beste bevielen zijn de bluesbreaker en nieuwe Vintage Modern 50 watt combo. Maar beide versterkers zijn nou niet bepaald typische high gain monsters. Maar voor een stevige, strakke basis (zeker als je in een band met twee gitaristen speelt - maakt een enorm verschil namelijk) vind ik ze geweldig. En als je even wat extra power of wat extra drive nodig hebt, gooi je er een van de duizenden te verkrijgen pedalen tegenaan.

Kortom (en dat geldt niet alleen voor Marshalls), het zoeken naar de beste versterker voor dat wat JIJ doet en wat JIJ wilt horen......, dat is een zoektocht waar velen van ons al jaren of zelfs descennia mee bezig zijn!

Laat je derhalve niet leiden door wat hier voorgesteld wordt, maar ga op zoek naar een versterker waarvan het geluid je bevalt en probeer een deal te regelen dat je in staat wordt gesteld om de versterker onder meerdere omstandigheden uit te proberen. Dat kan je een hoop stress en een heleboel geld besparen.

Succes! :)

Vera2
3 augustus 2007, 20:53
Ten 1e: HEEL erg bedankt voor de (SNELLE) tips en info!

Ik geloof dat ik het eens ben met de mensen die zeiden:
"Wat je zelf goed vind klinken!"

Dus ik dénk..dat ik DAT maar eens ga doen!
Mijn eigen speurtochtje naar de beste (voor mij dan) versterker!


Wat ik me nu nog wél afvraag, is hoe het zit met die tops?
(Die "op elkaar gestapelde boxen", zoals ik het laatste iemand probeerde uit te leggen!)

Ik ben gewend om te spelen op versterkers die gewoon.."een geheel"..zijn..
Geen 2/3 kasten op elkaar dus..

Dus misschien dat jullie daar nu de enthousiaste reacties op kunnen richten!

THANKS THANKS THANKS!

Rormo
3 augustus 2007, 21:49
een versterk die "een geheel" is, heet een combo: een combinatie van versterker en speaker in 1.

De gestapelde boxen zijn stacks. Hiervoor heb je een top nodig. Dit is de versterker, met al je knoppen en waar je je gitaar in prikt. Deze maakt zelf geen geluid omdat er geen speaker in een top zit. Voor het geluid heb je een speakercabinet nodig. Dit zijn alleen speakers, waar je met je gitaar dus ook weer geen geluid uit kunt krijgen zonder top. Meerdere cabinetten heb jij heus niet nodig.

Voordelen combo: kleiner en goedkoper.
voordelen stack: meer volume met vooral meer spreiding en meer 'ballen' in je geluid. Een stack klinkt meestal voller.

Dit is het in een notendop.

cardinal
3 augustus 2007, 22:57
In de band hebben wij de dsl en een tsl en die zijn beiden super. Maar om een echte uitspraak te kunnen doen zou ik op alle marshall amps ever gespeeld moeten hebben en dat heb ik niet.

Mr.Bluesbreaker
3 augustus 2007, 23:57
Jongens,

heeft het zin om de topicstarter de buizenklasse van Marshall aan te raden die bij 800/1000 euro begint? Degene weet nog niet wat het verschil is tussen top en combo, schatting van mij kort door de bocht: wordt de eerste of 2e versterker die degene aanschaft.

Loop gewoon eens een willekeurige winkel binnen en laat je goed adviseren terwijl je je eigen gitaar meeneemt. Laat weten welke kant qua geluid/gitaristen je op wilt en bespeel meerdere merken.

Overigens heb ik de types JCM800 2203,2204,2205,2210, JCM900 4500,4100, JCM2000 TSL60, 100, DSL50, 1959HW, VS 8240, 8280, 8100, 8200, 8080, 8010, 6101 LM, 6100 LM, JCM 600, en weet ik wat nog meer in bezit gehad, getest, of gemod. (dus ik wil de TS wel een advies geven, maar of dat zin heeft vraag ik me af, omdat we allemaal wel onze specifieke voorkeur met een bepaald type hebben.) Als je nog een specifieke vraag hebt, vraag maar raak.

Braindead
4 augustus 2007, 00:17
Vergeet ook niet de Sl-x te testen. Die is zeker het proberen waard!
En let ook op welke boxen je bij de top gebruikt bij het testen. Speakers hebben ook zeker invloed op hoe de top in kwestie klinkt.

DaveItUp
4 augustus 2007, 02:19
Waarom word er altijd over plexi's gesproken terwijl op enkele uitzonderingen na hier niemand over een plexi heeft gespeeld laat staan bezit.

Zomaar even een observatie.

Verder: Testen. Ik vind alles goed t/m de 2203/2204. Met de bakken daarna nooit geluk gehad/alleen maar kutgeluid gehad. Hoewel een 2205 over een ouwe cab met g12m25's heel erg acceptabel klonk.

Nieuwe Marshalls nog niet geprobeerd, hoewel ik erg benieuwd ben naar die vintage modern.

drap
4 augustus 2007, 09:47
Nou heb ik in dit topic ook niet één keer het woordje plexi gelezen verder :???:

1959SLP
4 augustus 2007, 10:40
Een Plexi natuurlijk :)

Speeddemon
4 augustus 2007, 10:43
Nou heb ik in dit topic ook niet één keer het woordje plexi gelezen verder :???:
Post #5, vriend. :sneaky:

the sure thing
4 augustus 2007, 11:15
EN die oude Marshalls waar ik het over had, zijn ook PLEXI´S. Nou is de aanduideling PLEXI een verschrikkelijk ONBRUIKBARE aanduiding, omdat dit alleen refereert naar het type frontje wat voor het regelpaneel zat. Dat is vanaf 1970 veranderd. Voor 1970 waren er echter VEEL verschillende type Marshall amps die dus allemaal een plexi plaatje hadden. Laten we vanaf nu bepalen dat diegene die het woord `plexi`gebruikt, geen verstand heeft van versterkers :-)

drap
4 augustus 2007, 12:00
Post #5, vriend. :sneaky:

Ik wist niet dat je boos werd :eek:

Ik refereer dan maar weer terug naar de eerste zin in post 6 :nervous:

Speeddemon
4 augustus 2007, 12:18
Ik wist niet dat je boos werd :eek:

Ik refereer dan maar weer terug naar de eerste zin in post 6 :nervous:
Niet boos, maar 'over het hoofd gezien/genegeerd' en daar reageer ik wel geprikkeld op ja. :dontgeti:

Helter Skelter
4 augustus 2007, 12:23
EN die oude Marshalls waar ik het over had, zijn ook PLEXI´S. Nou is de aanduideling PLEXI een verschrikkelijk ONBRUIKBARE aanduiding, omdat dit alleen refereert naar het type frontje wat voor het regelpaneel zat. Dat is vanaf 1970 veranderd. Voor 1970 waren er echter VEEL verschillende type Marshall amps die dus allemaal een plexi plaatje hadden. Laten we vanaf nu bepalen dat diegene die het woord `plexi`gebruikt, geen verstand heeft van versterkers :-)

voor mij is DE PLEXI een 1959 Super Lead :hippie:


OT: m.u.v. de nieuwe 'Vintage Modern', de reissues en een 900-SLX heb ik alle modellen vanaf de JCM-800 aan de tand mogen voelen (ook live) en de amps waar ik het het beste mee kon vinden waren/zijn:

- Silver Jubilees*
- JCM-800 eenkanaler (2204/03)
- DSL-50 (green channel)


*De Silver Jubilee is de enige Marshall amp die ik ken die naast de cliche Gibson Les Paul ook zeer goed is als je er singlecoil Fender Strats en Tele's inprikt


iets minder te spreken was ik over de

- 900 Dual Reverb
- TSL

drap
4 augustus 2007, 12:24
Niet boos, maar 'over het hoofd gezien/genegeerd' en daar reageer ik wel geprikkeld op ja. :dontgeti:

Hoe kan ik het goedmaken! :eek:

Piekhaar
4 augustus 2007, 12:29
Ik ben zelf juist weer wel zeer tevreden met mijn JCM900 Dual Reverb (4100) top. Verder vind ik de JCM2000 DSL top ook fijn, maar de TSL vond ik minder. Heb pas geleden nog een nieuwe JVM gehoord in de muziekzaak. Klonk wel vet, maar absoluut niet wat ik zoek.

Er is naar mijn mening niet een beste Marshall, dit is meningsgebonden. Iedereen vind een andere sound mooi / goed. Zelf ben ik trouwens nog nooit een transistorbak van Marshall tegen gekomen die ik goed vond klinken.

Braindead
4 augustus 2007, 13:36
Die ben ik ook nog niet tegengekomen



Zelf ben ik trouwens nog nooit een transistorbak van Marshall tegen gekomen die ik goed vond klinken.

Vera2
4 augustus 2007, 14:37
Thanks voor de tips, maar jullie geven me zooooveel info dat ik..
"door de bomen het bos niet meer zie"!

Dus ik ga gewoon testen in de winkel!

;)

MarkV
4 augustus 2007, 14:48
Thanks voor de tips, maar jullie geven me zooooveel info dat ik..
"door de bomen het bos niet meer zie"!

Dus ik ga gewoon testen in de winkel!

;)

Misschien al gevraagd, maar wat is je budget? Dan kunnen we iig vertellen of je een Mg serie (liever niet) of een peperdure historische Plexi moet proberen.

LCH
5 augustus 2007, 11:36
Thanks voor de tips, maar jullie geven me zooooveel info dat ik..
"door de bomen het bos niet meer zie"!

Dus ik ga gewoon testen in de winkel!

;)
Dat is het enige juiste dat je kunt doen. Iedereen heeft een andere mening en als je er weinig van af weet, zie je idd door de bomen het bos niet meer.

Gewoon alles uittesten dat je tegenkomt en als je gerichte vragen hebt kun je die altijd stellen. Oh ja, het kan zéker geen kwaad verder te kijken dan Marshall ;)

Succes!!

Vera2
5 augustus 2007, 12:08
Budget ligt rond de 600..

Nou, weetje..ik zal eens laten zien waar ik naar heb gekeken..
Misschien kunnen jullie me dan tóch nog helpen :)!

http://www.eig.nl/descrimage.php?pic=./pi/061510571146-2.jpg

*600 euro


Zal deze thuis ook goed klinken, in een huiskamer..?

Helter Skelter
5 augustus 2007, 12:14
Zal deze thuis ook goed klinken, in een huiskamer..?

dat ligt eraan of je goed kan spelen ;)


OT: een valvestate lijkt me voor jou wensen idd beter geschikt dan een buizenamp

LCH
5 augustus 2007, 13:53
Neeeeeeeeeeee! Niet een Marshall MG stack :nervous:

Vera, die dingen zijn alleen maar groot. Ze klinken helemaal ruk, ze zien er alleen stoer uit. Voor dat geld kun je véél beters kopen. Voor thuis zijn zulke dingen veel te groot, terwijl dat nergens voor nodig is.

Koop liever iets dat kwalitatief goed is. Maar om dat te bepalen zul je echt wat uit moeten testen. Een versterker met één 12 inch speaker is genoeg voor thuis en in een band, als het maar kwalitatief goed is. Dus niet grote, stoere, schelle transistorbakken voor weinig, maar liever iets dat echt goed is maar er misschien minder indrukwekkend uit ziet.

Geronimo
5 augustus 2007, 14:15
Zoek een VS100 combo.

Marshall, transistor, goedkoop, maar klinkt het best van alle goedkopere modellen. Is uit de tweede serie en word helaas niet meer gemaakt.

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/105419984-marshall-valvestate-vs100-combo-gitaarversterker.html?return=eJwVjcsKgzAURP9FsDuN8 YESkWJ%2FodB9akMNeRhyr22x9N97s5k5h1mMFFx8tahGEHxoR AZKxmUdV8QgGDNbUL50MhoMVkqE0lvm9kMrUyhfaA8Yd6c8Ks9 eKgKqaKiKu4S0PzVKGdnSt125orPnj5346QETbnkz87y5WIq5r 4eEdcK2S4iEhw6EjmL29BH1QmrepLcrryqSDTRZfQoTz8bfHzL DQP4%3D&df=1&fta=eNo9j81qxDAMhN%2FFh54lR45jmX2KQq%2FBrMPW1PkhTn ZDl3332qHei0AfM9KM446fKQ%2Bxr7G%2Fu5iETawMiyNe8MOn yzYz2oisZWejZE3Kxo1%2Fw2LHhad9HNZwtT8P%2FvpEADunwL KcIBaLuw3ChmxP3LAIPt92rPkZGDLKPxB0q5sWqcpO1pJsQTWF ycoUoTHdqWsqo44AtSqMKmsQCcgUpuzZK7sMkMSC2jcCgOJ8Jc YcbZsX51Mfh%2Bm2fRdhyYfA4rqvax8mPxyV5i%2BjO%2FrSLd fxZ2rJwj1K6ewQ%2F%2Fv9vb%2F%2BAAE5YYg%3D&fta_ind=3

Speelde er altijd op in de oefenruimte vroeger en waren altijd de beste van allemaal. Er stonden ook Fenders Hughes en Knetters en Peaveys allemaal kut maar deze niet. Veel plezier van gehad. Klinken ook beter dan ald ie DSL meuk MG's en JTM 30/60's.

Thousand Eyes van Death leek net echt :)

Stop er wel een G12H75t speaker in! Als die er niet in zit, ik weet niet precies, maar volgens mij werden ze geleverd met van die "Goldback" dingen, (zwarte sticker, gouden letters) en die zijn best ruk. Met een betere speaker klinkt de amp echt goed.

drap
5 augustus 2007, 14:32
Een JTM60 slecht... u heeft me zojuist ferm op m'n pik getrapt! :eek:

LCH
5 augustus 2007, 17:11
Stop er wel een G12H75t speaker in! Als die er niet in zit, ik weet niet precies, maar volgens mij werden ze geleverd met van die "Goldback" dingen, (zwarte sticker, gouden letters) en die zijn best ruk. Met een betere speaker klinkt de amp echt goed.
Het is te prijzen dat je een inhoudelijk advies geeft, maar ik denk niet dat het handig is om iemand die van niks weet te adviseren om zelf met speakers om te klooien. Voor jou appeltje-eitje, voor een beginner niet. En als je zoiets laat doen bij een gitaarzaak ben je weer veel geld kwijt...

Oh ja, ik denk dat het niet verantwoord is om zó maar even te schreeuwen dat één of andere Valvestate beter is dan een JTM30... ;)

Toaster
5 augustus 2007, 17:43
He vera als je die winkel binnen stapt moet je ook even Randall proberen. Dat merk heeft in die prijsklasse ook hele goede versterkers.

Waar wil je de amp voor gebruiken? alleen thuis?? En welke muziek wil je ermee maken.

Trap niet in de MTV valkuil: Je ziet daar inderdaad alleen maar Marshall. Maar die mensen op tv spelen niet op die MG serie die je daar laat zien.

Een 4x12 speakerkast is vooral praktisch als je op een podium staat of burenruzie wil.

Een tweedehands ENGL buizenbakkie (combo versie) kan ook wel eens heel goed uitpakken voor je.

Laat nog even weten wat je wil spelen misschien zit je wel helemaal in de verkeerde hoek te zoeken.

Geronimo
6 augustus 2007, 00:26
Een JTM60 slecht... u heeft me zojuist ferm op m'n pik getrapt! :eek:

U moet uw gulp ook niet open laten staan waardoor uw lange snikkel zo over het plaveisel sleept!

Nee zonder gekheid, het spijt me, ik vond het niks. Ik heb meer bruikbaar geluid uit die Valvestate horen komen. TS vraagt tevens specifiek voor een goedkope amp voor stevige rock en metal die het ook goed doet in de huiskamer. Aan een JTM heb je in dat geval helemaal niks.


Het is te prijzen dat je een inhoudelijk advies geeft, maar ik denk niet dat het handig is om iemand die van niks weet te adviseren om zelf met speakers om te klooien. Voor jou appeltje-eitje, voor een beginner niet. En als je zoiets laat doen bij een gitaarzaak ben je weer veel geld kwijt...;)

Het is een kwestie van 2 stekkertjes lostrekken, de speaker losschroeven, de speaker verwisselen en de stekkertjes weer terugsteken. Moet je daar technicus voor zijn?

Als er een peertje kapot is thuis laat je toch ook geen elektricien komen?

Sorry maar je moet de basale technische kwaliteiten van iemand die je niet kent ook niet meteen zó ver onderschatten, ook niet als het iemand is die toevallig misschien van het vrouwelijk geslacht is.

En dan zo'n iemand wel een buizenbak aanraden, waar toch vaak wat meer technische kennis voor nodig is dan een 'beginner' vaak bezit.


Oh ja, ik denk dat het niet verantwoord is om zó maar even te schreeuwen dat één of andere Valvestate beter is dan een JTM30... ;)

Ik schreeuw niet zomaar iets. Ik schreeuw uit ervaring. Voor metal en rock is het helemaal prut zo'n versterker.
En idd één of andere Valvestate want de VS100 klinkt wel degelijk beter dan de modellen uit bijvoorbeeld de eerste serie. Ik was er iig heel erg over te spreken. Ik heb nooit een ander transistor ding beter horen klinken.

drap
6 augustus 2007, 09:43
U moet uw gulp ook niet open laten staan waardoor uw lange snikkel zo over het plaveisel sleept!

Ik bedoelde eigenlijk ook op m'n ferme pik, maar dat kan ik niet zeggen he, dat klinkt gelijk zo snakkerig :D


Nee zonder gekheid, het spijt me, ik vond het niks. Ik heb meer bruikbaar geluid uit die Valvestate horen komen. TS vraagt tevens specifiek voor een goedkope amp voor stevige rock en metal die het ook goed doet in de huiskamer. Aan een JTM heb je in dat geval helemaal niks.

Puur het scheurgeluid van de JTM60 is niet echt bruikbaar, dat ben ik met je eens. Maar niks is niet op te lossen met pedaaltjes! :cheerup: En dat ding reageerd dan wel weer erg lekker op pedalen.

Maar ik zou inderdaad een beginnende gitarist ook geen buizenversterker aanraden.

Ik ben sowieso persoonlijk niet zo kapot van de Valvestates, maar als ik er één uit mag kiezen is het toch de AVT serie, ongeacht de nieuwste serie of één daarvoor. Vooral het clean is toch ff overtuigender wat mij betreft.

Cheetoria
6 augustus 2007, 11:05
ik ben 20/30 versterkers wezen testen, waaronder een Orange Rockreverb, Vox ac 30, engl powerball, maar de (in verhouding) beste amp vond ik toch de marshall valvestate. ik had in één keer het geluid dat ik zocht, en de enige amp waar ik dat ook bij had was een (!) H&K tube 50. en da's best maf.

LCH
6 augustus 2007, 11:13
Sorry maar je moet de basale technische kwaliteiten van iemand die je niet kent ook niet meteen zó ver onderschatten, ook niet als het iemand is die toevallig misschien van het vrouwelijk geslacht is.

En dan zo'n iemand wel een buizenbak aanraden, waar toch vaak wat meer technische kennis voor nodig is dan een 'beginner' vaak bezit.
Als je goed las heb ik geen enkele versterker aangeraden. En al helemaal geen buizenbak. Daar zijn we het over eens ;)

Waar het mij om ging is dat de 'ervaren' gitarist nog wel eens een onderschat ampje koopt, daar zelf iets aan modificeert en er dan en goed geluid uit krijgt. Denk aan biassen en weet ik wat nog meer. Het ging ook niet specifiek om die speaker, zoals je terecht zegt is dat geen moeite. TS moet in de basis een goeie amp hebben en daar niet nog van alles aan moeten vertimmeren.


Ik schreeuw niet zomaar iets. Ik schreeuw uit ervaring. Voor metal en rock is het helemaal prut zo'n versterker.
En idd één of andere Valvestate want de VS100 klinkt wel degelijk beter dan de modellen uit bijvoorbeeld de eerste serie. Ik was er iig heel erg over te spreken. Ik heb nooit een ander transistor ding beter horen klinken.
Eerlijk is eerlijk, zo'n VS100 is een prima amp. Voor metal/rock kun je er waarschijnlijk ook meer mee dan met een JTM. Jij zei echter: "Klinken ook beter dan ald ie DSL meuk MG's en JTM 30/60's." En dat vind ik een beetje kort door de bocht voor een alom gerespecteerde amp als de JTM. Maar natuurlijk, topicstarter zal meer aan een VS dan aan een JTM hebben.

Overigens vraag ik me nog steeds af waarom topicstarter zonodig een Marshall zal en moet hebben, maargoed. :)

Geronimo
6 augustus 2007, 11:39
Als je goed las heb ik geen enkele versterker aangeraden. En al helemaal geen buizenbak. Daar zijn we het over eens ;)

Je hebt gelijk sorry, je hebt idd niks specifieks aangeraden. Ik zal wat beter lezen voortaan.


Waar het mij om ging is dat de 'ervaren' gitarist nog wel eens een onderschat ampje koopt, daar zelf iets aan modificeert en er dan en goed geluid uit krijgt. Denk aan biassen en weet ik wat nog meer. Het ging ook niet specifiek om die speaker, zoals je terecht zegt is dat geen moeite. TS moet in de basis een goeie amp hebben en daar niet nog van alles aan moeten vertimmeren.

Daar heb je ook een punt. Maar de amp klinkt er stukken beter door en het lijkt me daarom de moeite. Ze kan het ook aan een maat of pa of oom
vragen om te helpen toch?
Misschien hoeft het niet eens hoor, ik weet niet waar ze standaard mee geleverd worden. Ik weet alleen dat die goldback speakers erg slecht waren. Misschien waren dat al vervangers in die oefenruimte.


Eerlijk is eerlijk, zo'n VS100 is een prima amp. Voor metal/rock kun je er waarschijnlijk ook meer mee dan met een JTM. Jij zei echter: "Klinken ook beter dan ald ie DSL meuk MG's en JTM 30/60's." En dat vind ik een beetje kort door de bocht voor een alom gerespecteerde amp als de JTM. Maar natuurlijk, topicstarter zal meer aan een VS dan aan een JTM hebben.

Eens. Kort door de bocht was ik idd.


Overigens vraag ik me nog steeds af waarom topicstarter zonodig een Marshall zal en moet hebben, maargoed. :)

Tjsa, mensen hebben zo hun redenen.

Geronimo
6 augustus 2007, 11:42
Ik bedoelde eigenlijk ook op m'n ferme pik, maar dat kan ik niet zeggen he, dat klinkt gelijk zo snakkerig :D

:D



Puur het scheurgeluid van de JTM60 is niet echt bruikbaar, dat ben ik met je eens. Maar niks is niet op te lossen met pedaaltjes! :cheerup: En dat ding reageerd dan wel weer erg lekker op pedalen.

Hmm ik heb het geprobeerd met een Tubescreamer maar dat was niet zo'n succes.

Ik ben gewoon niet zo onder de indruk van de amp, maar ja het is ook maar mijn mening he...

Rormo
6 augustus 2007, 12:08
Een Tubescreamer is nu ook niet een pedaaltje dat een ferme scheur produceert....


En een Valvestate beter dan die meuk als DSL en JTM??? Naja misschien voor metal als je geen pedaaltjes wilt gebruiken, maar in het algemeen is deze stelling naar mijn mening klink klare onzin. De Valvestate is verre van goed.

Vera2
6 augustus 2007, 14:49
Geronimo, haha bedankt dat je voor het vrouwelijke geslacht opkomt. ;)

Ik ben zelf zoiezo niet zo’n voorstander, van het losdraaien en vastschroeven.. (m.b.t. een versterker)
Ze worden gemaakt om goed te klinken, right? Niet om uit elkaar gehaald te worden..
Dus ik ga ‘m dan ook niet uit elkaar halen! Als ik 'm koop moet 'ie gewoon goed genoeg zijn..my opinion..(No offence voor de mensen die dit wel doen!) :)

Ik las ergens: pedaaltjes lossen niets op..
Dacht ik in het begin altijd wel, maar het klopt wel..ze lossen inderdaad niks op..

Ik zoek een versterker, die me een mooi geluid kan geven..

Ik ben híer misschien een.."junior member"..maar ik speel toch al zo'n 5 jaar..

De reden dat ik niet zoveel verstand van versterkers heb, is omdat ik me er in het begin gewoon niet mee bezig hield.
Ik speelde en nam genoegen met het geluid dat ik op dat moment had..

Toen ik tijdje terug de studio in ging voor mijn demo, kreeg ik pas in de gaten hoe belangrijk je "sound" is..
Ik had er nooit echt bij stil gestaan..
Ik dacht, mooie gitaar=mooi geluid!

Nu heb ik mijn mooie gitaar, maar mis toch "iets"..
(PRS SE)

Met dat "iets" bedoel ik;
- je plugt je gitaar in..
- speelt wat..
- en dan MIS je iets..een sound..een gevoel..een sfeer..

And thát's what I'm looking for..
My sound :)


Zoals ik al zei, ik ga het gewoon uitproberen..
Maar ik blijf hier regelmatig checken wat jullie erover zeggen ;)

So thanks voor alle hulp, ideeën en leuke/goede adviezen!

zjanke
6 augustus 2007, 18:25
Nu heb ik mijn mooie gitaar, maar mis toch "iets"..
(PRS SE)

Met dat "iets" bedoel ik;
- je plugt je gitaar in..
- speelt wat..
- en dan MIS je iets..een sound..een gevoel..een sfeer..

Zoals ik al zei, ik ga het gewoon uitproberen..


En weer een verloren ziel. De zoektocht naar het heilige der heiligen gaat je heel veel geld kosten, maar is o zo leuk :rockon:

Kim Wilson
7 augustus 2007, 09:50
Ik heb ooit eens over een Valvestate 8100 gespeeld (dacht ik, Han heeft er zoeen in zijn studio). En daar was ik toch wel redelijk van onder de indruk. Ik denk dat een beginnend gitarist zich daar prima twee jaar (of nog wel langer) prima mee kan redden.

glasbier
7 augustus 2007, 09:59
Hoi,
heb je de cab nog?

Speeddemon
7 augustus 2007, 11:37
Een Tubescreamer is nu ook niet een pedaaltje dat een ferme scheur produceert....
.
Daar wordt ie ook niet voor gebruikt door rock/metal gitaristen. Hij wordt als boost gebruikt om een oversturende buizen-amp meer op z'n donder te geven en het laag wat strakker te makken.

drap
7 augustus 2007, 14:33
Daar wordt ie ook niet voor gebruikt door rock/metal gitaristen. Hij wordt als boost gebruikt om een oversturende buizen-amp meer op z'n donder te geven en het laag wat strakker te makken.

Da's waar, maar de JTM werkt daar niet zo goed op. Het is dan ook zeker geen typische Marshall. Eerder een Fender met het Marshall randje ofzo. Maar op pedalen opzich reageert ie wel weer erg lekker, mits je geen metalscheur wil. Hoewel, ik vind dat ik best een brute scheur door m'n pedalen.

Vera2
8 augustus 2007, 11:05
Jullie brengen me op ideeën!
Ik heb een mooie, vrij..gerichte..vraag :)
Komt 'ie!

Van welke versterker, zeg je: "Die heeft de volgende eigenschappen wel/niet"
(Dus van welk merk denk je, oee misschien kan dat merk wat zijn..)

- is geschikt voor zowel thuis, als tijdens bandrepetities, als optredens.
- levert een mooi scheurgeluid op.
- kan aantal jaren mee.
- werkt goed in combinatie met eventueel pedaaltjes.

*Zoiets..

DUS als jullie goede/slechte ervaringen met dit soort dingen hebben..
Ik zou zeggen: "Fire away!"

;)

Rouzy
8 augustus 2007, 12:04
Jullie brengen me op ideeën!
Ik heb een mooie, vrij..gerichte..vraag :)
Komt 'ie!

Van welke versterker, zeg je: "Die heeft de volgende eigenschappen wel/niet"
(Dus van welk merk denk je, oee misschien kan dat merk wat zijn..)

- is geschikt voor zowel thuis, als tijdens bandrepetities, als optredens.
- levert een mooi scheurgeluid op.
- kan aantal jaren mee.
- werkt goed in combinatie met eventueel pedaaltjes.

*Zoiets..

DUS als jullie goede/slechte ervaringen met dit soort dingen hebben..
Ik zou zeggen: "Fire away!"

;)
of je neemt verschillende versterkers :seriousf: eentje voor thuis en eentje voor bandrepetities en optredens

Geronimo
8 augustus 2007, 13:21
Ik zeg niks meer, het is toch maar een mening. Je zal het zelf moeten proberen.
Je kan ook eens uitzoeken welke plaat van welke band je een goed geluid vind hebben, en eens op internet snuffelen wat ze daar gebruikt hebben. Dat kan je dan als leidraad gebruiken.

Er zijn genoeg amps die aan je eisen voldoen en het ligt aan je budget en je wat je onder 'goede scheur' verstaat.

Het heeft dus niet zo veel zin om een merk of type te noemen, zoals we al gemerkt hebben in mijn eerdere posts.

Speeddemon
8 augustus 2007, 13:24
Jullie brengen me op ideeën!
Ik heb een mooie, vrij..gerichte..vraag :)
Komt 'ie!

Van welke versterker, zeg je: "Die heeft de volgende eigenschappen wel/niet"
(Dus van welk merk denk je, oee misschien kan dat merk wat zijn..)

- is geschikt voor zowel thuis, als tijdens bandrepetities, als optredens.
- levert een mooi scheurgeluid op.
- kan aantal jaren mee.
- werkt goed in combinatie met eventueel pedaaltjes.

*Zoiets..

DUS als jullie goede/slechte ervaringen met dit soort dingen hebben..
Ik zou zeggen: "Fire away!"

;)
Ik lees die eisen als 'roadworthy, consistent en werkt goed op hoge en lage volumes'.

Ik zou dan zeggen: Peavey Bandit 112 of een Roland JC-120 of evt. de JC-90. Die zijn allebei niet kapot te krijgen, klinken op volume 0,5 nog steeds o.k.

Granted, de distortion van de Roland JC's schijnt ruk te zijn, maar daar heb je pedalen voor.
Sterker nog, voor 600 euro zou je een Roland Cube 20X of 30X voor thuis kunnen kopen en in een bandje met een Bandit 112 spelen.

Meneer I.
8 augustus 2007, 14:08
Ik heb zelf ooit eens in een ver verleden als "echte" versterker een Marshall 8240 (S80) Valvestate gekocht. Waarom? ...deze versterker was toen net nieuw, zag er vet uit, stoer logo, heeel veel knopjes, betaalbaar (aanbieding), ik vond het geluid goed (voor zover ik dat toen kon beoordelen), en achteraf bleken deze knopjes ook nog eens nuttig om diverse sounds te creëren! Ok ik was nog wat 'groen'.

Ik speel zelf Telecasters dus dan denk je niet meteen aan Marshall, maar de S80 heeft een ontzettend lekkere distortion erin zitten met een extra overdriveknop erop en een contour knop waarmee je van blues tot metal gaat. Verder heeft het nog een Stereo Chorus, Reverb en stereo FX loop.
Met die 80 watt heb ik heel wat optredentjes gedaan zonder problemen, thuis gaat ook prima, maar een Marshall klinkt lekkerder naarmate je harder kan (mag) spelen. Nu is het wel zo dat wij toen als band eigen nummers speelden met onze eigen sound, en we dus niet perse geluiden van anderen wilden imiteren.

Voor jouw budget lijkt me een Valvestate een prima optie. Ga er eens enkele bespelen en maak je keus, ook zijn er wel valvestates 2e hands te krijgen.

Dan nog even een statement van mijn kant:
Ik vind het onzin dat Marshall alleen goed zou werken met Gibson gitaren. Een Marshall met een Tele of Strat rockt nl enorm goed!

Vampire
8 augustus 2007, 14:26
Is een nieuwe Peavey Bandit 112 aan te raden boven een tweedehands Valvestate voor om en nabij dezelfde prijs? Ik ben ook een beetje in dit straatje aan het zoeken namelijk en volg dit topic al eventjes met flinke interesse.

Twee vrienden van me hebben allebei een Marshall Valvestate (de een de VS serie, de ander een nieuwere serie) en ik heb dat altijd hele mooie geluiden gevonden. Misschien niet zozeer voor zware metal, maar toch zeker een stevig karakter. Maar de meesten hier zijn er niet echt lovend over geloof ik.

Die VS-serie wordt bij de vleet aangeboden op marktplaats, dus die zijn tweedehands goed verkrijgbaar, de vraag is alleen of dat positief is.

drap
8 augustus 2007, 16:20
Ik speel zelf Telecasters dus dan denk je niet meteen aan Marshall

Euh.... he???? :eek:


Met die 80 watt heb ik heel wat optredentjes gedaan zonder problemen, thuis gaat ook prima, maar een Marshall klinkt lekkerder naarmate je harder kan (mag) spelen.

Eh... ja, maar daarmee bedoelt men geen transistorversterkers eigenlijk, maar de eindbuis oversturing op hogere volumes.


Dan nog even een statement van mijn kant:
Ik vind het onzin dat Marshall alleen goed zou werken met Gibson gitaren. Een Marshall met een Tele of Strat rockt nl enorm goed!

Euh... wie beweert van niet dan??? :eek:

Meneer I.
8 augustus 2007, 16:48
Ok drap,
ik zal het even nuanceren (wat ik schreef gaat niet zozeer over dit draadje en over dit forum):

Als ik zeg "ik speel op telecasters" dan krijg ik vaak te horen van "oh, en speel je dan ook over een Fender of Vox versterker?" (is clean ook wel erg lekker btw).
Als ik zeg "ik speel op een Marshall" dan krijg je vrijwel direct te horen "oh, speel je op een Gibson dan?"

Niet altijd, maar wel vaak zijn dit "aannames" die men doet.


Wat ik bedoel met "harder spelen klinkt lekkerder" is dat een Marshall (transistor) zacht net zo "goed" klinkt als een oefenversterkertje de noten komen niet lekker uit de speakers, maar op hoge volumes komen de speakers tot leven en hoor je (of beter voel je) het hele notenspectrum beter. Maar dit is slechts my humble opinion na ca. 14 jaar de Valvestate in bezit te hebben. Buizeneindversterker blijft over het algemeen natuurlijk lekkerder.

Vera2
8 augustus 2007, 17:17
Kijk op dit moment naar de:

- Koch
- H&K (HK Matrixx 100)
- Peavey (valveking VK112)

Koch ken ik zelf niet zo goed, peavey wel (oude versterker) en H&K heb ik meerdere dingen van gezien/gehoord..speelde erop toen ik mijn PRS gitaar kocht..

Tja..

Ik moet zeggen dat jullie soms best pittig met elkaar in discussie gaan..
En dan denk ik soms..ben ik daar nou de oorzaak van? hehe ;)


Ik ben wel echt de enige van het vrouwelijke geslacht die hier aan het rondneuzen is..jammer! Maar jullie zijn uiteraard ook gezellig :)


Uiteindelijk zal ik toch gewoon naar de winkel gaan en zeggen..
Hey, zoek versterker in die en die prijsklasse..laat me maar zien wat je zoal in de aanbieding hebt!

En dan gewoon even rustig alles uittesten.
Maar hier en daar geven jullie toch wat bruikbare tips..dusss..

Een mening over een versterker..
Is net zoiets als een mening over bepaalde muziek/band..
Right?

'T is maar net wat je mooi vind :)

Vampire
8 augustus 2007, 17:31
Er zitten hier meer vrouwen hoor, maar niet veel idd.

Op Youtube is trouwens een promo-video van Peavey te vinden over die Valveking 112 en ik moet zeggen, ik was impressed! Tuurlijk, het is een promovid, dus die moet je niet TE veel vertrouwen, maar lijkt me zeker de moeite waard om te gaan testen als je er het geld voor hebt!

marter544
8 augustus 2007, 18:29
Vriend van me heeft er één, zo'n Valveking, zijn fijne dingen! Voor mijn smaak wat weinig laag, maar voorderest, echt prima dingen!

CasB
8 augustus 2007, 19:10
Vriend van me heeft er één, zo'n Valveking, zijn fijne dingen! Voor mijn smaak wat weinig laag, maar voorderest, echt prima dingen!

Ligt puur aan het cabinet/de speaker. Bij ons trilt de halve oefenruimte bij wat palm-muted E akkoorden :P

Cheetoria
8 augustus 2007, 19:33
nog meer valvestate haters! t slaat helemaal nergens op. als ik de mijne weer heb zal ik ns wat demo's posten. moeje s horen wa'k daarmee doe.

voordeel van valvestates: heerlijke scheur, degelijk, open back (vind ik een voordeel. je kan er zelfs nog even een mic in mieteren) 3 kanaals: clean/dist./lead.

nadelen: het is wat het is, dus je moet het vrijwel meteen (na het instellen van je EQ) vet vinden, anders wordt het niks.

Vera2
10 augustus 2007, 15:13
Als ik 't zo lees, zijn de meningen over de Peavey valveking 112 vrij positief :)
Da's mooi!

Iemand nog commentaar op de volgende 2?:
- Koch
- H&K (HK Matrixx 100)

Thaanks

Pepe
10 augustus 2007, 16:16
nadelen van de valvestates: het is wat het is,


dat lijkt me een vrij dodelijke opmerking...


maar als je mic'ed via de open back, betekent dat dan dat je het geluid van achter de speaker oppakt?

apart.

Vampire
10 augustus 2007, 16:54
Als ik 't zo lees, zijn de meningen over de Peavey valveking 112 vrij positief :)
Da's mooi!

Iemand nog commentaar op de volgende 2?:
- Koch
- H&K (HK Matrixx 100)

Thaanks

Er staat een Valveking voor 275,- op marktplaats, zeker geen slechte deal.

Ik heb zelf vandaag wat getest hier en daar en ga toch liever voor een transistor voor thuis en dan denk ik voor de Bandit van Peavey. Ik heb de oudere variant gevonden, met de betere speaker (nieuw, dat wel) en vond hem erg fijn klinken, met verrassend goed metalgeluid eigenlijk, veel beter dan verwacht naar aanleiding van recensies enzo.

Vera2
10 augustus 2007, 19:15
Weet iemand iets over de H&K's? (hughes&kettner)

Heb gekeken op youtube maar werd er niet veel wijzer van..

Ben ik trouwens de enige met een paul reed smith gitaar hier?
*nieuwsgierig

Pepe
10 augustus 2007, 19:29
Vera, al die merken en persoonlijke voorkeuren door mekaar, da's verwarrend natuurlijk

try to narrow it down

Wat is is je budget (600 geloof ik?)
wil ik buizen of transistor
nieuw of 2hands
hoe hard (hoe ziet de samenstelling van je band uit)
wat voor muziek speel je
moet de versterker handzaam zijn (achter in autootje)
ken je specifieke gitaargeluiden die je mooi vindt

de grote merken zoals Fender, Vox, Marshall, H&K, Peavey enz hebben voor elke toepassing wel een model in het programma maar je kan ook eigenwijs zijn en je eigen opvatting hebben -altijd een goed idee, eigenwijs zijn-

de enige met een PRS SE... nou nee, niet bepaald...

Baker
10 augustus 2007, 20:04
Die ben ik ook nog niet tegengekomen

ik wel.
de 8008 valvestate 19" eindtrap.
niet geweldig. wel goed.

davidof
10 augustus 2007, 21:27
hi. zal mij ook ff moeien ^^

ik heb nu Marshall MG100dfx en ben er content van ... het valt mij op dat veeeel volk deze amp slecht vindt maar ik vind em super (ik speel metallica stijl)

achja. ik ga binnenkort voor een stack van marshall ^^ nu nog zoeken welke

Vampire
10 augustus 2007, 21:29
Wat heb je verder allemaal gehad dan Davidof? Of waar vergelijk je het verder mee? Want dat maakt wel veel uit.

Neals
11 augustus 2007, 13:56
Maar nu met die JVM? Wordt dat nu het discussiepunt, de JCM2000 het pispaaltje en de JCM900 aanbeden?

Rormo
11 augustus 2007, 21:34
Ja, een Marshall MG klinkt best leuk. Tot je een buizenbak hebt geprobeerd, of een willekeurige andere degelijke versterker. Die MG's is gewoon weinig anders dan modder te krijgen. Het is altijd een massieve muur van geluid. Weinig karakter en definitie er in. Ik kan er maar moeizaam op spelen (pop/rock/classic rock).

Vera2
21 augustus 2007, 15:24
Olaaa!

Het is weer even geleden dat ik hier een mooi berichtje heb geplaatst..dus ik dacht..ach waarom niet!

Ik kwam op 't idee om jullie (wie jullie dan ook mogen zijn :) )
te laten hóren wat ik zoek..qua sound..

Ach misschien hebben we er niks aan..but hey..I tried..
(Nooit geschoten is áltijd mis..hehe)

So..hier komen ze dan! Filmpjes/optredens..
(Youtube)

http://www.youtube.com/watch?v=2ojR_xDFnog

http://www.youtube.com/watch?v=K0fvxWIYlco

Zoieeets..beetje..(evendenken)
Mooi vol geluid..flinke scheur erin..

Geen commentaar op de bands/muziek a.u.b.
Smaken verschillen nou eenmaal right? ;)

Luke-wannabe
21 augustus 2007, 15:32
Klinkt als Mesa..
Edit of misschien een JCM 900 SLX

Rormo
21 augustus 2007, 15:49
Ja, dat is denk ik Mesa. Die gozer van Alter bridge heeft iig ook Mesa cabinetten staan, maar ik denk ook een Mesa amp. Je zou dit geluid ook kunnen krijgen met een London city Bulldog als je het geld niet hebt voor een Mesa. Een Mesa is uiteraard wel een stuk beter.

bass blom
21 augustus 2007, 15:55
in het tweede filmpje staat een bult mesa kasten :D

klinkt als.. V30 :P

Vera2
22 augustus 2007, 15:08
De namen: Mesa en die JCM900 ben ik vaker tegengekomen..

Helaas vond ik bij de JCM900 alleen veel hoge prijzen helaas..

Mesa heb ik nog niet naar gekeken..


De London City komt me trouwens ook bekend voor..
Bedoelen we dezelfde?

*deze:
http://stockenhof.gitaar.net/images/859.jpg

Verder kan ik nog krijgen..eens even kijken..
Deze bak..of 't wat is weet ik zo niet..
http://stockenhof.gitaar.net/images/797.jpg

Maar dan heb ik nog geen top..dus dat schiet ook niet op :)

dr.distortion
22 augustus 2007, 15:13
Die London City op de foto is er een uit de DEA serie, laat jaren 60 tot en met begin 80 dacht ik. Op zich prima bakken, mits in goede staat maar scheur ga je er niet uit halen zonder pedaal. De London City Bulldog is er een van de huidige tijd, ik heb deze een keertje getest. Als je van moderne lekker agressieve scheur houdt, dan is dit een aanrader voor de te testen ampjes.

Op de tweede foto zie ik een Marshall cab, dus geen versterker.

Vera2
22 augustus 2007, 15:19
Jep, het moet die eigenschappen wel hebben ja..
modern+scheurbak

dr.distortion
22 augustus 2007, 15:31
Als ik eerlijk moet zijn, ik heb het hele topic in vogelvlucht doorgenomen. Je speelt 5 jaar, en dan ben je inderdaad geen beginner meer. Zoals al eerder gezegd, op zoek naar SOUND. Ikzelf heb een peavey valveking 112, miste wat laag, maar dat heb ik opgelost door mijn 212 cab aan te hangen en daar komen nu tonnen laag uit. Je budget in acht genomen, zou ik die zeker gaan testen, ook de genoemde H&K, LC Bulldog zijn zeker aanraders.

Misschien een andere tip, kijk of de combi modeling -> buizen eindversterker wat voor je is. In eerste instantie heb je die einversterker nog niet nodig, een modeling bak zoals een BOSS GT8 of Line 6 POD xt Live kun je op je stereo aansluiten en op een pa. Veelzijdigheid qua scheur all over en zo bijna elk gewenst effekt voorradig. Het is alleen niet die authentieke buizensound waar iedereen, en zo ook ik, gek op is. Hopelijk heb je hier wat aan.

Vera2
22 augustus 2007, 15:44
De peavey VK 112, was ik zelf ook erg enthousiast over..dus ben blij dat ik niet de enige ben.

Ik ga alles veel uittesten, gewoon rustig alles bekijken.

Thanks, ik had er wel wat aan :)

dr.distortion
22 augustus 2007, 15:47
Neem er de tijd voor, en ga gerust een tweede keer op test-tournee :) ALS je dadelijk de keuze hebt gemaakt, even fotootje posten! Veel succes!!

Vera2
23 augustus 2007, 11:56
Nieuwe info uit een zeer betrouwbare bron!
(Namelijk de gitarist van Intwine, Jon)

De Line6 versterkers.

Hij vertelde me dat hij op hun grootste versterker speelt..met alles erop en eraan..

Maar hij zei, er zijn ook kleinere versterkers met goed geluid..


Sooo wat vinden we daarvan!

*Niet mr. Jon afkraken he, ;) da's niet lief (justkidding)

Luke-wannabe
24 augustus 2007, 00:41
Ja ik heb gezien dat hij op een Vetta speelt. Klonk lekker, maar dat is dan ook een vet duren amp. Ik zou voor buizen gaan als ik jou was.
Er staat hier een Line 6 Flextone III van mijn pa (600 euro ofzo), maar mijn Jcm 800 klinkt tog echt beter dan de namaak die daar uit komt!
En mijn mening: je gebruikt het lang niet allemaal! Dus koop gewoon in 1 keer een vette buizenbak.

ColourofFire
24 augustus 2007, 02:03
Nieuwe info uit een zeer betrouwbare bron!
(Namelijk de gitarist van Intwine, Jon)

De Line6 versterkers.

Hij vertelde me dat hij op hun grootste versterker speelt..met alles erop en eraan..

Maar hij zei, er zijn ook kleinere versterkers met goed geluid..


Sooo wat vinden we daarvan!

*Niet mr. Jon afkraken he, ;) da's niet lief (justkidding)

Het goedkopere line 6 spul vind k echt helemaal niets...

ben vanhoof
24 augustus 2007, 09:31
[QUOTE=Vera2]De peavey VK 112, was ik zelf ook erg enthousiast over..dus ben blij dat ik niet de enige ben.
[QUOTE]

sorry maar die vond ik nu is niets waard. Het cleane tot daar toe, maar met de crunch/distortion kan je echt niets aanvangen.
Ga dan voor een bulldog of een jcm900, of een fame buizenversterker (klnkt ook erg goed)

dr.distortion
24 augustus 2007, 09:35
[QUOTE=Vera2]De peavey VK 112, was ik zelf ook erg enthousiast over..dus ben blij dat ik niet de enige ben.
[QUOTE]

sorry maar die vond ik nu is niets waard. Het cleane tot daar toe, maar met de crunch/distortion kan je echt niets aanvangen.
Ga dan voor een bulldog of een jcm900, of een fame buizenversterker (klnkt ook erg goed)

Hoe kom je daarbij? Die crunch/distortion is zeer ok! Met EMG81 klonk het inderdaad nergens naar, maar met passieve elementen in zowel LP als met mijn strat krijg je d'r lekkere sounds uit!

Vera2
24 augustus 2007, 11:52
ik vrees dat ik de jcm 900/800 niet kan betalen..

hehe..ik zwem niet in het geld helaas ;)

Rutger
24 augustus 2007, 11:56
Ik zou dolgraag ns een 50W Silver Jubilee aan de tand willen voelen

Je hoort weleens een gitarist op zon ding spelen en dan denk ik altijd "damn, dat wil ik ook!" Die ouderwetse Marshall 'clean' i.c.m. een dikke rocksound


Dus als iemand er één heeft staan en denkt "kom ns langs!", pm me maar :)

Rormo
24 augustus 2007, 16:02
Deze London city bedoelde ik:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=LCBULLDOG&a=47&treeID=2_2_3

100W buizen top inclusief cabinet. En geloof me, dat ding klinkt echt goed voor moderne rock. Simpel in te stellen ook. Ik vond hem wat missen omdat ik meer classic rock speel, maar het is zeker een lekkere versterker. En vooral ook goedkoop. Misschien wel best bang for bucks.

Als je een JCM 900 niet kunt betalen, dan kun je Mesa helemaal wel vergeten :)

Vera2
25 augustus 2007, 12:33
ahh oke dat is dus de bulldog LC..

I'll keep it in mind!

yhcmarc
25 augustus 2007, 14:46
Hele simpele vraag, maar voor mij toch lastig..

Welke Marshall versterker is nou het beste..?



De mijne natuurlijk ;) , maar om serieus te antwoorden, kijk wat de bands die je zelf een gave sound vind hebben gebruiken en ga wat dingen uitproberen .. dit is bv. al mijn 3e marshall top (na een 900 4100 en een 800 2210), en tussendoor ook wat andere dingen gehad (engl rack / koch pt I etc. etc.) en deze gaat zeker niet meer weg, wat een ding, ik heb een 1959 MKII superlead trouwens, maw .. zoeken proberen spelen, zoeken proberen spelen totdat je je ultieme amp hebt gevonden.

LCH
25 augustus 2007, 19:17
Die Line6-serie is niks mis mee. Een tweedehands Flextone kun je je prima mee redden en als iemand zegt dat z'n JCM 800 beter klinkt zeg ik: gefeliciteerd. Ik heb geen zin in een gehoorbeschadiging. Zo'n Flextone kun je alle kanten mee uit, terwijl een JCM800 een one-trick-pony is. Allemaal heel persoonlijk, dat wel natuurlijk.

Als ik jou was zou ik gewoon eens een middagje met een Flextone gaan zitten pielen. Als je dat bevalt koop je 'm. En laat je niet afleiden door stoerdoenerij dat 'je toch wel een buizenbak' moet hebben. ;)

Vera2
8 september 2007, 18:38
Daaag lieve mensen, ik ben er weer!

Ik ben even bij de winkel langs geweest en ik mocht voor een paar dagen de Peavey Classic 30 lenen. *Buizen

*Gratis ofcourse, dat is wel relaxed..mag ik 'm gewoon even mee naar huis nemen..uittesten..en dan na 3/4 dagen terug brengen! :)

Mijn mening tot nu toe:
1. JEZUS WAT GAAT IE HARD! :D
2. Clean: mooi warm geluid, erg tevreden over!
3. Overdrive/Distortion: moeilijk..ik mis qua sound toch wel iets..ga het straks nog een keer proberen..misschien pedaaltje erbij gooien..maar..weet niet..mwoah..mis iets..

Dus ik dacht laat even weten hoe het gaat met de zoektocht!

Han S
8 september 2007, 18:53
Die Line6-serie is niks mis mee. Een tweedehands Flextone kun je je prima mee redden en als iemand zegt dat z'n JCM 800 beter klinkt zeg ik: gefeliciteerd. Ik heb geen zin in een gehoorbeschadiging. Zo'n Flextone kun je alle kanten mee uit, terwijl een JCM800 een one-trick-pony is. Allemaal heel persoonlijk, dat wel natuurlijk.

Als ik jou was zou ik gewoon eens een middagje met een Flextone gaan zitten pielen. Als je dat bevalt koop je 'm. En laat je niet afleiden door stoerdoenerij dat 'je toch wel een buizenbak' moet hebben. ;)

Klopt helemaal, de JCM800 is een one trick pony. Vanmiddag had ik een gitarist op bezoek die binnenkort opnamen gaat maken. Hij heeft zelf een line6 amp, hij plugde zijn gitaar in de JCM800 die stond warm te worden, met een kast met vier V30's er onder, hij slaat een accoord aan en kon maar een woord uitbrengen: 'sjjjeussses'.

Pepe
8 september 2007, 19:06
Die Line6-serie is niks mis mee. Een tweedehands Flextone kun je je prima mee redden en als iemand zegt dat z'n JCM 800 beter klinkt zeg ik: gefeliciteerd. Ik heb geen zin in een gehoorbeschadiging. Zo'n Flextone kun je alle kanten mee uit, terwijl een JCM800 een one-trick-pony is. Allemaal heel persoonlijk, dat wel natuurlijk.

Als ik jou was zou ik gewoon eens een middagje met een Flextone gaan zitten pielen. Als je dat bevalt koop je 'm. En laat je niet afleiden door stoerdoenerij dat 'je toch wel een buizenbak' moet hebben. ;)

komt de Line6 brigade zich nog even promoten in een Marshall topic?

Dat gepiel met die kleine plastic knopjes en schattige ledjes zijn inderdaad veel geschikter voor gevoelige oortjes. Daar heeft u een punt. En stoer doen in de rock'n roll bisnis... hemeltje toch http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Baker
8 september 2007, 19:11
Klopt helemaal, de JCM800 is een one trick pony. Vanmiddag had ik een gitarist op bezoek die binnenkort opnamen gaat maken. Hij heeft zelf een line6 amp, hij plugde zijn gitaar in de JCM800 die stond warm te worden, met een kast met vier V30's er onder, hij slaat een accoord aan en kon maar een woord uitbrengen: 'sjjjeussses'.


hoe herkenbaar :D :D

bass blom
8 september 2007, 19:13
hoe herkenbaar :D :D

en dan zeg ik, dat sjeeuss komt m.i. nog het meest door de V30's :satisfie:

Han S
8 september 2007, 19:20
en dan zeg ik, dat sjeeuss komt m.i. nog het meest door de V30's :satisfie:

Nee hoor, met de vier G75's gaat hij ook als een speer en met de vier greenbacks ook. De 50 watt JCM800 kan maar één ding, maar dat kan hij verdomd goed. Dat geluid haal ik niet uit de Engl Powerball, niet uit de 8100 en niet uit de Hotrod.

Als dat JCM 800 je geluid is dan moet je zo'n ding hebben, je krijgt het ook niet uit de JCM900, no way. (en al helemaal niet uit een Line 6 :D)

zjanke
8 september 2007, 19:49
Ik wil eigenlijk een kleiner scheurampje omdat ik de 50 watten van mijn JCM800 4010 niet goed genoeg kan benutten in het repetitiehok, maar iedere keer als ik mijn G12M70 hoor denk ik 'sjjjeussses' en dan wil ik toch maar niet kleiner.
Misschien moet ik een minder efficiente, maar nog beter klinkende speaker zoeken...

Vera2
8 september 2007, 19:52
Als ik zeg.. Nu-Metal / Rock

Wat zeggen jullie dan? *Qua amp

Baker
8 september 2007, 20:06
Als ik zeg.. Nu-Metal / Rock

Wat zeggen jullie dan? *Qua amp

dan zeg ik: marshall JVM

Baker
8 september 2007, 20:09
en dan zeg ik, dat sjeeuss komt m.i. nog het meest door de V30's :satisfie:

dat is onzin.

als ik een koch multitone over de standaard jensens hoor denk ik denk ik: mwoa.. ok!

als ik diezelfde amp over v30's gooi, denk ik wauw... te gek zeg.
(vaak zat gedaan)

maar als ik een jcm800 door die v30's gooi denk ik pas

SJEEUSS!!!!

Lexvandoef
8 september 2007, 20:24
en dan zeg ik, dat sjeeuss komt m.i. nog het meest door de V30's :satisfie:

Als ik een JCM800 door V30's hoor denk ik ook, sjezus. Maar dan niet echt de positieve kant op :chicken:

Han S
8 september 2007, 20:29
Ik wil eigenlijk een kleiner scheurampje omdat ik de 50 watten van mijn JCM800 4010 niet goed genoeg kan benutten in het repetitiehok, maar iedere keer als ik mijn G12M70 hoor denk ik 'sjjjeussses' en dan wil ik toch maar niet kleiner.
Misschien moet ik een minder efficiente, maar nog beter klinkende speaker zoeken...

Een van de EL34's er uit halen? Je speakerimpedantie moet dan varanderen, de helft of het dubbele, dat weet ik niet meer, maar iemand komt dat wel vertellen.

Han S
8 september 2007, 20:29
Als ik een JCM800 door V30's hoor denk ik ook, sjezus. Maar dan niet echt de positieve kant op :chicken:

Niet zo flauw Lex! :D

AART
8 september 2007, 20:32
Een van de EL34's er uit halen? Je speakerimpedantie moet dan varanderen, de helft of het dubbele, dat weet ik niet meer, maar iemand komt dat wel vertellen.

Dat kan niet Han, dan ploft ie.

Het werkt namelijk zo:

De ene buis doet de 'positieve' helft van de sinus, de andere de 'negatieve'helft, dus je kan de buizen alleen in paren trekken bij dit soort amps, tenzij de eindtrap single ended is.

pannekoek
8 september 2007, 20:32
ik ben ook op zoek naar een marshall head met cabinet en ben vanmiddag ff wezen kijken bij nederlandmuziek en zelf zou ik dan voor de jcm800 of de jcm2000 dsl100 gaan

zeker NIET voor de nieuwe jvm410h, omdat de kwaliteit van die amp zeer slecht is, de kwaliteit van de knopjes zijn zeer slecht (ze wiebelen gewoon :S ) en de kwaliteit van de rest van de amp is ook slecht in vergelijking met alle andere marshall amps op de markt

zjanke
8 september 2007, 20:49
Een van de EL34's er uit halen? Je speakerimpedantie moet dan varanderen, de helft of het dubbele, dat weet ik niet meer, maar iemand komt dat wel vertellen.

Buiten het feit dat de mijne op KT77's draait zal dit inderdaad niet gaan. Maar mijn 15 watt blue angel gaat ook al te hard als ik hem laat oversturen dus 25 watt is ook niet de oplossing.
Misschien moet ik nu eindelijk maar eens fatsoenlijk leren spelen en wat vaker het repetitiehok uit :jam:

Chris Winsemius
8 september 2007, 21:08
Een van de EL34's er uit halen? Je speakerimpedantie moet dan varanderen, de helft of het dubbele, dat weet ik niet meer, maar iemand komt dat wel vertellen.

Het trekken v/d helft v/d buizen werkt niet zo ok in 'n amp met maar 2 eindbuizen (50 Watter).

Er zijn absoluut (goede) oplossingen zoals 'n extra mv in laten bouwen (vraag even aan lexvandoef) of 'n loadbox/hotplate/etc. gebruiken.

Baker
8 september 2007, 22:13
zeker NIET voor de nieuwe jvm410h, omdat de kwaliteit van die amp zeer slecht is, de kwaliteit van de knopjes zijn zeer slecht (ze wiebelen gewoon :S ) en de kwaliteit van de rest van de amp is ook slecht in vergelijking met alle andere marshall amps op de markt

mmm, ok, die knopjes doen niet echt superdegelijk aan.

Maar wat is je motivatie voor "de kwaliteit van de rest van de amp is ook slecht in vergelijking met alle andere marshall amps op de markt" leg eens uit?

Dude
8 september 2007, 23:48
zeker NIET voor de nieuwe jvm410h, omdat de kwaliteit van die amp zeer slecht is, de kwaliteit van de knopjes zijn zeer slecht (ze wiebelen gewoon :S ) en de kwaliteit van de rest van de amp is ook slecht in vergelijking met alle andere marshall amps op de markt

kwaliteit zeer slecht ? dat moet nog maar blijken denk ik zo, ding is net uit... en mbt het wiebelen van de knopjes. Daar zijn op de usa forums al pagina's aan geneuzeld. Kwam er op neer dat bij oa de proffesionele mengtafel merken exact dezelfde methode werd gebruikt en die tafels vaak jaren lang dagelijks afgebeuld worden zonder enige problematiek.
Als jij je jcm800 top met de knoppen langs een deurklink laat harken liggen ze dr ook af hoor. De tip is... niet zo meeblaten met alle internet verkondigingen !

Vera2
12 september 2007, 20:46
Ik heb besloten dat ik door ga sparen!

Liefst voor Marshall/Mesa (misschien iets van orange..)
Niet zozeer vanwege de "populariteit" maar omdat heel veel bands waarvan ik hou, die amps gebruiken.

Ik dacht..ik kan nu 700 euro eraan uitgeven maar als ik er 300 euro bij leg zit ik al aan de 1000 euro waar ik dan véél mee kan..
Ja toch?

Mesa is denk ik beetje..té duur..
Maar goed..

Kan iemand me vertellen hoe marshalls functioneren op "kleine" ruimtes/kamers?
Qua geluid..

AART
12 september 2007, 20:55
Ik heb besloten dat ik door ga sparen!

Liefst voor Marshall/Mesa (misschien iets van orange..)
Niet zozeer vanwege de "populariteit" maar omdat heel veel bands waarvan ik hou, die amps gebruiken.

Ik dacht..ik kan nu 700 euro eraan uitgeven maar als ik er 300 euro bij leg zit ik al aan de 1000 euro waar ik dan véél mee kan..
Ja toch?

Mesa is denk ik beetje..té duur..
Maar goed..

Kan iemand me vertellen hoe marshalls functioneren op "kleine" ruimtes/kamers?
Qua geluid..

Voor 1000 euro kan je bst een leuke mesa vinden hoor, ze hebben niet allene maar dure modellen hoor. Een Mark III of Single Rectifier moet wel lukken voor dat geld met een beetje zoeken/afdingen.

Orienteer je goed, test veel in winkels en maak je keuze op basis van wat je goed vind klinken en kijk daarna naar wat binnen het budget past en het dichtste bij die sound komt.

Er zijn ook genoeg goedkopere alternatieven voor mesa's(5150, XXX, Laboga).

Luke-wannabe
12 september 2007, 20:55
Man wat een gezeik over een paar kutknopjes! Get a fucking life en ga niet iedereen napraten..

AART
12 september 2007, 21:10
Man wat een gezeik over een paar kutknopjes! Get a fucking life en ga niet iedereen napraten..

+1

Zolang de knopjes niet kraken/ruisen/brommen of afbreken als je ertegen blaast is het goed.

paulusdeBKB
12 september 2007, 23:22
Enne... de volgens mij beste Marshall is de Silver Jubilee serie, ook wel bekend als de Slash signature.