PDA

View Full Version : JES, eindelijk een ES-335 in mijn bezit :) met foto`s, dankz



skabouter
18 januari 2003, 16:58
jippie, ik heb mijn ES-335 vrijdag gekocht !
hij is heel mooi, met een zeer verrotte koffer (stoer juist). een echte ouderwetse jazzbak.

hij is al ruim 25 jaar oud, en de man van wie ik hem heb had hem daarvoor (zo`n 20 jaar geleden) van een meester jazz gitarist gekocht. en wie weet waar ie daarvoor is geweest. een gitaar met een verhaal en reizen achter de rug.
en nu is ie dan bij mij !

hij koste haast niets ! 125 euro maar, inclusief koffer. heeft mooie parelmoere inleg, en verder geen erge beschadigingen, en een prachtige flamed cherry body. enige minpuntje is dat ie soms een beetje feedback heeft...........bij zware distortion stukken....

ik heb er vandaag de hele dag in de band mee gespeelt, en het doet mij ERG VEEL pijn om te zeggen dat hij eigenlijk beter klinkt en speelt dan mijn trots, de Ibanez S2120Xav (1600 euro). ondanks die feedback..... raar he.

is er iemand die ook een custom ES335 heeft ? of ben ik de enige. veel mensen zeiden dat custom een kutmerk is. hij komt uit japan, das waar, maar toch klinkt ie echt super vet !! misschien is het wel een heel oud duur goed model. ofzo.
kent iemand deze gitaar ?







<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-01-18 17:00 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skabouter op 2003-01-18 23:57 ]</font>

sash
18 januari 2003, 17:26
GAAAAAAAAAAAAAAAAF FOTOOOOOOO!

BLOK182
18 januari 2003, 17:32
Gaaf man!! Ben heel erg benieuwd, dus kom op met die foto :wink:

Ibanez
18 januari 2003, 20:24
Cool! Hoewel ik me wel afvraag hoe een es 335 ooit lekkerder kan spelen dan een ibanez.... :wink:

michielv
18 januari 2003, 20:39
Och, finnik niet zo bijzonder hoor, ik vind bijna alles lekkerder spelen dan een ibanez :wink:

Zonder gekheid, KOEL man! Gefeliciteerd. Klinkt gelijk enorm "skatalites", zo'n ES, vind je niet?

Custom is inderdaad een Japans merk maar goed, Ibanez is dat ook *grinnik*

SiNiSTRaL
18 januari 2003, 20:41
mijn oude gitaarleraar heeft een LP van dat merk, speelt wel fijn

Negative K3 fan
18 januari 2003, 22:20
ES335 zijn supergeile gitaren! maar nun staan hier allemaal topics van mensen die nieuwe gitaren hebben gekocht enzo... en ik zit zondedr geld :'(

SiNiSTRaL
18 januari 2003, 22:25
sja...(sh)it happens

skabouter
18 januari 2003, 23:27
ik kan geen foto plaatsen....heb geen site :sad:

Negative K3 fan
18 januari 2003, 23:31
Op 2003-01-18 23:27, schreef skabouter:
ik kan geen foto plaatsen....heb geen site :sad:


mail dan een foto naar iemand anders (mij bv lennartspit@hotmail.com) dan flikker ik hem wel onlijn.

skabouter
18 januari 2003, 23:34
ok, is cool, ik stuur er 3, mag jij kiezen welke :smile:

dankje :smile: !

Negative K3 fan
18 januari 2003, 23:36
Op 2003-01-18 23:34, schreef skabouter:
ok, is cool, ik stuur er 3, mag jij kiezen welke :smile:

dankje :smile: !


ikwacht :smile:

skabouter
18 januari 2003, 23:41
gestuurd---------->onderweg :smile:

Negative K3 fan
18 januari 2003, 23:44
ze staan onlijn:

http://onlinerock.com/musicians/negativek3fan/es1.jpg

http://onlinerock.com/musicians/negativek3fan/es3.jpg

daar, ik vind hem wel geil. Alleen die ene potmeter is aan vervanging toe.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-01-18 23:45 ]</font>

Lacrymosa
18 januari 2003, 23:48
Gaaf man, mooi kleur en coole tailpiece

Ligt et nou aan mij of zitten de polen van de elementen nou net omgekeerd?

kwijl

ÇheerS!!

skabouter
18 januari 2003, 23:53
dankjewel neg,K3 staat er goed op (Y)

die ene potmeter is prima in orde, alleen het plaatje (dat silver/parelmoere) is eraf. verder niets mis mee.

ja, gaaf gitaartje, he! was dus maar 125 euro, inclu case, en speelt geweldig !!

en ja inderdaad, de polen lijken wel verkeerd om. valt me nu pas op omdat jij het zegt, en bij andere gitaren is het steeds andersom inderdaad !

Kan dit kwaad ?? moet ik de boel omdraaien ?
het klinkt nu wel goed, maar zou het beter klinken als ik het omdraai ?

Lacrymosa
18 januari 2003, 23:56
Lekker laten zitten
Het zal wel zo zitten omdat het zo het beste klinkt

CheerS!!

Electrical Storm
19 januari 2003, 00:05
Feedback komt gewoon omdat het een hollowbody is. Daarom was de solidbody ook zo'n doorbraak. Voor de komst van de solidbody losten muzikanten het feedback probleem op door kleding en proppen papier in de 'klankkast' te proppen :razz:.

Negative K3 fan
19 januari 2003, 00:06
Het maakt heel weinig uit aan welke kant de polen zitten, en voor 125 is dat een supernette gitaar (understatement)!

skabouter
19 januari 2003, 00:42
juist, tis inderdaad een prima koop geweest.

maar die feedback is wel heel erg, met distortion. met clea geen woord dan goed, tis dan warm en helder, en perfect voor ska.
maar zodra ik op mijn pedaal trap (maar alleen in de oefenruimte, bij hoge volumes) gaat ie als een gek piepen !! heel hoog en schel.
als ik speel is het over, maar zodra ik niets doe wordt je echt doof. en ook als je alle snaren dempt.....

ligt dit aan het hoge volume ? in de oefenruimte gaat het wel, maar bij een gig kan dit niet zo. dan wordt het publiek gek van het gepiep. of ik moet hem steeds voor ieder rotstukkie aan en uit zetten, maar das ook niet fijn.......:sad:

vulvasonic
19 januari 2003, 00:47
Je moet gewoon 24,53 meter van de versterker af gaan staan. Dan piept ie niet zo snel.

Maarre....., gefeliciteerd!

Luca P
19 januari 2003, 01:25
Of eh.....wil je hem verkopen?
Heeft hij een massief blok in de body? Net als de echte 335?
Het lijkt op een kopie van het model uit '62/64.
Ziet er heel mooi uit. En dat voor €125??
Wat een mazzel!
Ik had zelf een ES175 kopie van Maya. En die heb ik dus verkocht! Helaas!!
Daar heb ik nu nog spijt van.

skabouter
19 januari 2003, 01:53
zeker mazzel. heeft alleen geen blok in de body. helaas. maar ziet er zeker goed uit !

Nocki
19 januari 2003, 09:12
geweldig joh... mooie gitaar.

die pickups vielen mij ook al op. ben benieuwd waarom en hoe dat komt... als je daar meer over weet moet je het maar eens laten horen...

Nocki

sash
19 januari 2003, 11:31
Op 2003-01-19 00:05, schreef Electrical Storm:
Voor de komst van de solidbody losten muzikanten het feedback probleem op door kleding en proppen papier in de 'klankkast' te proppen :razz:.


Hehe, BB King propte er handdoeken in :smile:

Wat je ook kan doen is houtjes eronder (moet je wel prof laten doen). Dan trilt het voorblad bijna niet meer.

Luca P
19 januari 2003, 12:43
Op 2003-01-19 01:53, schreef skabouter:
zeker mazzel. heeft alleen geen blok in de body. helaas. maar ziet er zeker goed uit !


Hmmm.....lijkt dan op een kopie van een ES330.
Ja en dat wilt wel rond zingen.
Maar eh, als hij gaat vervelen.......

Mitch
19 januari 2003, 12:49
Geweldige gitaar, geweldige prijs. Waanzinnig !

Over het feedback probleem. als je toch zo schandalig weinig betaald hebt (waarom doet iemand een dergelijke gitaar voor zo weinig geld weg ???? Heeft -ie misschien nog andere gitaren waar hij van af wil ??!!!), kun je misschien later nog eens een goeie A/B schakelaar kopen en sneller tussen gitaren wisselen. Tijdens een nummer misschien wat omslachtig :grin: maar tussen nummers best te doen !

skabouter
19 januari 2003, 13:45
wat doet een goeie ab schakelaar ?? nooit van gehoord....

en ik denk niet dat ik kleren enzo inprop. zonde, die krijg je er dan nooit meer uit.
en ik vraag me af of het daaraan ligt..
de feedback is alleen bij zware distorion bij hele hoge volumes (alleen in de oefenruimte, thuis feedbackt ie NIET)

Ic3gl0vE
19 januari 2003, 15:37
je zou misschien ook een anti-feedbacker kunnen proberen

qwerty
19 januari 2003, 16:53
Is zeker een mooi gitaartje,
wat betreft het feedback-probleempje: had ik ook met mij aria ES330 kopie (ook helemaal hol) Wat ook nog wel eens wekt is van schuimrubber een paar "dekseltjes" maken die je in de F-gaten kunt stoppen.......


:B :B :B :B

Mitch
19 januari 2003, 18:59
A/B schakelaar: van twee gitaren naar één amp of met één gitaar wisselen tussen twee amps (meer variaties uiteraard mogelijk...).

Speel je dan bijvoorbeeld een high gain nummer dan pak je effe je Ibanez, speel je wat rustigers dan pak je je ES weer. Zoiets ! Hoef je niet in- en uit te pluggen. En ach... misschien valt het on stage mee, is de ruimte in het oefenhok iets te klein. Afstand doet een hoop bij feedback problemen.

Maar vertel nou 's waarom die man er vanaf wou voor zo weinig ! Of hou je dat liever voor je :grin:

Kitaarhiero
19 januari 2003, 20:06
Ik heb ook een holle gitaar, in die wil idd ook wel eens feedback geven bij hoge gain instellingen... hoe harder je de versterker of gain zet, hoe eerder je feedback krijgt, ik doe meestal m'n gain tussen de 4 en de 6, dat gaat meestal nog wel goed.

skabouter
20 januari 2003, 00:30
hallo, bedankt voor de anti-feedback tips.
wat het meest voor de hand ligt: ik heb een GT-6 met daarop een anti-feedbacker. ik ga het hier wel mee proberen. stom dat ik daar niet eerder aan dacht :smile:.
moet alleen wel weer wachten tot zaterdag, dan oefen ik weer in de ruimte. thuis komt geen feedback voor..

en waarom die man er zo goedkoop vanaf wil ?
hij vroeg een euro of 50, op marktplaats. ik had meteen dat bedrag geboden en gemaild, maar veel mensen gingen hoger bieden. en ik steeds weer hoger, want ik moest en zou hem hebbe....
op de een of andere weirde wijze bood niemand ineens meer, toen ik 125 had ingevoerd.... en voor dat bedrag mocht ik hem hebbe.....

oja, 1 ding vergeten te vermelden..
De kop is gebroken geweest (had de verkoper ook verteld van te voren) maar is op professionele wijze gelijmt ! de vorige eigenaar heeft er toen nog 5 jaar op gespeelt, en wel zonder problemen.
ik heb er goed naar gekeken, en getest, en de kop is echt goed gelijmt, geen problemen.
moet alleen wel uitkijken met laten vallen enzo, dan gaat het snel weer fout denk ik....

michielv
20 januari 2003, 07:57
Ik dacht al dat ik die foto's ergens van kende! Humm... klinkt op zich erg goed, een holle ipv semi-holle gitaar.

Ik zou heeeeeeel erg zuinig zijn op die gitaar!

Die gebroken kop verklaart veel. Overigens zie je vaker gitaren met gebroken koppen/halzen maar als het een beetje fatsoenlijk gerepareerd is blijft dat wel goed. Het enige nadeel is is dat vaak de lijm sterker is dan het hout dus als de gitaar nog een keertje valt ofzo breektie misschien ergens anders.

Wow man, nogmaals gefeliciteerd met je gitaar, ik vind het echt een schitterend instrument!

Kitaarhiero
20 januari 2003, 12:49
Tis idd een prachtig ding.

Sjaak
20 januari 2003, 13:27
You got to be the most luckiest bastard in the world! Gefeliciteerd

Rutger
20 januari 2003, 13:27
He Skabouter, hardstikke gefeliciteerd met je aanwinst. Hij ziet er heel puik uit! Jammer voor mij dat je de mijne niet hebt willen overnemen, maar voor die prijs ben ik gewoon geen concurrent. :smile:

Je hebt nog eens extra feedback omdat er geen houtblok in de body zit, bij de meeste zit ie er wel in voor meer sustain en minder feedback. Bij acoustische gitaren sluiten ze vaak het klankgat af met een passende plastic dop om feedback tegen te gaan. Misschien dat je zoiets ook kunt krijgen voor f-holes?

skabouter
20 januari 2003, 14:19
dankje rutger. met jou gitaar was ook niets mis. maar is net ff een iets beter koopje :smile:

maar ik heb nu een aantal mogelijkheden anti-feedback.

1- verder van de versterker staan
2-Anti-feedback op mijn Gt-6 gebruiken
3-minder gain erop gooien
4- f holes dichtmaken, of stof in de body doen.

ik zal eens kijken waarmee het overgaat.
ik denk dat de anti-feedbacker van mijn GT-6 al genoeg is..maargoed zal eens wat proberen

bedankt voor de tips !! :smile:

Luca P
20 januari 2003, 23:10
Nog 1 tip??

Verkoop hem aan mij!

skabouter
20 januari 2003, 23:46
ik verkoop niets :smile:

misschien als een gek er veel geld voor geeft, of als ik aan het sparen ben voor een nieuwe. maar voorlopig nog ff niet :smile:

FTI
21 januari 2003, 00:03
hehe En ik was zo blij met mijn Danelectro 56-U2 voor 130,-

Nice one.

fti

skabouter
21 januari 2003, 00:29
dankche

waar haal je een danelectro vandaan voor dat geld ?

(ik vind ze trouwens niet zo mooi, maar dat terzake)