PDA

View Full Version : Electro Harmonix Octaver (multiplexer)defect



wheels
3 augustus 2007, 09:23
Ik zoek iemand die mijn EH octaver kan maken. De bypass werkt gewoon maar op moment dat je hem intrapt is het over. De ellende is natuurlijk dat ik voor tussen de 60-75 euri een andere heb.dus...............
Kent iemand dit probleem??

Niels

Joey Handsome
3 augustus 2007, 10:25
Niet gewoon je batterij op? (je weet het maar nooit he) Werkt ie zowel met adapter als met batterij niet? Kan ook gewoon een draadje los zitten natuurlijk.
Verder geen idee. De eerste die ik had nokte er na een keer gebruiken mee, de tweede houdt het al een behoorlijke tijd vol.

vinni
3 augustus 2007, 10:50
Nou....


Effe doormeten, misschien alles eens aantippen met de soldeerbout....
(op de switch dan...)

Switches gaan vaak kapot.

Grote kans dat het iets van het bovenstaande is.....

Vinni

wheels
3 augustus 2007, 15:21
Heb hem al opengemaakt maar zie niets bijzonders ding is ook nog maar 5 maanden oud. Heb hem 2dehands gekocht hier op gitaarmarkt en 3 of 4 keer gebruikt. Het geluid is (was) super dus ik baal er toch wel van...

In ieder geval bedankt

vinni
3 augustus 2007, 17:14
Tja.....

Als je in de buurt van Assen/Groningen woont.....

Je zou'm eens langs kunnen brengen.

Vinni

wheels
4 augustus 2007, 09:00
Heel aardig van je Vinnie maar ik woon in Axel, ongeveer naast Marc Odijk (die ken je misschien wel van het forum) en dat is zo'n 4 uur van jouw vandaan. Toch bedankt voor het aanbod

Niels :blast:

apekop
4 augustus 2007, 12:27
Ik heb ook ooit een EH Octave Multiplexer gehad. Als ik alle knoppen opendraaide kreeg ik een heel vervormd geluid...klonk wel vet maar ik ben er nu nog steeds niet zeker van of dit zo hoorde of dat het een defekt was....dit was echter je enige manier waarop ik het volume van het pedaal gelijk kreeg met mijn normale signaal.

Is dit bij jou ook zo?

Joey Handsome
4 augustus 2007, 12:52
Dat hoort zo. Als je bass filter helemaal naar rechts draait gaat ie knorren. Klinkt best lekker vind ik zelf.

apekop
4 augustus 2007, 13:54
het had inderdaad wel wat...maar zoals ik al zei als ik gewoon een clean octaaf wou was het effektgeluid een stuk zachter als mijn droge signaal...dus daarom vond ik het pedaal niet bruikbaar...alleen dus voor dat extreme (overstuurde) effekt.

wheels
5 augustus 2007, 23:00
Hij kan inderdaad een heel vies geluid geven....en laat ik daar nou net van houden. Ik heb ook de boss oc2 eens geprobeerd maar die klinkt zo braaf. Ik had een Orange rockerverb 50w combo met de octaver in de effect loop ertussen...klonk super tot ik in 1 klap alle buizen er uit knalde. Dit was ook direct het einde van mijn octaver. Wat er gebeurd is tot op heden nog een raadsel. Heb nu (z0 goed als) de marshall jvm besteld. Ben benieuwd of die het wel vol gaat houden.

Joey Handsome
6 augustus 2007, 10:49
het had inderdaad wel wat...maar zoals ik al zei als ik gewoon een clean octaaf wou was het effektgeluid een stuk zachter als mijn droge signaal...dus daarom vond ik het pedaal niet bruikbaar...alleen dus voor dat extreme (overstuurde) effekt.

Denk dat een simpele mod dat wel kan fiksen. Dat cleane geluid vond ik immers wel erg mooi klinken. Erg dik en zoet.