PDA

View Full Version : Vox AC-15 koptelefoon



B-studio
3 augustus 2007, 08:37
Hey,

Ik was al een tijdje op zoek naar een versterker en ben gisteren de AC-15 gaan testen. Dit vond ik zo'n goed geluid hebben dat ik hem direct heb gekocht. Nou vinden mijn ouders het natuurlijk niet zo heel erg tof dat dat ding zo hard kan gaan :D dus is mijn vraag of ik gewoon een koptelefoon op de speaker aansluiting kan doen?

Alvast bedankt

andoni
3 augustus 2007, 08:39
Hey,

Ik was al een tijdje op zoek naar een versterker en ben gisteren de AC-15 gaan testen. Dit vond ik zo'n goed geluid hebben dat ik hem direct heb gekocht. Nou vinden mijn ouders het natuurlijk niet zo heel erg tof dat dat ding zo hard kan gaan :D dus is mijn vraag of ik gewoon een koptelefoon op de speaker aansluiting kan doen?

Alvast bedankt
Dan verniel je je versterker, niet doen dus! Gebruik gewoon de volumeknop die erop staat, als het dan nog niet stil genoeg gaat dan zoek je best iets anders.

peter_heijnen
3 augustus 2007, 08:41
Beter van niet, en dat betekent zoveel als ECHT NIET, NEVER NOOIT!!!

Kim Wilson
3 augustus 2007, 08:41
Nee idd, NIET DOEN!!! De AC15 is een buizenamp. Die hebben altijd een speaker nodig. Anders vlamt de output-trafo eruit.

B-studio
3 augustus 2007, 08:54
Mooi weet ik ook weer dan :p tnx voor jullie antwoorden en ik zal mijn ampje met de meest mogelijke zorg behandelen :hippie:

Maar, van wat ik begrijp is er dus absoluut no way dat ik een koptelefoon op een buizenamp zou kunnen gebruiken.

InternEd
3 augustus 2007, 09:11
Dat hangt van de amp af. Er zijn buizenamps waar een koptelefoon-uitgang opzit. Maar als je die niet hebt of een 'record-out' oid, dan inderdaad niet.

Dude
3 augustus 2007, 11:02
mooi kut voor je ouders dus....

Nobrain
3 augustus 2007, 15:10
Misschien is een attenuator* wel een oplossing voor je ,klik (http://blueguitar.org/new/schem/misc_mod/volreduc.gif)...

Het is toch ook mogelijk om je koptelefoon in de lineout te pluggen??

*>(Dat verzwakt de signaal die naar de speakers gaat)

charlie45
3 augustus 2007, 17:16
de bedoeling is waarschijnlijk dat het mooie geluid wat uit je vox komt ook door je koptelefoon kan komen. waarschijnlijk zal dat niet lukken.

een vox ac15 is een apparaat dat een goeie gitaarsound door een speaker maakt. om dat geluid op je koptelefoon te krijgen moet je de vox lekker hard zetten, een goeie microfoon ervoor en dat signaal dan weer op je koptelefoon brengen. daar schiet je dus niks mee op.

voor een goed koptelefoongeluid zou ik een kleine vox digitale versterker aanraden, of een tonelab. die zijn ontworpen om zonder heel verrie die klank te maken.

niet het antwoord waar je op hoopte denk ik, zorrie.

lees eens: http://amptone.com/

mogwai
3 augustus 2007, 20:17
Idd

Gebruik die ac15 voor in een band en als je ouders niet thuis zijn.

En koop u zo'n (tweedehands) vox valvetronixje voor met hoofdtelefoon te oefenen. Die bakjes hebben een ac15 setting die bijna zo goed klinkt als de echte, zeker op laag volume.

Grtz

B-studio
7 augustus 2007, 15:59
nog meer uitgeven ;) Tot nu toe kan ik mijn AC15 tot een vrij laag niveau kwa volume houden. Nog geen klachten gehad :seriousf: . Maar het geluid is absoluut super.

Rocketman
8 augustus 2007, 01:03
De AC15 is absoluut een genot om naar te luisteren..... Vandaag voor het eerst weer na een veel te lange zomerstop weer gespeeld met de band..... in het begin vond ik de amp wat te onvriendelijk voor mijn oortjes maar na een tijdje was het weer zo lief en zo mooi.......... Morgen weer en dan vrijdag eindelijk weer eens een gig....... Het liefst zou ik er eigenlijk nog een boost pedaal tussen douwen voor sommige solo's maar dan moet ik eerst sparen voor gouwe kabeltjes..... Nu is mijn ervaring dat gitaar direct in amp gewoon het ultiemste genot is en een pedaaltje en extra kabel is gewoon minder. Dit is de eerste keer dat ik dat merk bij een amp maar volgens mij pleit dat alleen maar voor de amp.