PDA

View Full Version : Eigen jazz compositie



Voidhead
3 augustus 2007, 00:56
Laatst bezig geweest met een nieuw stuk, heb er een paar dagen over gedaan om het helemaal af te ronden en nu ben ik er wel tevreden over. Ik heb alleen één thema opgenomen en geprobeerd de melodie en akkoorden te combineren. Helaas heb ik nog geen tijd gehad om er een solo over op te nemen, maar het is best een tricky schema om over te soleren ;)

Ben benieuwd wat jullie er van vinden, er zullen vast wat jazz liefhebbers rondhangen hier?

Als iemand nog een titel weet?

Stuk-zonder-titel (http://media.putfile.com/Stuk-zonder-titel)

Bosch
3 augustus 2007, 21:19
Ik vind het lekker klinken. Leuke tone ook; klinkt alleen net iets te ver weg.
De timing feel voelt goed. Wel denk ik dat het nr nog beter zal gaan klinken als je het beheerst. Je kunt het nu goed spelen, maar als je het nog iets langer herkauwt, ga je het beheersen en kan je er meer overtuigend mee 'spelen'. Begrijp je?

Titel? Ga het nr eerst maar eens afmaken (met solo) ... ;)

Voidhead
4 augustus 2007, 14:37
Thanks voor de reactie. Over dat beheerster spelen, daar heb je gelijk in, melodie + akkoorden combineren is lastig, maar klinkt geweldig. Het was ook een beetje vluchtig opgenomen omdat ik de compositie wou laten horen aan m'n bandleden. Het ging me ook eigenlijk meer om wat jullie van de compositie vonden.
Zodra mijn computer weer goed werkt maak ik m af met solo :) dan post ik het hier wel.

cycojazz
9 augustus 2007, 00:05
...maar het is best een tricky schema om over te soleren

Heb je er bewust een walsje van gemaakt?

Voidhead
9 augustus 2007, 10:47
Jep, vond de melodie en de feel beter uitkomen in een 3/4 maatsoort.

meul
9 augustus 2007, 11:14
Ik vind hem leuk, heb weinig verstand van jazz maar vooral die E en F die je onder elkaar plaatst op 0:21 vind ik een leuke vondst.