PDA

View Full Version : Ruis in mijn versterker alleen af en toe?



fetsapmor
2 augustus 2007, 23:57
Hallo,

Ik had vorige week ook al een bericht geplaatst dat ik ruis of brom had uit mijn versterker icm met fender gitaar.

De ruis of brom is best ok, wat ik normaal gesproken hoor schijnt ook te horen en hier kan ik makkelijk mee leven maar nu maak ik het vanavond al voor de tweede keer mee: De ruis wordt ineens veel erger!

Ik speel heel de avond zonder ruis, of een heel klein beetje. Leg de gitaar even weg om wat te drinken en ineen keer is ie daar weer. Enorme ruis, te irritant om door te gaan.

Eignelijk was die ruis ook de reden dat ik vorige week het bericht plaatste. En het gekke is ookdat het na 10 uur is.

KOmt er ineens een extra storing ofzo doordat mijn buurman zijn tv aan zet? Of uit?

Snappen jullie het??

:strat:

tjeabele
3 augustus 2007, 11:05
Single coils zijn altijd extra gevoelig voor ruis, met name als er een tv, computer of speaker dicht in de buurt is, magnetische velden dus.

heinz3110
3 augustus 2007, 11:34
Brom dus. Geen ruis. Brom is geen ruis en ruis is geen brom.

En op je gitaar zit geen tremelo. Daar zit een vibrato op.

En op een Fender Vibroverb zit geen Vibrato. Daar zit weer tremelo op.

:D

Ik dacht eerst: hm, misschien dat je batterij leegraakt van je actieve elementen.
Dan kan er meer ruis gegenereerd worden . Lees ik verder en dan denk ik ...ooooohhhh ,brom bedoeld ie! :D

Inderdaad, misschien zet ie wat aan , wat meer brom genereerd.

fetsapmor
6 augustus 2007, 21:48
Brom is wat ik de hele tijd hoor, een heel zacht zoemend geluid uitmijn versterker. Totaal niet hinderlijk.
Ruis is watik in principe niet hoor.... Maar opeens wel.

Ineens begint mijn gitaar , versterker heel hard te ruisen!

Eignelijk uit het niets. Ditis echt een heel hard zoemend geluid, veel harder dan de brom! Hoe kan dit nou??

Ligt dat echt aan het feit dat mijn buurman zijn tv aan zet? Ik kan me dat haast niet voorstellen, mijn tv staat soms ook aan.


Kan het iets met een batterijtje te maken hebben?

Gaarne een reactie, bedankt alvast. :(

bass blom
6 augustus 2007, 22:06
ging het nu ook weer na 10 uur?