PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar i.c.m. Marshall Valvestate



Vampire
2 augustus 2007, 22:35
Ik ben van plan een nieuwe gitaar en versterker aan te schaffen.

Ik zit te twijfelen tussen het aanschaffen van een Schecter 006 Deluxe (http://www.bigonemusic.nl/cms/publish/content/showpage.asp?pageid=705) en een Ibanez RGR321EX (http://www.feedback.nl/?id=55&b=RGR321EXBK&a=9&treeID=). Ik wil hier een Marshall Valvestate bij kopen, een van de oudere garde (VS100, VS265, zoiets).

Helaas bij verschillende winkels verkrijgbaar en aangezien mijn OV niet geldig is, is het lastig om te gaan vergelijken... Iemand enige tips over wat de beste koop zou zijn? Ik wil met name een vaste brug en vind de 24 frets ook wel fijner dan 22, maar ik heb eveneens gehoord dat de Schecter gitaren erg goed zijn.

Ik speel overigens voornamelijk Metallica en Iron Maiden, met zo nu en dan downtuned a la Amon Amarth bijvoorbeeld. De bedoeling is dat het zware metal aankan, maar ik wil ook enigszins het geluid van Iron Maiden kunnen benaderen.

Enige tips? Maximale budget is toch wel 325,- aangezien er ook nog een versterker bij moet komen.

Jayjay
3 augustus 2007, 21:53
Kan je mij vertellen waarom je een valvestate wilt?
Dat vind ik namelijk de minst goed investering van de drie dingen die je opnoemt..maar wellicht heb je er een goede reden voor?

MarkV
3 augustus 2007, 23:07
Ik wil hier een Marshall Valvestate bij kopen, een van de oudere garde (VS100, VS265, zoiets).

Als je perse een Valvestate wilt, neem dan een 8080 of 8240. Dat is de eerste Valvestate en die ken ik goed (heb er meer dan 10 jaar 1 gehad) en allerlei verschillende, nieuwere gehoord. De eerste serie wordt over het algemeen beschouwd gezien als de beste Valvestates en ik kan niet anders dan dit beamen.

Vooral het OD kanaal klinkt gewoon beter, meer een echt Marshall geluid. Je kan met de Contour knop op het OD kanaal aardig aan de slag: van lekkere volle mids (rock) tot aan hefige metal zonder al teveel mids.

Clean is wel bagger trouwens vond ik. Op het cleane kanaal wordt de buis ook niet aangesproken, in de nieuwere series wel.

Vampire
3 augustus 2007, 23:44
Kan je mij vertellen waarom je een valvestate wilt?
Dat vind ik namelijk de minst goed investering van de drie dingen die je opnoemt..maar wellicht heb je er een goede reden voor?

Omdat ik geen stack wil en heb begrepen dat de nieuwere marshalls het qua geluid niet halen bij de oude. 8080 is inderdaad ook nog wel een optie.

Jayjay
4 augustus 2007, 00:19
Omdat ik geen stack wil en heb begrepen dat de nieuwere marshalls het qua geluid niet halen bij de oude. 8080 is inderdaad ook nog wel een optie.

Ok helder, als buizen niet jou ding is zou ik voor een oude gaan ..ik heb zelf een vrs 2x100 watt combo gehad en dacht dat ik een goede amp had. Maar mijn eerste peavey classic 50 all tube was een echte eye opener!

Vampire
4 augustus 2007, 00:30
Ik weet dat buizen beter klinkt dan transistor, maar ik speel voornamelijk op mijn slaapkamer, en wil daar liever geen buizenversterker. Ik heb al verschillende merken versterkers gehad, maar geen een haalt het qua geluid bij de marshalls die vrienden van me wel eens meebrengen (waarvan de nieuwere Valvestate op zich ook zeker niet verkeerd klinken). Vandaar dat ik ook graag een Marshall wil.

En daarbij ben ik dus op zoek naar een gitaar met vaste brug en het liefst 2 humbuckers en 24 frets.

Braindead
4 augustus 2007, 00:46
Voor op je slaapkamer is, als je toch een Marshall wilt, de valvestate wel een goede optie lijkt mij.

Vampire
4 augustus 2007, 00:52
En daar begon ik dus mijn openingspost mee :D Morgen ga ik denk ik wat gitaren testen, als ik tijd heb, die versterker die komt er nog wel :)

Vampire
4 augustus 2007, 16:58
Ben vanmiddag lekker wezen testen bij Kees Dee in Amersfoort en heb uiteindelijk een tweedehands Schecter C-1 meegenomen. Hij blies gewoon alles wat ik testte omver bij de eerste aanslag al eigenlijk. Hij zat ook enigszins over mijn budget heen, maar goed, die 50 euro extra vind ik hem wel meer dan waard, wat een ongelooflijk geil ding! :D

Jayjay
5 augustus 2007, 01:01
Gefeliciflapstaart!

drap
5 augustus 2007, 01:17
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop!

Wat betreft die Valvestates, ik kan je eigenlijk alleen de nieuwste AVT serie aanraden. Ik heb in oefenruimtes op zo'n beetje alle Valvestates wel gespeeld, maar de nieuwste (was een AVT275X) was voor mij toch absoluut de betere. Die 8080 vond ik sowieso al helemaal niks, ik bleef maar aan de knoppen en met name de contourknop draaien. Het ding reageerde nog eens vreselijk slecht op pedalen ook nog, in tegenstelling tot die AVT275X. Nou moet ik wel zeggen dat ik geen enorme verbetering hoorde in die nieuwe serie in vergelijk met de ouwere AVT serie. Ik heb namelijk nog een ouwere AVT275 thuis staan (gaat waarschijnlijk in de verkoop, mocht je geinteresseerd zijn, hoewel een 50 watter voor jou ook al meer dan voldoende zal zijn denk ik) en ik hoor het enorme verschil niet met die nieuwe AVT. Volgens mij is het een mooie verkoopstunt van Marshall. Maar goed, mocht je een Valvestate willen aanschaffen, sla bij het testen zeker de nieuwste AVT serie niet over, zou zonde zijn.

Markmoos
5 augustus 2007, 01:35
Die Ibanez die je liet zien, is een signature van Mick Thompson, die knakker van Slipknot. Ik had er iets over gelezen in total guitar (geloof ik), dat ding staat standaard afgesteld in drop B stemming...

Een gitaar met vaste brug, 24 frets en goed voor metal, dan zou ik toch gaan kijken naar een ESP-LTD'tje ofzo: http://www.espguitars.com/

drap
5 augustus 2007, 01:42
Euh... hij heeft een Schecter gekocht zegt ie... ;)

Riste
5 augustus 2007, 06:36
Ik heb een AVT50X, ben daar zeer tevreden over en ik gebruik dat ding ook voor optredens.

Vampire
5 augustus 2007, 11:37
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop!

Wat betreft die Valvestates, ik kan je eigenlijk alleen de nieuwste AVT serie aanraden. Ik heb in oefenruimtes op zo'n beetje alle Valvestates wel gespeeld, maar de nieuwste (was een AVT275X) was voor mij toch absoluut de betere. Die 8080 vond ik sowieso al helemaal niks, ik bleef maar aan de knoppen en met name de contourknop draaien. Het ding reageerde nog eens vreselijk slecht op pedalen ook nog, in tegenstelling tot die AVT275X. Nou moet ik wel zeggen dat ik geen enorme verbetering hoorde in die nieuwe serie in vergelijk met de ouwere AVT serie. Ik heb namelijk nog een ouwere AVT275 thuis staan (gaat waarschijnlijk in de verkoop, mocht je geinteresseerd zijn, hoewel een 50 watter voor jou ook al meer dan voldoende zal zijn denk ik) en ik hoor het enorme verschil niet met die nieuwe AVT. Volgens mij is het een mooie verkoopstunt van Marshall. Maar goed, mocht je een Valvestate willen aanschaffen, sla bij het testen zeker de nieuwste AVT serie niet over, zou zonde zijn.

Thanks voor de tip. Ik zit zelf te denken aan 75-100 watt zo'n beetje, naast dat het geschikt is op den duur voor optredens klinkt het geluid ook gewoon mooier en voller bij wat meer Watt. Ik had hiervoor een 75Watt en dat beviel me prima, die stond ook zijn mannetje bij het samenspelen in elk geval.

Desalniettemin (zo'n woord voor in het mooie Nederlandse woorden topic) mag je me gerust even PM'en of ik nog interesse heb als hij echt de deur uit gaat, misschien heb ik nog niets kunnen vinden tegen die tijd en heb ik nog wel interesse.

@MarkMoos: Nee, dat is niet het signaturemodel van Mick, dit is het signaturemodel van Mick: http://www.feedback.nl/?id=55&b=MTM2BK&a=9&treeID=

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 02:02
Die Ibanez die je liet zien, is een signature van Mick Thompson, die knakker van Slipknot. Ik had er iets over gelezen in total guitar (geloof ik), dat ding staat standaard afgesteld in drop B stemming...

Een gitaar met vaste brug, 24 frets en goed voor metal, dan zou ik toch gaan kijken naar een ESP-LTD'tje ofzo: http://www.espguitars.com/
Dat is geen Mick Thompson sig. Da's een andere.

http://www.musicpascher.com/boutique/images/IBANEZ/ELEC/IB_M-thomson_M.jpg

http://www.valenciamusical.com/ibanez-rgr321ex-bkgran.jpg

Het grootste verchil is dat de Mick Thompson een gelijmde neck heeft en andere pu's.

iwamoto
6 augustus 2007, 02:06
en een andere brug he ventje!

Luke-wannabe
6 augustus 2007, 02:08
Jeps je hebt gelijk.
Die RGR komt er bij mij nog wel een keer in! Lekker gitaartje is dat. En niet duur :D Ziet er ook veel beter uit, zo'n reversed headstock.

iwamoto
6 augustus 2007, 02:12
naja, ik vind vooral de grotere headstock van mn 7 string cool, ziet er gewoon, groter, uit, kan dat niet uitleggen, maar meer snaren vind ik er gewoon cool uitzien :D

zal ik anders hierna een 8 string kopen? :shhh: