PDA

View Full Version : Hammond Trafos



DEA100MKIV
2 augustus 2007, 21:59
Hallo allemaal, ik zoek een winkel in nederland die me een Hammond 125 ESE trafo kan leveren voor mn epiphone valve junior. Eerder bestelde ik alles via tube-town, maar dat is de afgelopen 3 keer gebeurd met foute levering, dus heb ik het liever in NL.

Als iemand nog toffe mods weet voor de VJ , heb nu een Mastervolume, Gain Switch, Standby Switch, Negative Feedback Switch.

Ben nog opzoek voor een Line Out met Level Control, ToneControl, Pentode/Triode Switch.

En wat is de beste manier om je elco's te ontladen ?

Negative K3 fan
3 augustus 2007, 19:30
Grappig, ik heb ook al best vaak wat besteld bij tube town, op zich ging het lekker snel, maar ik had tot vandaag nog nooit een enkele order gekregen zonder dat er iets mis mee was!!!!! Maar gelukkig is Dirk wel een aardige gozer en hij was altijd erg coulant in het oplossen van de problemen en ik heb vandaag dus een bestelling binnengekregen waar op het oog niks mis mee is, ik heb ook het idee dat er het een en ander is veranderd daar bij Tube Town.

Mijn 125ESE heb ik trouwens van chris winsemius overgekocht (had ie nog liggen).

Een tone control is niet zo heel erg moeilijk natuurlijk, maar dat hangt er vanaf wat voor 1 je wilt, in de faq staat geloofik wel een link naar een site met een heleboel mogelijkheden voor tone controls.

Pentode/triode switch stelt niks voor en is in jou geval gewoon een SPDT switch en een weerstand als ik het goed heb.

De beste/makkelijkste manier om je filter elco's te ontladen is door gebruik te maken van een vaste bleederweerstand in de voeding of over je standbyschakelaar.