PDA

View Full Version : Aparte gitaar, maar welke is het?



Slammers
2 augustus 2007, 21:18
Linkje (http://forum.fok.nl/topic/1058918#). Vind het wel een grappig ding om op te knappen voor de eerste keer. Weet alleen niet wat voor een het is en of het wel de moeite waard is?

Outrage
2 augustus 2007, 21:19
Voor zo'n dingetjes moet je Wietse hebben. Die weet er vast meer over.

Slammers
2 augustus 2007, 21:23
Die naam heb ik al meer voorbij zien komen bij zulk soort topics. Zal hem dan maar even pm'en.

Orgasmocaster
2 augustus 2007, 21:41
volgens mij een teisco of iets soortgelijks..

wietse
2 augustus 2007, 21:46
en weer een kawai product, leuk simpel dingetje met die verschrikkelijke simpele brug, die moet je vaak verplaatsen om de intonatie fatsoenlijk te krijgen.

je kan er bijna van uitgaan zodra je een gitaar ziet met witplastic tuners en tunerringen, draadvornmige stringguide, made in japan neckplate, en dan nog in combinatie met dat donkere hout van de hals dat het iets is dat bij kawai weg komt.

deze heeft ook nog 2 goldfoil pickups,erg typisch voor kawai en eerder teisco, die dingetjes klinken bijzonder fijn, wel wat microfonisch maar voor slide echt super elementen, glacius heeft laatst zoiets op z'n lp er bij gemonteerd en die is erg te spreken over het cleane geluid van dat elementje.
waarde rond de 75 euro of wat de gek er voor geeft, op vintage beurzen vragen ze er snel 120 euro voor en verkopen hem dan als zijnde slide gitaar.
ziet er verder nog wel goed uit fretwerk lijkt nog netjes alleen de hals zal wel wat bij moeten komen na jaren zonder snaren.
helaas mist de tremelo arm (gemakkelijk zelf te maken van de steel van een oude soeplepel/vleesvork oid) en de tremelo cover dat is jammer want die dingen zijn schaars.
halsjes zijn vaak erg prettig en als hij hem voor een paar tientje kwijt wil val je je er nooit een buil aan, alleen de elementen zijn het al waard.

Slammers
2 augustus 2007, 21:55
Beter uitgelegd kan niet. Heb 30 euro geboden, maar hij had hem misschien al voor 25 verkocht. Anders ga ik opzoek naar een goedkoop en fatsoenlijk Les Paul model. (Nieuw topic maken is zonde dus als iemand 'markplaats-tips' heeft zijn ze welkom)

jach
2 augustus 2007, 23:29
De gitaar van Slammer is een Hondo gitaar uit '74 of '75 Kostte destijds nieuw fl. 125,- en was een echt beginnersding.

Snadder
3 augustus 2007, 21:31
Zozo. Een heus topic over mijn gitaartje.

Dribbel_
3 augustus 2007, 21:57
Zozo. Een heus topic over mijn gitaartje.


Zo kom je nog eens wat tegen he :chicken: :seriousf:

Pepe
4 augustus 2007, 00:07
ik heb goldfoils weg zien gaan voor 200 dollar en meer

da's wel ebay.com natuurlijk.
I blame Rye Cooder, die heeft een aantal platen volgejodeld met een goldfoil in de neck op zijn strat
het pickupje klinkt wel goed voor dat specifieke soundje, veel bas en treble maar totaal de opposite van een genuine paf sound

dadgad
4 augustus 2007, 02:45
De gitaar van Slammer is een Hondo gitaar uit '74 of '75 Kostte destijds nieuw fl. 125,- en was een echt beginnersding.

Mijn eerste associatie toen ik het ding zag was "Kinor". Ook al zo'n vaag merk
uit de tijd dat je in elke muziekwinkel werd doodgegooid met Hondo en andere
"kwalitatief vergelijkbare" gitaren. Heb nog ergens een pickup (niet de zelfde
als op deze, maar wel uit die tijd - en met een "hele" sterke magneet er onder)
en een hals van zo'n ding liggen. Geen idee waarom ik die niet al lang geleden
heb weggegooid...

Cheers,

Han.

Snadder
4 augustus 2007, 19:50
Zo kom je nog eens wat tegen he :chicken: :seriousf:
Iel een fokker.

Hij is trouwens voor 55 excl verkocht aan Slammers :)

zoon van Piet
4 augustus 2007, 20:19
ik heb goldfoils weg zien gaan voor 200 dollar en meer

da's wel ebay.com natuurlijk.
I blame Rye Cooder, die heeft een aantal platen volgejodeld met een goldfoil in de neck op zijn strat
het pickupje klinkt wel goed voor dat specifieke soundje, veel bas en treble maar totaal de opposite van een genuine paf sound

Maar waren dat zulke Japanse Teisco/Kwawai goldfoils? ik meen dat de hogere prijsklasse alleen weggelegd is voor origibele Amerikaanse DeArmondjes - waar deze jappen een soort kopiën van zijn...

Slammers
4 augustus 2007, 20:44
Oe en weer een heerlijk gevoel, dinsdag middag staat hij bij mijn collectie van dan inmiddels al 3 gitaren :cheerup:

Zal wel foto'tje posten en zeggen hoe hij klinkt.

Slammers
9 augustus 2007, 19:49
Heb zojuist de gitaar binnen gekregen en snaren er opgezet maar nu is er een vrij k*t probleem. Hij onstemd binnen 2 min. ofzo. Al heb je dan de hoge E weer gestemd kan je weer onderaan beginnen bij de lage E.

Iemand een idee? Ik dacht zelf de brug vervangen met een Tune-O-Matic brug aangezien die er het meeste op lijkt.

wietse
9 augustus 2007, 20:05
Heb zojuist de gitaar binnen gekregen en snaren er opgezet maar nu is er een vrij k*t probleem. Hij onstemd binnen 2 min. ofzo. Al heb je dan de hoge E weer gestemd kan je weer onderaan beginnen bij de lage E.

Iemand een idee? Ik dacht zelf de brug vervangen met een Tune-O-Matic brug aangezien die er het meeste op lijkt.

nieuwe snaren eerst goed oprekken, en als het probleem blijft de stemmechanieken vervangen.
de brug die er nu op zit is waardeloos denk alleen niet dat er een TOM op de originele onderplaat past, zal je moeten boren.

Slammers
9 augustus 2007, 20:25
Ja ik laat hem even een paar uurtjes zo staan dat de snaren iig goed rekken idd. Alleen de lage E is al helemaal erg. Die geeft nu zelfs B aan als ik 'm aansla. Terwijl hij voor mijn gevoel al aardig strak staat. Dus naar E toe stemmen zal 'Pats' zijn denk ik.

Stemmechanieken wou ik zoiezo al gaan vervangen, omdat ik ze zojuist aan heb moeten draaien met een waterpomp tang. Je snapt dus wel hoe stroef het ging :p

bass blom
9 augustus 2007, 20:26
nee je moet nieuwe snaren echt stevig vastpakken tussen dum en wijsvinger en om de 10 a 15 cm flink rekken.
ff laten staan helpt niet.