PDA

View Full Version : RIP Les Paul DC



Les Paul R8
2 augustus 2007, 18:30
Helaas moet ik hier vertellen dat mij witte Gibson Les Paul Special DC uit de Custom Shop vandaag overleden verklaard is. Ik zal hem enorm missen. De heerlijke hals, de zalige P90's en de bijzondere uitstraling die deze gitaar had.

De hals was op een rare manier getordeerd. Het goeie nieuws is nu, dat ik zomaar nieuwe gear mag uitzoeken zonder af te rekenen :D. Dat is nog veel moeilijker dan als je mag betalen.....wordt het de Fender 57 Deluxe? Een Marshall Handwired? Of een Gretsch White Falcon (met wat bijbetalen...).
Weer een Special DC doe ik liever niet, omdat hij toch nooit kan tippen aan de overleden DC.

ben79
2 augustus 2007, 18:33
een les paul special uit de customshop?? nooit van gehoord..
En dan nog een witte, nooit gezien..
Heb je er fotos van ?
wit is altijd cool..

heb nog een zwarte staan maar daar was je zeker niet in geïnteresseerd zeker?

Les Paul R8
2 augustus 2007, 18:39
Er waren er maar 3 van in NL. Hij is maar heel even geproduceerd. Helaas heb ik er zelfs geen foto's van.

bert k
2 augustus 2007, 18:40
Ik had ook een getordeerde hals gehad op mijn LP, maar dat kon gevlakt worden. Hoe zit dat dan bij de jouwe?

Ash ketchum
2 augustus 2007, 18:41
Gecondoleerd met je verlies. Ik hoop dat je jezelf kan troosten met een vervanger ;)

Les Paul R8
2 augustus 2007, 19:00
Ik had ook een getordeerde hals gehad op mijn LP, maar dat kon gevlakt worden. Hoe zit dat dan bij de jouwe?

Was kennelijk geen beginnen meer aan. Gibson neemt de gitaar terug en ik mag een nieuwe uitzoeken. En dat kan gelukkig erg flexibel bij NL Muziek. Dus ik ben al een beetje aan het kijken wat de alternatieven zijn.

De moeilijkheid is dat ik erg tevreden ben met wat ik heb en dus eigenlijk nergens op zit te gassen. Wat een luxe :D

Tupelo
2 augustus 2007, 19:02
Uiteindelijk toch wel een luxe positie dan. :)

Negative K3 fan
2 augustus 2007, 19:14
white falcon natuurlijk :)

MarkV
2 augustus 2007, 19:32
Was wel aardig geprijsd die Gibson neem ik aan? Ik zou zelf voor een Tele gaan http://www.nederlandmuziek.com/page.htm?detail.asp?id=1377&produkt=Fender+Vintage+Hot+Rod+52+Telecaster+%2D+M N+%2D+Butterscotch+Blonde&

Gezien je naam op dit forum neem ik dat je al genoeg LP's hebt :D

En met de rest wat leuk grut of een amp erbij halen...

Les Paul R8
2 augustus 2007, 20:56
@Tuup: Niet echt een luxe positie. Ik zou liever mijn DC terug willen hebben. Maar ik weet dat als ik een andere DC uitzoek, ik altijd terug zal verlangen naar mijn oude.

@MarkV: Ik heb al een Haar Tele. Ik heb indertijd een flink aantal Tele's geprobeerd en kon er geen vinden die echt naar mijn zin was. De Haar is dat wel. Ik heb nu nog 3 Les Pauls over.....

Chris Winsemius
2 augustus 2007, 21:01
Robbert:

EDIT: balen! Ik vond die gitaar van jou 'n lekkere rock-plank!

na enig verder denken en behoorlijk wat "woah-reacties" van klanten heb ik besloten jouw ex LP Special faded in de familie te houden.

Joey Handsome
2 augustus 2007, 21:15
Man haal gewoon een andere DC. Je komt er heus wel overheen en er is er vast nog wel een die lekker speelt.

Les Paul R8
2 augustus 2007, 22:44
Robbert:

EDIT: balen! Ik vond die gitaar van jou 'n lekkere rock-plank!

na enig verder denken en behoorlijk wat "woah-reacties" van klanten heb ik besloten jouw ex LP Special faded in de familie te houden.

Het is niet anders. Maar euh....mocht je jouw Special alsnog willen verkopen..... Ik ben nu P90-loos en dat zal wel even wennen zijn. Maar ik ga zeker geen andere DC halen.

Michael AE
2 augustus 2007, 23:05
Jammer, dat was een hele mooie gitaar.

drap
2 augustus 2007, 23:11
white falcon natuurlijk :)

Agree! Volgens mij zou je ook de eerste zijn op dit forum. Die krengen zijn zo ongelooflijk mooi he... :satisfie:

Les Paul R8
2 augustus 2007, 23:24
Agree! Volgens mij zou je ook de eerste zijn op dit forum. Die krengen zijn zo ongelooflijk mooi he... :satisfie:

Ze zijn zeker mooi. De natte droom van elke gitaarliefhebber. Maar ik vraag me af of ik er echt vaak op zou spelen.

Eerst verhuizen en dan zal ik wel weer eens wat tijd bij NL Muziek door gaan brengen en e.e.a. uitproberen. De White Falcon zal daar zeker bij zitten :)

Les Paul R8
28 september 2007, 22:23
Vandaag ongeveer 3 uur Wouter en de rest van de crew van NL Muziek gepest.

Verschillende gitaren getest....ES335, ES345, Gretsch, Fender Esquire, Les Paul deLuxe Goldtop.

En uiteindelijk is het geworden.........een TV Yellow Les Paul Special DC. De kleur is niet zo mooi als het wit, maar historisch wel correct. Veel belangrijker is de klank....en die is nog beter dan mijn oude. Hij speelt heerlijk. De hals voelt wel iets anders aan dan de oude, maar erg prettig.

Mitch
28 september 2007, 22:39
Ah, toch nog goed afgelopen ! Mooi !

Luke-wannabe
29 september 2007, 00:16
Wauw te gek!
Pics!!

Joey Handsome
29 september 2007, 16:23
Man haal gewoon een andere DC. Je komt er heus wel overheen en er is er vast nog wel een die lekker speelt.


Vandaag ongeveer 3 uur Wouter en de rest van de crew van NL Muziek gepest.

Verschillende gitaren getest....ES335, ES345, Gretsch, Fender Esquire, Les Paul deLuxe Goldtop.

En uiteindelijk is het geworden.........een TV Yellow Les Paul Special DC. De kleur is niet zo mooi als het wit, maar historisch wel correct. Veel belangrijker is de klank....en die is nog beter dan mijn oude. Hij speelt heerlijk. De hals voelt wel iets anders aan dan de oude, maar erg prettig.


Zie je nou wel. Veel plezier ermee!

Tristan
29 september 2007, 16:41
Pfoeh man, ik kreeg even bijna een hartinzinking maar gelukkig is alles dan toch opgelost...
Belachelijk verhaal zeg dat die gitaar naar de klote is gegaan, ik vond het een hele mooie gitaar...

Dude
29 september 2007, 16:45
ik EIS een foto van je gitaar en een van je geluids hok....

q-elvis-p
29 september 2007, 16:45
Helaas moet ik hier vertellen dat mij witte Gibson Les Paul Special DC uit de Custom Shop vandaag overleden verklaard is. Ik zal hem enorm missen. De heerlijke hals, de zalige P90's en de bijzondere uitstraling die deze gitaar had.

De hals was op een rare manier getordeerd. Het goeie nieuws is nu, dat ik zomaar nieuwe gear mag uitzoeken zonder af te rekenen :D. Dat is nog veel moeilijker dan als je mag betalen.....wordt het de Fender 57 Deluxe? Een Marshall Handwired? Of een Gretsch White Falcon (met wat bijbetalen...).
Weer een Special DC doe ik liever niet, omdat hij toch nooit kan tippen aan de overleden DC.

WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!

Lexvandoef
29 september 2007, 17:22
WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!WHITE FALCON!!!

Beetje traag? :satisfie:

Anyway, gefeliciteerd, foto's willen wel zien :cooler:

stefke_m
29 september 2007, 17:39
Zoals meerdere forummers hier stel ik ook voor om de white falcon uitgebreid te proberen voordat je beslist wat je gaat kopen. Het is een type gitaar met een sound dat je nog niet hebt, dus toch welhet proberen waard, niet? :satisfie:

Luke-wannabe
29 september 2007, 18:09
Hij heeft tog al een LP DC uitgezocht :chicken:

Lexvandoef
29 september 2007, 19:53
Hij heeft tog al een LP DC uitgezocht :chicken:

haha ja, sommige mensen nemen blijkbaar niet de moeite om het topic/enkele posts te lezen.

Wizz
30 september 2007, 13:43
Ik had ook een getordeerde hals gehad op mijn LP, maar dat kon gevlakt worden. Hoe zit dat dan bij de jouwe?

De "normale procedure" zou zijn geweest dat ik de gitaar naar de groothandel zou brengen, die er waarschijnlijk voor zou hebben gekozen om de gitaar te vlakken. Ik denk dat het resultaat zonder meer acceptabel zou zijn geweest : Een goed klinkende, goed bespeelbare gitaar.
Ik ben echter van mening dat een Gibson CS een goede hals moet hebben. Een goede hals is recht als er geen snaar- of halspenspanning op staat. Deze nek was pas recht als de halspen op knappen stond, en als er snaarspanning op stond, was hij te hol. Ik heb er dus voor gekozen de gitaar te ruilen voor een in ieder opzicht beter exemplaar, nu in het bezit van Ropje (gefeliciteerd !)
Op zich is het interessant hoe formidabel van klank het verre van perfekt gebouwde witte exemplaar was ; daar kan iedereen die op de Melody Line meeting was van meepraten !

Wizz

rickert
30 september 2007, 14:08
Agree! Volgens mij zou je ook de eerste zijn op dit forum. Die krengen zijn zo ongelooflijk mooi he... :satisfie:

WAT LUL JE NOU MAN :sneaky: