PDA

View Full Version : Nieuwe Aanwinst - 93 Tele Esquire MIJ



FTI
2 augustus 2007, 11:56
Hi!

Ik heb sinds kort een nieuwe gitaar. Het is mijn eerste telecaster en ben er zelf hartstikke blij mij.

Even wat fotos:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8EK6RNCN.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8DUXH8JF.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TU6B4FUJ.jpg



gr.

fti

Aron Maiden
2 augustus 2007, 12:09
Woh!.. Prachtig!

Hier ga je zeker heel veel plezier aan beleven

almarvk
2 augustus 2007, 12:26
Mooi ding en mooie foto's!

Sjel
2 augustus 2007, 12:46
Moooi!!! You lucky bastard ;-)

Gefeliciteerd man!

hendrix_appendix
2 augustus 2007, 12:48
Gaaf ding!

leuk ampje ook!

levi
2 augustus 2007, 12:50
cool man die amp is ook leuk zal vast best veel gekost hebben

levi
2 augustus 2007, 12:56
cool man die amp is ook leuk zal vast best veel gekost hebben

FTI
2 augustus 2007, 13:12
Hehe Bedankt mensen. Dit is écht een gaaf gitaar. Krijg steeds dat mojo gevoel telkens als ik hem weer oppak.

De pignose is leuk - simpel, maar leuk. Ik hem hem ooit gekocht voor rond de 150 euro.

Anyway, mijn Esquire gaat ook model staan voor mijn toekomstige eigenbouw. Ik heb inmiddels aantal boeken gekocht, en volg een paar weken www.tdpri.com (geweldige site voor iedereen die van tele's houdt). Over een paar maanden hoop ik hier toch verslag uit te brengen op de zelfbouw forum.

gr.

fti

Yannicks
2 augustus 2007, 13:46
Ha, dat maakt mijn dag! Heerlijk zo'n combi. Is dat ook je enigste versterker of heb je nog meer?

jasper159
2 augustus 2007, 13:52
Hoe zit dat nu eigelijk precies met die schakelaar bij esquires?

heinz3110
2 augustus 2007, 13:57
Der mist een element! :seriousf:

Hij is prachtig! Ja, hoe zat dat ook alweer, met die schakelaar?

Yannicks
2 augustus 2007, 13:58
Is dat niet met 3 verschillende schakelingen? Dus 3 verschillende weerstanden/diodes/een andere electrisch element waar ik niks van af weet?

Luke-wannabe
2 augustus 2007, 16:04
Omg mooi :o!

Kim Wilson
2 augustus 2007, 16:05
Knap setje! Mooi hoor, gefeliciteerd! :)

wrc_46
2 augustus 2007, 16:07
Waaw die is mooi, instant GAS aanval.

Chris Winsemius
2 augustus 2007, 16:26
Hoe zit dat nu eigelijk precies met die schakelaar bij esquires?

1) bass-preset (alléén volume werkt, vrij muf en iets zachter qua klank)
2) volume en tone werken
3) alléén volume werkt
----------------------------------------------------------------------
Heb zelf 'n "Trèsquire" :) met de volgende standen:

1) volume en tone aan
2) volume aan
3) element direct naar uitgang

Misschien ga ik nog wel 'n x dit doen:

1) volume en tone als '67 Telecaster
2) volume stock en tone als Les Paul junior
3) alléén volume

FTI
3 augustus 2007, 09:08
Ha, dat maakt mijn dag! Heerlijk zo'n combi. Is dat ook je enigste versterker of heb je nog meer?

Ik heb nog ergens een oude Peavey Backstage liggen (heeft wel een nieuwe 10" speaker nodig).

Voorlopig heb ik genoeg aan de pignose. Ik wil wel binnenkort een Mesa Boogie V-twin aanschaffen of een kleine fender buizen versterker (junior blues amp ofzo?). Wat zouden jullie aanraden?

Yannicks
3 augustus 2007, 09:33
Ik heb nog ergens een oude Peavey Backstage liggen (heeft wel een nieuwe 10" speaker nodig).

Voorlopig heb ik genoeg aan de pignose. Ik wil wel binnenkort een Mesa Boogie V-twin aanschaffen of een kleine fender buizen versterker (junior blues amp ofzo?). Wat zouden jullie aanraden?

Wat voor geluid komt er precies uit zo'n Pignose? Zit maar 1 knop op, of zie ik dat verkeerd?

Ik speel zelf met een LC tele op een Marshall JTM30 wat ook heerlijk klinkt. Die Fender buizen versterkertjes heb ik nog nooit bespeeld. Wel een silver face twin reverb 100watt en een fender deluxe ofzo :satisfie: Klinkt super maar veelste hard voor thuis haha.

FTI
3 augustus 2007, 09:56
'is moelijk te zeggen wat voor geluid eruit komt. Maar hij gaat wel heel goed om met een single coil. Het blijft een kleine amp en een humbucker is misschien net te sterk om het geluid van de gitaar te pakken. De pignose produceerd genoeg authentieke twang van de telecaster.

Zoals je ziet zit er maar een volume knopje. Als je hem hard genoeg draait dan krijg je ook overdrive.

Dit is gewoon perfect voor thuis.