PDA

View Full Version : Vetta top en in-ear



raymyr
2 augustus 2007, 11:22
Ik heb een Vetta top en wil zonder speakercabinet gaan spelen. Dus tijdens optredens 2 x line out (XLR) naar de mengtafel en van daaruit terug naar een in- ear-systeem met oordoppen.
We hebben, om dat te proberen, een heel simpel repetitieopstellinkje gemaakt met een gewone koptelefoon waar de zang en de gitaar doorheen kwam. De rest kwam van een orkestband.
Mijn gitaargeluid klonk echter nergens naar: een overstuurd geluid lijkt net een versterkertje van 19.95 bij het Kruidvat...
Met speakerbox klinken de Vetta-patches echter prima: goede geluidsdruk en vet.
Weet iemand hoe/waar je de Vetta moet instellen om in-ear dezelfde professionele vette gitaarsound in je oren te krijgen? Volgens de beschrijving is het allemaal simpel maar het resultaat is tot op heden een stuk minder. Alle suggesties/adviezen zijn welkom.

Raffel
2 augustus 2007, 11:49
moet je dan niet de speaker-sim aanzetten, de mic afstand bepalen e.d.? Daar is toch een heel menu voor in de vetta?

raymyr
3 augustus 2007, 10:30
Ja, maar dat is o.a. nu zo onduidelijk. Er is nergens een menu voor speakersimulatie. te ontdekken. Je kunt speakers wel aan of uit zetten, maar er is nergens te vinden of men daarmee simulatie bedoelt.
En volgens mij heeft het niets met mike-afstand te maken want je hoeft alleen maar een mike-type te kiezen.
(heb overigens ook geen idee wat OFF-AXIS daarbij betekent..)

vinni
3 augustus 2007, 10:40
Off-axis heeft te maken met hoe je de microfoon richt op de speaker.

Op de axis (on-axis) of beetje schuin op ee conus.....je raad het al....Off-axis...

Het geluid verschild per instelling.

Vinni

Sj03rd
4 augustus 2007, 13:25
op de POD XT zit een knop genaamd digital I/O. Bij de vetta moet die er ook opzitten. Daarmee kun je instellen of je een cab/combo gebruikt of dat je rechtstreeks de tafel ingaat (direct). Ik heb jaren zo met de pod xt pro gespeeld met in ear en dat ging prima.
succes!