PDA

View Full Version : hebben jullie wellis je laklaag vervangen?



LH-KC-JI
24 november 2001, 16:53
HEEY,ik ben net begonnen met gitaarspelen(4,5 maanden) en ik hep laatst iets op me gitaar laten vallen en nu is er zo'n stuk lak uit, dit is echt heel lelijk!!! Ik vind de kleur van mijn gitaar toch niet zo mooi(wit:S), hebben jullie wellis een laklaag laten vervangen? Hoe duur is zoiets ongeveer om te laten doen? Ik ben echt heel blij met tips.

Ic3gl0vE
24 november 2001, 19:05
ik heb er geen ervaring mee hoor maar misschien kan je dat plekje (ik neem aan dat het niet zo groot is) (laten) bijwerken. de hele laklaag vervangen lijkt me best duur omdat je gitaar dan eerst helemaal geschuurd moet worden en dan weer gelakt. vraag het een keer bij een gitaarbouwer zou ik zeggen

JV
24 november 2001, 19:26
in ieder geval kan het wel geplamuurd worden denk ik, maar dan is wel de glans weg een stukje, als je dan weer glans wilt moet je wel opnieuw laten lakken

anoniem
26 november 2001, 00:42
ik heb weleens gehoord dat je met kaarsvet van een wiite kaars een kleine oneffenheid in de laklaag kunt wegwerken.

BRiet
26 november 2001, 22:22
Ik heb wel eens naar zoiets geinformeerd. Het ligt er aan wat voor kleur je wil, en of de gitaar zo'n witte rand heeft. Maar als je niet een vrij goede en dure gitaar is, kan je over he algemeen beter een nieuwe gitaar kopen dan een nieuwe laklaag erover doen.