PDA

View Full Version : 500 euro ... welke moet ik kopen!!!



damon183
1 augustus 2007, 23:06
he hallo mensen.

sinds jullie mij in het verleden super geholpen hebben....roep ik wederom om jullie mening.

500,- welke gitaar is mijn beste keus...(ja ja is persoonlijk maar wil toch graag jullie mening ).

ik speel fornamelijk metallica ozzy slayer....maar love to play clapton vai enz.

wat is jullie mening.

dacht zelf aan esp/ltd kh202

ibanez rgr 320ex bk.

wat zeggen jullie....ben benieuwd.

thanx damon.

dr.distortion
2 augustus 2007, 10:20
De Ibanez ken ik zelf niet, maar de KH202 heeft passieve emg elementen en een licensed floyd rose, wat toch duidelijk mindere kwaliteit is dan een KH602 bijvoorbeeld, met actieve emg81 die Kirk ook gebruikt en een originele floyd rose. Stap hoger kwalitatief dus ook een ander prijskaartje, zo'n 1049 euro bij Thomann/Musicstore. Als het 2e hands mag zijn, kijk dan bijvoorbeeld naar een Ibanez RG550, erg goede gitaar, dekt je muziekstijlen EN is voor jouw budget te verkrijgen! Succes met je zoektocht!

Badman
2 augustus 2007, 10:31
Met wat geluk vind je voor die prijs tweedehands een gitaar met een EMG 81 en 85 PU configuratie, daar doe je niet mis mee (Jackson DKMG bv)

Luke-wannabe
2 augustus 2007, 10:58
Ik zou voor een Les Paul gaan met deze muziekstijlen. Dan gewoon een Epiphone denk ik.

Speeddemon
2 augustus 2007, 11:24
Dean Vendetta 4.0 (€529,-):
http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-110309.html

LTD MH-250 NT (€479,-):
http://www.thomann.de/thoiw7_esp_ltd_mh250_nt_dbsb_prodinfo.html

M.a.w., een Superstrat, hardtail, 2 humbuckers, maar lekkere snelle halzen.
Persoonlijke voorkeur natuurlijk, want ikzelf heb niks met die puntig-lelijke Ibanez RG's. (Ibanez S-series vind ik daarentegen wel o.k. Heb zelf een 10-jaar oude S540FM TTS).

Mocht je dan echt een tremolo willen, kijk hier dan naar:
Ibanez S320 (€479,-)
http://www.thomann.de/thoiw7_ibanez_s320wk_prodinfo.html

Jackson Dinky DXMG (€488,-)
http://www.thomann.de/thoiw7_jackson_dxmg_blk_prodinfo.html

(ook betere houtsoorten dan de goedkopere RG's).
(verzenden naar NL door Thomann is 8 euro, dus daar hoef je 't niet voor te laten).

NielsW
2 augustus 2007, 11:32
Humbuckers, met name die in de Epiphone Les Paul Standard, zijn _echt niet_ suitable voor hi-gain metal. Dan moet je er EMGs in hebben. Koop je daarentegen een Ibanezje of een LTD kun je prima uit de voeten.

Bij slayer vooral heb je echt veel low end nodig. Palm mutes die goed doorkomen. Dat vind ik zelfs bij een Ibanez al tegenvallen. (Daarom heb ik het niet zo op Ibanez gitaren, het is eigenlijk net niks, maar dat even terzijde). EMG81 is heer en meester op dat gebied. De 85 is leuk voor lekkere rock en zelfs blues. Een Les Paul met EMG81/85 is dus een leuke mogelijkheid.

EuroCinema
2 augustus 2007, 11:39
Een tweedehands Epiphone Zakk Wylde?

happynjitram
2 augustus 2007, 11:49
LTD MH-250 NT (€479,-):


net als speeddemon zou ik voor die gitaar gaan.

Speeddemon
2 augustus 2007, 11:57
Bij slayer vooral heb je echt veel low end nodig. Palm mutes die goed doorkomen. .
Ben ik niet met je eens. Verschilt natuurlijk per album, maar met name South of Heaven en later zijn juist mid-heavy en helemaal niet zo lomp dik in 't laag (zoals bijvoorbeeld Metallica's Black Album, maar goed, dat waren **-ig gitaren overgedubd).

Dat je STRAK laag moet hebben voor palm mutes is wel een feit en dat 't gros van de Epi Les Pauls daar jammerlijk in faalt met stock elementen ook.

Overigens, wat ik nu (tijdelijk) thuis heb staan aan spul, is soms te vet/strak. :D
DOD 250 (modded)-->H&K Tubefactor--->MXR 6 Band EQ--->Roland Cube 30's JC Clean kanaal. en met zowel Les Pauls als m'n Ibanez S-serie (en Cort Viva met Duncans).

Luke-wannabe
2 augustus 2007, 16:06
Humbuckers, met name die in de Epiphone Les Paul Standard, zijn _echt niet_ suitable voor hi-gain metal.
Waarom niet dan. Ik hen een Epi LP met stock alles in C# staan en dat ding scheurt als een malle.

marter544
2 augustus 2007, 16:40
Humbuckers, met name die in de Epiphone Les Paul Standard, zijn _echt niet_ suitable voor hi-gain metal. Dan moet je er EMGs in hebben. Koop je daarentegen een Ibanezje of een LTD kun je prima uit de voeten.

Bij slayer vooral heb je echt veel low end nodig. Palm mutes die goed doorkomen. Dat vind ik zelfs bij een Ibanez al tegenvallen. (Daarom heb ik het niet zo op Ibanez gitaren, het is eigenlijk net niks, maar dat even terzijde). EMG81 is heer en meester op dat gebied. De 85 is leuk voor lekkere rock en zelfs blues. Een Les Paul met EMG81/85 is dus een leuke mogelijkheid.

Bullshit, ik heb ook voor echte hi-gain dingen liever passieve elementen dan EMG's. Ik zou ook kijken naar een superstrat met vaste brug, paar goede voorbeelden:

-Schecter omen 6 (€250 ongeveer, moet je ff naar American Guitarstore, hij is er ook in extreme versie met quilted top, dan ben je 280 kwijt)
-Schecter C1 (moelijk te vinden, de C1+ zie je veel vaker, maar die is 650 euro, ook ff naar American Guitarstore)
-Schecter Damien 6 (500 euro, ook bij guitarstore)
-Dean Vendetta 4.0
-Dean Hardtail
-Ibanez RG321 (mahonie body, 350 euro)
-Ibanez SZ320
-OLP axis
-2e hands PRS SE
-etc.

Ik ben zelf ook op zoek naar iets soortgelijks, 2 humbuckers, vaste brug etc., ben zelf uitgekomen bij een Schecter tempest custom (750 euro, vond ik veel fijner dan de PRS SE's en een paar ibanezzen rond die prijs, de OLP Axis en Deans wil ik nog proberen.) Als ik jou was, zou ik met je budget naar American Guitarstore in Enschede gaan, erg goede winkel, en voor jouw budget en wensen hebben ze erg veel.

Speeddemon
2 augustus 2007, 17:44
Bullshit, ik heb ook voor echte hi-gain dingen liever passieve elementen dan EMG's. Ik zou ook kijken naar een superstrat met vaste brug, .
Wij kunnen praten! :jam:

Ik zal trouwens ook es beargumenteren waarom het vaak beter werkt om niet met high-gain elementen te werken voor distortion. Uiteraard is EMG een geval apart, maar ik ga dan effe in op 't verschil tussen passieve low-output en high output pickups;

Een high output pickup heeft zo'n hoge output, omdat ie een sterkere magneet met meer windingen combineert (heren technici, als ik iets belangrijks vergeet, fill me in!). Dit betekent dat ie meer van de snaar-trillingen oppikt, een hoger voltage afgeeft, vaak 2x zoveel!
(check op de Dimarzio site het verschil maar tussen de High Output HB's (gemiddeld 400-425mV output) en Vintage Output HB's (gemiddeld 200-210mV).
Wat is hier 't voordeel aan? Als je een (vaak vintage) amp hebt, die wat meer zou mogen scheuren van zichzelf, zoals bijvoorbeeld een Marshall JCM800, dan heb je daar wat aan. Je geeft de input van de amp namelijk 2x zoveel signaal, dus geheid dat die preamp buizen harder over de zeik gaan.

Wat is hier het nadeel aan?
Punt 1) echt mooi clean spelen is er vaak niet meer bij, of je loopt continu te kloten met je volumeknop.
Punt 2) behalve dat ze veel signaal van de snaren oppakken, pakken ze ook het signaal van je versterker beter op! Tel daarbij op dat high output humbuckers vaak door rock/metal-gitaristen* worden gebruikt, die dus sowieso veel amp-gain gebruiken, en je hebt alle ingrediënten voor Feedback City.

*=ik moet de eerste blues/jazz/country-gitarist nog zien met een Invader, X2N o.i.d. :blast:

Daarnaast heeft 't gros van de moderne amps (Engl, Diezel, Mesa) meer dan genoeg gain voorhanden, dus is zo'n pickup minder snel nodig en zou je alsnog op een oudere, tammere amp spelen, kun je er het beste een (clean) boost pedaaltje voor zetten, zodat je lage output elementen WEL meer signaal de amp insturen, maar vanwege hun zwakkere ontvangst niet zo ontvankelijk voor feedback zijn.

Zo, en nu mag de Gitarist of MusicMaker mij een cheque uitschrijven. :D

Keesz
2 augustus 2007, 18:14
Je Moet Die Ene Kopen
!!!

damon183
3 augustus 2007, 11:57
wooowww wat een reacties.

mijn dank is groots!!!!


mijn keuze is gevalllen op...taaadaaa daaa

ibanez s 320 wb....echt super gitaartje....licht super trem en de elementen inf1 inf2 zijn precies wat ik zoek!!!!!!


echt super sound en super snel.

thanx for the support.

damon.

Speeddemon
3 augustus 2007, 12:04
wooowww wat een reacties.

mijn dank is groots!!!!


mijn keuze is gevalllen op...taaadaaa daaa

ibanez s 320 wb....echt super gitaartje....licht super trem en de elementen inf1 inf2 zijn precies wat ik zoek!!!!!!


echt super sound en super snel.

thanx for the support.

damon.
You're welcome. Heb je 'm lokaal gekocht of besteld bij Thomann of Musicstore?

damon183
4 augustus 2007, 10:42
bij feedback in apeldoorn.

429.- en voor 70 een case erbij gekregen van 99 euri.

ben erg blij met feedback....heb echt uren vanalles geprobeert en die jongens besparen kosten noch moeite om je te helpen vinden wat JIJ zoekt.

echt super.

thanx

Ash ketchum
4 augustus 2007, 10:54
bij feedback in apeldoorn.

429.- en voor 70 een case erbij gekregen van 99 euri.

ben erg blij met feedback....heb echt uren vanalles geprobeert en die jongens besparen kosten noch moeite om je te helpen vinden wat JIJ zoekt.

echt super.

thanx
Dan hadden ze zeker de dag ervoor seks gehad oid, soms zijn het chagerijnige gasten die echt alles beter weten.

Vampire
4 augustus 2007, 11:14
Zo'n Schecter Omen 6 is bij Big One Music in Zwolle 399,- Ik weet dat die zaak redelijk aan de prijzige kant kan zijn, maar dat is wel een erg groot verschil met de 249,- van de American Guitarstore. Of is hij bij andere zaken ook rond deze prijs?