PDA

View Full Version : Korea of China?



NikkiG
1 augustus 2007, 22:22
Even een misschien niet zo slim vraagje maar ik wil het nu toch echt weten!!
Ik lees overal dat Ovation's CC-serie in Korea wordt gemaakt. Als ik dan in een Ovation CC 24 "made in China" zie staan, wat moet ik hier dan voor conclusies uit trekken? (yep. dattie uit China komt snap ik dus al wel)
Is het dan nog goedkopere kwaliteit als Korea, of zo'n beetje hetzelfde, ik zou graag wat meer info over deze gitaar willen.


By the way, ik bedenk me ineens dat stomme vragen niet bestaan. Nu alleen nog het goeie antwoord!

guitartub
5 augustus 2007, 19:20
Misschien vind je dit wel een stom antwoord, maar uit eigen ervaring vind ik dat de kwaliteit van Koreaanse, Chinese of zelfs Indonesische gitaren niet meer voor elkaar onderdoet. Die made in China Ovation zal echt niet slechter zijn dan een Koreaanse.

NikkiG
5 augustus 2007, 21:08
Thanx voor je(nee, niet stomme) reaktie!

Flipkoos
5 augustus 2007, 22:12
Goedkopere arbeidslonen en dus goedkopere gitaren hoeven niet altijd goedkopere afwerking of slechter materiaal te betekenen. Een bedrijf met een naam als Ovation zal niet gauw troep afleveren. En hoewel niet iedereen hier gecharmeerd is van Ovation heb ik nog elke dag veel plezier van mijn Ovation! Fantastisch spul. Hoewel die van mij made in USA is.

Rw
8 augustus 2007, 23:58
Ik heb een ovation celebrity cc024 uit Korea. Ik heb ooit gevraagd bij de locale muziekwinkel wat ik zou krijgen als ik hem zou inruilen. Als het een chinees was kreeg ik veel minder dan een koreaan.

Zelf ben ik meer tevreden over koreaanse gitaren dan chinese.
en indonesië is zo raar bezig dat de halzen al zo krom als een banaan de doos uitkomen. Die krengen zijn niet af te stellen. Indonesisch raad ik je niet aan.
verder zou ik gewoon spelen wil je weten wat beter klinkt de chinese of de koreaanse. Vaak zitten er tussen slechte gitaren wel een gitaar die raar genoeg stukken beter klinkt. Vaak met squiers kan je wel eens mazzel hebben dat je toevallig veel waar voor je geld hebt.