PDA

View Full Version : Mening gevraagd over een gitaar



vin-e
1 augustus 2007, 16:28
Beste lezers,

ik ben van plan om de volgende gitaar aan te schaffen: Martin Dxk2

Ik speel ongeveer 8 maanden gitaar en ik wil graag een betere gitaar dan mijn huidige (yamaha f310).

Ik hoorde dat vooral de houtsoort belangrijk is, en vast zijn nog andere factoren van belang. Omdat ik weinig verstand van het skelet van een gitaar heb (hout snaren fret etc) vraag ik jullie mening.

Hebben jullie ervaring met martin (dxk2) gitaren / kunnen jullie via deze link zien of het een goede gitaar is?

Link:

http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/26277/*_Western_gitaren/Martin/Western_Gitaar_Martin_DXk2.htm


Ik vind hem in ieder geval zeer aantrekkelijk van de buitenkant, al blijft dat uiteraard persoonlijk en niet het belangrijkste!

Bedankt voor het lezen van mijn bericht en ik hoop op een hoop reacties :punk: .
gegroet,
Vincent

LaurentB
1 augustus 2007, 18:16
Deze gitaar heeft HPL (High Pressure Laminate) als materiaal. Een soort houtachtig product, maar geen massief hout dus. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, misschien klinkt het heel goed hoor.
Maar voor dit geld, € 700+, heb je heel wat keus! Ga maar eens fijn gitaren proberen in je prijsrange in allerlei winkels, niet zomaar blind iets kopen. Je zult versteld staan van de kwaliteitsverschillen, en zelfs ook wel van die van onbekende merken tengunste van de bekende merken.
De bekende merken maken hun naam vaak pas waar in de echte high-end prijsklasse.

Liefhebber
1 augustus 2007, 18:59
Deze gitaar heeft HPL (High Pressure Laminate) als materiaal. Een soort houtachtig product, maar geen massief hout dus. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, misschien klinkt het heel goed hoor.
Maar voor dit geld, € 700+, heb je heel wat keus! Ga maar eens fijn gitaren proberen in je prijsrange in allerlei winkels, niet zomaar blind iets kopen. Je zult versteld staan van de kwaliteitsverschillen, en zelfs ook wel van die van onbekende merken tengunste van de bekende merken.
De bekende merken maken hun naam vaak pas waar in de echte high-end prijsklasse.
Helemaal met Laurent eens! Voor dat geld koop je een gitaar van een ander merk van veel mooier materiaal gebouwd die minstens zo goed en ik wil eigenlijk zeggen beter klinkt dan de veel duurdere modellen van dat merk dat jij noemt! Neem dat nou maar aan! Ik heb van dat merk ook twee dure gitaren(een D28 en een D45 ) die nog zijn gebouwd voordat zij over gingen op massale productie omdat het bedrijf gewoon meer moest omzetten vanwege de concurrentie uit Aziatische landen. De gitaar die jij noemt is echt een barrel en is zijn prijs absoluut niet waard. Geschatte productiekosten tussen de 100 en 120 euro!

swing 6
1 augustus 2007, 19:16
als je wat wilt proberen ga eens voor Furch , cort , breedlove
Dit zijn merken met goede gitaren in jouw budget. Gacwel zoals de andere al zeiden eerst proberen.

Veel plezier met shoppen :D

Liefhebber
1 augustus 2007, 19:23
als je wat wilt proberen ga eens voor Furch , cort , breedlove
Dit zijn merken met goede gitaren in jouw budget. Gacwel zoals de andere al zeiden eerst proberen.

Veel plezier met shoppen :D
Ook (bijna) helemaal eens met Swing! Breedlove?

vin-e
1 augustus 2007, 22:46
Heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe!! Ik ga toch maar eens kijken naar andere merken. Ik hoorde dat taylor en larrivee ook wel goede gitaren maakt voor deze prijsklasse klopt dat?

Liefhebber
1 augustus 2007, 23:02
Heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe!! Ik ga toch maar eens kijken naar andere merken. Ik hoorde dat taylor en larrivee ook wel goede gitaren maakt voor deze prijsklasse klopt dat?
Voor Larrivee klopt dat zeker wel! Voor Taylor geldt: je moet echt houden van die cleane klank! Die gitaren zijn wel goed gebouwd hoor!

Riste
2 augustus 2007, 09:41
Je hebt al een Yamaha.
Waarom ga je nu niet voor een Yamaha LL16 (700 à 800 euro)? Dan heb je zeker waar voor je geld. Veel betere gitaren in die prijsklasse zul je niet vinden, denk ik.

LaurentB
2 augustus 2007, 10:20
Vergeet ook de Godinproducten niet: Simon & Patrick, Art & Lutherie, Seagull. Ayers schijnt ook goed te zijn.

greencharlie
2 augustus 2007, 13:00
Blueridge!!!!!
GAD serie van Guild!!!!!

kwaliteit hout, benen kammetjes, goede sound.
Relatief goedkoop vanwege made in China

max2
7 augustus 2007, 18:09
Guild gad 30re

Wizz
10 augustus 2007, 17:11
Ik ben erg onder de indruk van de Taylor 114 en, voor liefhebbers van een draadnicht, de 110.

Wizz