PDA

View Full Version : Op zoek naar 'jackslot'



timgte
1 augustus 2007, 09:50
Beste forumleden,

Ik heb bij een gitaarwinkel wel eens een soort jack-slots gezien. Dat zijn dan een soort kabelsloten waarbij aan een kant een jackplug zit die je dan in een versterker, gitaar, mengpaneel of wat-dan-ook kan stoppen die er dan alleen uitgaat met een sleutel-achtig-iets.

Deze gitaarwinkel verkocht ze echter niet zelf maar gebruikte ze alleen. Weet iemand waar gewone particulieren deze kunnen kopen?

Alvast bedankt :)

Tim

tjeabele
1 augustus 2007, 10:48
Dat kabels standaard niet vast zitten is uit oogpunt van veiligheid, beter de kabel eruit getrokken dan de zaak naar z'n galamiezen!

Dude
1 augustus 2007, 10:54
Ik heb dergelijke vraag ook eens gesteld hier, toen kwam er een link in het topic met een zaakje die dat spul verkocht. Heb alleen even geen tijd om te zoeken.

timgte
1 augustus 2007, 14:11
Ik bedoel een kabel waarmee je je versterker (of iets anders met jackingang) vast kan maken aan de muur of zo, voor als je niet speelt. Tegen diefstal.

Ik heb ook al gezocht naar eerdere topics, maar weet niet met welke zoektermen ik moet zoeken. Ik heb er verschillende geprobeerd. Vandaar dat ik het nog even vraag.

Dude
1 augustus 2007, 16:38
Ah... nou dat is volgens mij een onbegonnen zaak. Je kan een ontzettend dik oog aan je versterker schroeven en een kettingslot oid pakken maar als je je zorgen maakt of je amp uit een ruimte gejat gaat worden als je er niet bent kan je beter andere maatregelen nemen. Bv je amp niet in die ruimte laten of een afgesloten kast oid neerzetten. Een jack slot kabeltje in de ingang van je amp zoals je wel eens in winkels ziet is net zo jat veilig als je fiets op amsterdam cs zetten met een hema slot.

timgte
2 augustus 2007, 10:52
Haha, ja, daar heb je gelijk in.

Ik dacht alleen, als iemand ze zo weet te vinden... kan vast niet veel duurder zijn dan een tientje. Worth a shot.

Thanx anyway