PDA

View Full Version : Cubase/nuendo + Gearbox VST



M Kactus
1 augustus 2007, 09:50
Ik blijf maar komen met de n00bvragen, maar op het gebied van opnemen ben ik echt een kneusje.
Ik zit hier dus met Nuendo, dat op dezelfde manier werkt als Cubase. Die kan VST's hosten. Ik heb ook een Toneport, en Gearbox (de modellingsoftware, zeg maar).

Nu komt het: Ik neem een track "droog" op (via sends 3+4), en wil die dan reampen met Gearbox. Blijkbaar moet er in de nieuwste versie van Gearbox VSTi-mogelijkheid zitten. Het lukt me ook die plugin te selecteren in Nuendo, maar wat ik ook verander aan de plugin-interface, het geluid blijft hetzelfde.
Gebruik ik echter dezelfde manier van inserts, eq, routing, etc., maar met een ingebakken plugin van Nuendo, lukt het plots wel. Met andere woorden: Wat doe ik fout ? Ik zit nu al twee dagen handleidingen te lezen, step-by-steps op het internet te zoeken, maar ik kom er niet uit! Frustrerend!

zx81
1 augustus 2007, 10:00
de helpdesk bellen?

M Kactus
1 augustus 2007, 10:04
de helpdesk bellen?

Mja, ik hoopte eigenlijk dat er hier iemand de oplossing wist.
Laat ik deze vraag ook maar op het Line6-forum gaan stellen, voor de zekerheid ;).

madman
1 augustus 2007, 10:38
ik kan me vergissen, maar volgens mij was dat VST verhaal voor gearbox een plugin die je er extra bij moet kopen....

M Kactus
1 augustus 2007, 10:43
ik kan me vergissen, maar volgens mij was dat VST verhaal voor gearbox een plugin die je er extra bij moet kopen....

Precies, dat maakt het allemaal niet veel duidelijker. De VST-plugin van Gearbox kost maar liefst 200$. Maar volgens iemand op een ander forum kan je de nieuwste versie van Gearbox ook als plugin gebruiken.
Het leek mij ook raar, maar hij komt mooi in het lijstje van Cubase/Nuendo als je klikt op inserts, onder Line6, en dan Gearbox Mono of Stereo. En dan opent er een plugin-interface, dus er moet toch iets van kloppen ?

madman
1 augustus 2007, 10:47
heb ik ook mee zitten prullen, maar het doet geen ene moer

las van de week op het line-6 forum iets over een gozer die een hele stapel line-6 spulletjes had, en hij wou die vst-plugin gebruiken, maar het bleek dus dat zoals het er nu uitzag ie voor ieder apparaat apart die vst aan moest schaffen...

madman
1 augustus 2007, 10:50
laatste regeltje hier (http://line6.com/support/entry%21default.jspa?categoryID=95&externalID=4498&fromSearchPage=true)

madman
1 augustus 2007, 10:53
re-ampen met een toneport kan trouwens wel (met de ux2 iig), maar dat gaat dan meer hardwarematig

M Kactus
1 augustus 2007, 10:57
re-ampen met een toneport kan trouwens wel (met de ux2 iig), maar dat gaat dan meer hardwarematig

Bummer... Zal dus niet lukken. Dat is toch echt wel jammer. Dan maar op de "oude" manier :). En kan je hardwarematig reampen met de toneport als die je enige geluidskaart is ?

madman
1 augustus 2007, 11:05
jep, je moet alleen zorgen dat je je signaal splitst voordat ie je toneport ingaat...

ik prik ze in de line inputs, en selecteer dan als input line 1&2,
vervolgens draai ik de monitorfuncite van line 1 op nul en zet die op volledig cleane instellingen, geen amps of effecten
op line 2 kies je het geluid wat je voor je monitor wilt gebruiken

nu opnemen met line 1 als input
en nu kun je met een klein patchkabeltje de je phones aansluiten op je input; voilla, selecteer deze input nu en je hebt 'm gere-ampt, speel met instellingen, en daarna weer van die input opnemen...

M Kactus
2 augustus 2007, 10:43
Goed, er is dus uitsluitsel :) Line6 voegt een dummy VST in Gearbox in, en als je die wil gebruiken kost het dus nog eens 200€. Thanks but no thanks. Ben nog altijd aan het sparen voor een powerpack :).

De hardware-optie moet ik eens gaan bekijken. Er is toch niet te veel signaalverlies, ofwel ?