PDA

View Full Version : Importeren tracks - van Cubase naar Adobe Audition



Honderdvierendertig
31 juli 2007, 22:45
Is het mogelijk om een sessie met bijvoorbeeld 12 openomen tracks, die op gevarieerd tijdstip begonnen zijn, in te laden in Adobe Audition?

We zijn wat muziek aan het opnemen, en de bassist gebruikt Cubase. Ikzelf heb thuis Adobe Audition op m'n pc, en wil er ook wat mee klooien.

Ik zoek dus een antwoord hierop, even buiten de vraag of Cubase niet honderd keer beter is :)

STW
31 juli 2007, 22:55
ik weet niet beter dan elk spoor apart exporteren als wave
zou mooi zijn als er een knopje is om t allemaal in 1x te doen maar zover ik weet bestaat die niet

STW
1 augustus 2007, 00:21
je kunt ze natuurlijk ook gewoon de opnames inladen.. maar dan moet je ze nog recht zien te krijgen



(ik denk toch dat het het gemakkelijkst is om cubase te installeren)

bass blom
1 augustus 2007, 00:24
markers aan het begin van elke track zetten
tijd markers noteren
tracks laden en op genoteerde tijd schuiven

Das Schaap
1 augustus 2007, 00:29
Of van elke track een mixdown maken vanaf het beginpunt. In Audition moet je dan denk ik lege tracks opnemen en dat samen met de bestaande stukken tot 1 bestand maken en dan alles lekker makkelijk importeren.

yhcmarc
1 augustus 2007, 08:02
Je kan ook gewoon even cubase installeren natuurlijk ;) ... maar een export/bounce vanuit cubuase naar de 11 losse tracks zou ook 11 identiek lange wav files, de export staat nl. los van de lengte van de wavs in je project, moeten opleveren, en dus importeerbaar in audition.

rjong999
1 augustus 2007, 18:16
Je kunt vauit Cubase een project saven in OMF-formaat, dat is de algemene standaard om tussen verschillende multitrackers over te zetten. Kijk even of Audition dat ook ondersteunt, dat is wel het gemakkelijks (geen gezeur met begin van tracks enzo)

kevaho
1 augustus 2007, 19:01
exporteer de hele boel als 'open TTL format', bespaart je een hoop tijd dan elek individueel spoortje apart te exporteren. Open TTL dient voor deze soort toepassingen

Roman
2 augustus 2007, 07:48
precies, ook prima met protools etc te gebruiken