PDA

View Full Version : Ibanez S



Madcow
31 juli 2007, 22:31
hallo daar,

Ik zit zwaar te gassen op een Ibanez S, Maar!
22 frets?!
Zijn er ibanez S'jes te krijgen met 24 frets en met een zp tremolo?

Cheers mate

TMKXL
31 juli 2007, 23:10
Nee, de S serie is ontworpen met 22 frets in mind, en er zijn geen modellen met 24 gemaakt. Het moest echt de tegenhanger worden van de RG. Maar heb je die 2 frets op een snaar nou echt nodig? De S serie zijn echt lekkere gitaren en het zou zonde zijn om ze vanwege het aantal frets te laten liggen.

Frankiefrank2
31 juli 2007, 23:38
je mist in principe maar 2 noten...
De rest kan je terug vinden op andere snaren. Het lijkt mij een beetje bullshit om daarom niet die gitaar te kopen.
Ik gebruik ze nooit, en ik zie het ook niet als criteria voor een gitaar.
En die Zero tremelo´s zijn de beste die er zijn.

johns
1 augustus 2007, 08:38
En die Zero tremelo´s zijn de beste die er zijn.

+1

Ik speel niet graag op gitaren met tremolo's, maar de zr tremelo heb je geen last van, terwijl je wel de functionaliteit hebt.

Neals
1 augustus 2007, 11:02
Leuk model hoor die S, klinkt net iets warmer als een RG, voelt wat lekkerder aan als een RG, zelfs als een LP of strat, iig, goeie contour.

Ook een leuke waar je na kan kijken is de Cort X6 serie, lijkt in vele opzichten op een kruizing tussen de Ibanez RG en de S (komt zelfs nog uit de zelfde fabriek) maar heeft als nadeel dat deze een Floyd Rose Licenced tremelo heeft, en ik weet niet hoe deze op Koreaanse modellen zijn tegenwoordig, maar een 5/6 jaar terug was het nog huilen met de pet.

Gratis tip, probeer een ouwe japanse S(Saber) te scoren.

Madcow
1 augustus 2007, 12:45
K bedankt gozers, ik zal eens koekeloeren naar Cort, en ja, 2 noten, als je slayer speelt zijn ze weleens handig :zz:

Soulflyhigh
1 augustus 2007, 19:14
Het viel mij laatst ook op dat ze maar 22 frets hadden. Ik was zo'n S prstige aan het checken. Lekkere gitaar! Ik ben zelf alleen zo erg gewend aan 24 frets nekken dat ik het ook jammer vond van die twee frets je gebruikt ze niet zoveel maar het geeft wel extra ruimte bij het spelen van de 22e fret