PDA

View Full Version : RebelRelic



Dirkdewaard
31 juli 2007, 20:37
Ja ja de dag is gekomen, ook ik heb nu een telecaster......

Het begon zo:

Ik zat 2 dagen in a'dam voor wat gezelligheid. Gelukkig had ik 2 x 1 uur vrij (van mijn vriendin) om gitaren te kijken, iets dat ik niet graag oversla als ik in a'dam kom. Ik had nog wat geld dat nodig op moest, maar ik wist echt niet wat ik nog graag zou willen hebben. In ieder geval iets van Gibson natuurlijk.
Nadat ik mijn Gibson LP classic had verkocht aan een ander forum-lid, moest ik een vervanger. Ik had niet veel eisen, gewoon lekker voor thuis en op het podium als back-up.

Saksioni langs geweest, mooi opgepoetst spul voor een opgepoetste prijs. Niets dat ik nog graag eens zou willen hebben.

Palm Guitars, hier was ik nog nooit geweest en ik kijk wel eens op zijn website, ik verwachtte hier dan ook heel veel van. Ik was het met mezelf eens, ik moet een akoustische gitaar hebben.
Helaas wat de winkel na 3 keer langs geweest te zijn nog niet open. Helaas.

Dirk Witte, ik kom er vaak, ze hebben wel veel, maar toch niets gevonden.....

De Plug, Hier staan 4 telecasters voor het raam met de naam RebelRelic. Nu laat ik het zo zeggen ik ben geen "fender-fan" maar dit moest ik maar eens proberen. Wat een goede gitaren! Ik geloof niet zo in dat relicen maar de witte esquire had toch wel wat. 2 vielen gelijk af, ze klonken wel lekker maar de andere 2 waren veel beter. Na veel proberen vond ik toch het geluid waar ik al een hele tijd naar opzoek was in een goede LP, blijkt het een tele te zijn!

In alle standen had deze gitaar een super lekker geluid. Roy is een aardige vent maar hij wist mij niet te vertellen wat de prijzen waren of wat voor onderdelen erin zaten. Op dat moment kon hij het ook niet opzoeken. Nu is dit natuurlijk een beetje kneuterig (is dit een woord?) als je een gitaar wilt kopen, en hij wil verkopen (neem ik aan). Maar uiteindelijk is het wel goed als je gewoon niet weet wat het kost of wat het is. Het gaat om het geluid. Voor mij ging het om 2 gitaren de witte esquire en de oranje tele. De witte klonk zeer goed maar was erg beperkt, de oranje rockte hem in de neck echt helemaal eruit. De volgende dag was de prijs bekend en heb ik dus de gitaar maar aangeschaft. De kleur is niet mijn ding en het rebelrelic logo'tje is ook niet om over naar huis te schrijven, er zit standaard geen koffer bij enz enz maar het geluid!!! :rockon:

Wat een leuke gitaren dit, echt een aanrader. Ze klinken echt allemaal anders. Ik koop niet vaak nieuw, maar deze is het zo waard!!

Crappy foto van de plug-site, ik kan me camera niet vinden:
http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/RebRel.jpg

Iedereen die tot hier hebben gelezen, bedankt! :)

Dark_Tranquillity
31 juli 2007, 20:44
Gaaf ding! Zeker maar een keer een tele proberen dan, zijn toch wel schattige dingetjes he ? ;)

Gratz met de aankoop!

Sjel
31 juli 2007, 20:46
Mooi! Gefeliciteerd man!!!
Ik ben ook geen relic-fan, of het moest natuurlijke slijtage zijn. Dat heeft dat wel weer iets. Leuk dat je de sound waar je al lang naar zocht gevonden hebt.

Luke-wannabe
31 juli 2007, 20:53
Zo ik heb hem helemaal gelezen :D
Maar gaaf ding man! Ik ken ze wel die RebelRelics. Heel leuke dingen!
Kongkretsjuuleesjuns.

Spitfire
31 juli 2007, 21:25
Ik vind dat oranje wel iets hebben :)


maaruh, wat kost zoiets nou?

Dirkdewaard
31 juli 2007, 22:28
Bedankt iedereen.



Ik vind dat oranje wel iets hebben :)


maaruh, wat kost zoiets nou?

Je kan het op de Plug site vinden.


Iemand moet die esquire kopen voordat ik het doe!!!

cas121
1 augustus 2007, 09:29
Als je meer info over je tele wil, over de onderdelen etc, zou je ook luke van rebelrelic eens kunnen mailen

drap
1 augustus 2007, 09:41
Ziet er super uit die tele! Wat een ongelooflijk gave kleur is dat man. Gefeliciteerd! :cheerup:

fred dons
1 augustus 2007, 10:21
....en het rebelrelic logo'tje is ook niet om over naar huis te schrijven

sorry mijn printer was kapot :D (Luke's zijn volgende logo's worden een stuk beter)

Dirkdewaard
1 augustus 2007, 12:41
....en het rebelrelic logo'tje is ook niet om over naar huis te schrijven

sorry mijn printer was kapot :D (Luke's zijn volgende logo's worden een stuk beter)

Misschien dat ik het logo'tje nog wel een keer verander, als ik me er echt aan ga ergeren.

bert k
1 augustus 2007, 12:55
Fraaie gitaren! Waar komt dat rebelrelic vandaan? Is het Nederlands? En wat zijn het, helemaal zelfgebouwde gitaren of geassembleerde dingen?

Luke-wannabe
1 augustus 2007, 12:55
....en het rebelrelic logo'tje is ook niet om over naar huis te schrijven

sorry mijn printer was kapot :D (Luke's zijn volgende logo's worden een stuk beter)
Jouw schuld! :D

almarvk
1 augustus 2007, 13:28
Fraaie gitaren! Waar komt dat rebelrelic vandaan? Is het Nederlands? En wat zijn het, helemaal zelfgebouwde gitaren of geassembleerde dingen?

Begin jij telecaster's nu echt leuk te vinden??? :o

fred dons
1 augustus 2007, 13:31
hij had haast en ik had maar 1 velletje decalpapier op voorraad dus het was een beetje een haastklus met geen optie het te verbeteren mocht de eerste druk tegenvallen

@ bert
Luke is een amerikaan die in Nederland woont en hij laat de onderdelen nu (body en necks) speciaal voor hem bouwen waarna hij in cellulose aflakt, relict en afstelt (net als Nash guitars e.d.)
hij bouwt ook compleet van de grond af maar daar ontbreekt hem op dit moment de tijd voor, zijn specialiteit is zoveel mogelijk originele vintage fender onderdelen te gebruiken in zijn gitaren

bert k
1 augustus 2007, 14:25
Tot mijn eigen verbazing ga ik ze idd leuk vinden:) In allerlei vormen, het hoeft van mij niet speciaal origineel te zijn. Ik kwam laatst een erg fraaie Blade Tele tegen, transparant paars, en een heerlijk geluid. Mooi hoor. Zelf zou ik toch heel graag een Charvel Model 7 hebben, zeldzaam helaas, een Telemodel met een Charvelkop, zo'n puntgeval...:)

Spitfire
1 augustus 2007, 19:35
Ik bedenk me ineens, zo'n kleur tele kan je eigenlijk alleen over een orange amp spelen ;)

Dirkdewaard
30 september 2007, 20:56
(Even een oude post ophalen, anders blijven we starten.)

2 maanden later......



Ik heb eindelijk wat foto's gemaakt!

Ik heb heel wat gitaren maar dit ding toch wel erg speciaal.... Let op de laatste foto, een telecaster is echt zo lekker simpel, geen gelul; spelen.

http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/DSC03475.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/DSC03474.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/DSC03472.jpg

Squier4ever
30 september 2007, 21:05
(Even een oude post ophalen, anders blijven we starten.)

2 maanden later......



Ik heb eindelijk wat foto's gemaakt!

Ik heb heel wat gitaren maar dit ding toch wel erg speciaal.... Let op de laatste foto, een telecaster is echt zo lekker simpel, geen gelul; spelen.

http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/DSC03475.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/DSC03474.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/DSC03472.jpg

wat een geile plank!

Dirkdewaard
30 september 2007, 21:13
wat een geile plank!

Check Eric:

http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/yardbirds.jpg

Squier4ever
30 september 2007, 21:16
Check Eric:

http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/yardbirds.jpg

heb je ook een familiepic, van je huidige rig?

Spitfire
30 september 2007, 21:20
Vetste gitaar (of iig telecaster) op dit forum imo :satisfie:

Veekeren
30 september 2007, 21:36
Jaaa erg vette tele!

Maar toch blijf ik het raar vinden, dat gerelic... Ik bedoel, tis toch van de zotte, ik kan me niet voorstellen dat ik met een stuk staal op een gitaar ga hakken om er stukken af te slaan en hem oud en misbruikt te laten lijken :D

Btw, Dirk, interesse in nep-oude hardware voor op je LP Classic :p ;)?

Dirkdewaard
30 september 2007, 21:39
Jaaa erg vette tele!

Maar toch blijf ik het raar vinden, dat gerelic... Ik bedoel, tis toch van de zotte, ik kan me niet voorstellen dat ik met een stuk staal op een gitaar ga hakken om er stukken af te slaan en hem oud en misbruikt te laten lijken :D

Btw, Dirk, interesse in nep-oude hardware voor op je LP Classic :p ;)?

Ik ben het helemaal met je eens, serieus.
Maarja, een goede gitaar is een goede gitaar.

btw, Veekeren, misschien wel :)

(spitfire, thnx)
(Squier, ga ik aan werken)

Jay75
30 september 2007, 23:22
Is ie nu al zo beschadigd?? hehehe

BLOK182
1 oktober 2007, 11:21
Mooie plank hoor, goeie relic!

Jay75
26 maart 2008, 00:15
Effe een oudje naar boven.

Wat vind je er nu van, nog steeds blij mee?

Ik vind tele;s eigenlijk helemaal niks, maar nu zie ik deze ineens en damn:

http://www.2dehands.nl/black-on-telecaster-by-rebelrelic-31485771.html?qq=rebelrelic

Ik had ooit een 52 re-issue maar die vond ik eigenlijk niet mooi (hehe) maar dat ding klonk, en nu zag ik gisteren weer een bandje rocken op 2 telecasters.

Maarja, wel duur, en latere inruilwaarde is natuurlijk veel minder....

Anyway, heb je geen filmpjes ofzo van je gitaar?

pannekoek
26 maart 2008, 00:28
wow ik heb je post gewoon met plezier gelezen! komt niet vaak voor :) normaal zit ik de hele tijd met: foto's! foto's! foto's!


mooie telecaster hoor! telecasters zijn helemaal in de laatste tijd! net als de iritante spellings-mierenneukers op dit forum

Jay75
26 maart 2008, 00:45
ik dacht dat het miereneukers was, maar dat terzijde. ( hehe, nee het is echt met een n )

Ik ben helemaal geen telecaster fan, maar toch, zo'n allblackie is vet.
En die rebelrelic schijnt toch wel kwaliteit te leveren al vind ik ook nog eens dat relic gitaren onzin zijn, haha, ik moet iedere keer weer naar die mooie oranje kijken en op zn site staan nog meer vette dingen.

Ik heb qua looks geen spijt van de verkoop van mijn 52 ri, maar de sound was te gek, dus ik vraag me af of die zwarte, die heeft Tonerider Hot Classics Pickups dezelfde sound heeft>?

Nielsje
26 maart 2008, 01:15
net als de iritante spellings-mierenneukers op dit forum

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het echt ronduit irritant wanneer mensen niet kunnen spellen. Juist, irritant is dus met een dubbele 'r'.
Hoepel toch gewoon een end op, lamzak.

Excuus voor het offtopic-gehalte van m'n post, maar het schoot gewoon in het verkeerde keelgat.

Orgasmocaster
26 maart 2008, 03:31
ik vind het niet echt een geloofwaardige relic.. en een ebony fb is ook niet echt 'vintage'.

ik geloof gehoord te hebben dat rebelrelic warmoth gebruikt, dus:

Alder Body: 160
Maple/Ebony Neck: 173
Setje Toneriders: 70
setje tuners: 25
Brug: 21

is 449 dollar, dus met shipping en tax misschien 449 Dollar.
dus betaal je 950 euro voor wiring, hardware en de paint/relic job!!!

daarvoor wil ik het ook wel voor je doen!! ;)

fred dons
26 maart 2008, 08:32
Luke (rebel relic) gebruikt geen warmoth hoor en Fender heeft ook ebben gebruikt op op custom gitaren (maar het komt inderdaad niet vaak voor)

maar je rekensom klopt in principe aardig, je zou hem voor de lol eens moeten loslaten op een Fendercustomshop ;)
Btw Luke is hier nog niet rijk van geworden dus afgezet tegen uurloon en materiaal kosten blijft er echt niet veel over

Luke-wannabe
26 maart 2008, 09:21
Luke (rebel relic)...
Dankje dat je dat er bij zet, want anders had ik opeens allemaal pm's gekregen of ik niet voor een forumprijsje zo'n gitaar kon maken. :D

Squier4ever
26 maart 2008, 10:25
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het echt ronduit irritant wanneer mensen niet kunnen spellen. Juist, irritant is dus met een dubbele 'r'.
Hoepel toch gewoon een end op, lamzak.

Excuus voor het offtopic-gehalte van m'n post, maar het schoot gewoon in het verkeerde keelgat.

dikke vette plus uno! en tele's rocken den pan uit!

Dirkdewaard
26 maart 2008, 10:59
Effe een oudje naar boven.

Wat vind je er nu van, nog steeds blij mee?

Ik vind tele;s eigenlijk helemaal niks, maar nu zie ik deze ineens en damn:

http://www.2dehands.nl/black-on-telecaster-by-rebelrelic-31485771.html?qq=rebelrelic

Ik had ooit een 52 re-issue maar die vond ik eigenlijk niet mooi (hehe) maar dat ding klonk, en nu zag ik gisteren weer een bandje rocken op 2 telecasters.

Maarja, wel duur, en latere inruilwaarde is natuurlijk veel minder....

Anyway, heb je geen filmpjes ofzo van je gitaar?

Ja gister nog op gespeeld. Ik heb 2 "fender" gitaren gehad die me bevallen, dit is er er 1 van.
Voor mij gaat het om het geluid, en alle gitaren verschillen. Het mooie is dat je dit gewoon kan proberen, hij is zoveel waard als dat jij denkt dat ie waard is.
Zal eens wat voor je opnemen zodra mijn recorder gemaakt is.

Eigenlijk zou ik er niet over moeten beginnen maar ik krijg al jeuk als iemand over die bouwpaketjes van Warmoth begint.
Naar mijn mening zijn dat gitaren voor mensen die voor weinig geld een gitaar wil kopen die op papier "hetzelfde" is; en dat is dan ook het belangrijkste.
Soort verlaagde volkswagen golf met een bumpersticker met "Porsche-Killer".

Maar aller belangrijkste is het uiterlijk van de gitaar.
Kleur is belangrijker dan de dikte van de hals. Bla bla bla

Het zijn perfecte gitaren voor mensen die veel op een forum zitten, lekker praten over houtsoorten en foto's maken.

Luke is een man met onbetaalbare ervaring die met liefde een gitaar maakt.
Ieder zijn gitaar.

Jay75
26 maart 2008, 11:42
Hehe, ik snap precies wat je bedoelt, maar door die butterscotch kleur kan ik echt niet heenkijken, :P Dat is hetzelfde als een extreem lelijke vriendin die enorm lekker .... Op een gegeven moment wil je dat toch liever niet haha

Maar de rest, ben ik het compleet met je eens!

fred dons
26 maart 2008, 11:50
Eigenlijk zou ik er niet over moeten beginnen maar ik krijg al jeuk als iemand over die bouwpaketjes van Warmoth begint.
Naar mijn mening zijn dat gitaren voor mensen die voor weinig geld een gitaar wil kopen die op papier "hetzelfde" is; en dat is dan ook het belangrijkste.
Soort verlaagde volkswagen golf met een bumpersticker met "Porsche-Killer".

Luke is een man met onbetaalbare ervaring die met liefde een gitaar maakt.
Ieder zijn gitaar.

Luke is een goede vriend van me dus ik ben een beetje biased :D maar ik kan je mening grotendeels onderschrijven, behalve het stukje over Warmoth
Warmoth maakt zeer goede onderdelen van de beste houtsoorten echter het uiteindelijke produkt hangt natuurlijk nog wel af van de bouwer/assembleerder, in potentie zijn Warmoths "porsche killers" wat niet wil zeggen dat ieder geassembleerde warmoth dat dan ook is ;)

Dirkdewaard
26 maart 2008, 12:49
Luke is een goede vriend van me dus ik ben een beetje biased :D maar ik kan je mening grotendeels onderschrijven, behalve het stukje over Warmoth
Warmoth maakt zeer goede onderdelen van de beste houtsoorten echter het uiteindelijke produkt hangt natuurlijk nog wel af van de bouwer/assembleerder, in potentie zijn Warmoths "porsche killers" wat niet wil zeggen dat ieder geassembleerde warmoth dat dan ook is ;)

zeker waar, maar

-Een vw zal nooit een porsche zijn, ookal heeft hij meer pk's en beter wegligging.

-2 gitaren van precies dezelfde houtsoorten klinken anders, je kan dit nooit testen als je het koopt. Ik betaal graag het dubbele als ik een gitaar heb die goed in elkaar is gezet en de goede combi heeft van onderdelen.
Iets dat je alleen kan horen als je erop kan spelen.

fred dons
26 maart 2008, 14:28
heb jij weer gelijk in maar een beetje (zelf)bouwer (en dat zal niet zo'n groot gedeelte van de forumleden zijn)kan een goede inschatting maken hoe een gitaar zal worden gebaseerd op de onderderdelen en de constructie, de zekerheid die je daarbij bij warmoth hebt is dat het hout goed is gedroogd en van een uitzonderlijke hoge kwaliteit is.
o/a Music man,sadowsky,Valley Arts en Yamaha gebruiken of hebben warmoth onderdelen gebruikt en dat zijn toch zogenaamde "porsche" bouwers.
Als potentiele koper kun je natuurlijk moeilijker een inschatting maken hoe het eindproduct zal worden wanneer je de gitaar niet eerst in je handen kunt houden maar dat zegt dan iets over de koper en niets over warmoth (geen kritiek overigens ik koop regelmatig gitaren over het internet en dan zit daar regelmatig iets bij wat toch niet bij me past, bij warmoth heb ik dat niet omdat ik gericht bij hun koop en weet wat ik zoek qua maten en houtsoorten)
Luke maakt goede gitaren maar het is geen magie maar gewoon de som van de onderdelen en hij weet hoe hij die het beste kan samenstellen
(wat overigens niet betekent dat er niet bij iedere bouwer soms een hele speciale gitaar tussen kan zitten)

Orgasmocaster
26 maart 2008, 16:02
Eigenlijk zou ik er niet over moeten beginnen maar ik krijg al jeuk als iemand over die bouwpaketjes van Warmoth begint.
Naar mijn mening zijn dat gitaren voor mensen die voor weinig geld een gitaar wil kopen die op papier "hetzelfde" is; en dat is dan ook het belangrijkste.


Erg kortzichtige vergelijking... ik vind dat het meer van toepassing is op mensen die zeggen dat hun chinese London City beter is dan een MIA Fender.

Bouwpakketjes is ook niet echt een goede beschijving.. Warmoth biedt geen pakketjes aan.

Op Papier hetzelfde? hoe kan iets wat compleet custom is 'hetzelfde' zijn als een massa geproduceerd product?
soms moet je een bepaalde beslissing nemen... ga je voor tone, bespeelbaarheid, custom features, een unique instrument vs. Resale Value? makkelijke keuze voor mij.. Ieder zijn gitaar


Soort verlaagde volkswagen golf met een bumpersticker met "Porsche-Killer".
Had jij niet een orginele antieke porsche met een Volkswagen Golf bumper er op? :D


Maar aller belangrijkste is het uiterlijk van de gitaar.
Kleur is belangrijker dan de dikte van de hals. Bla bla bla
heb je mij nooit horen zeggen


Het zijn perfecte gitaren voor mensen die veel op een forum zitten, lekker praten over houtsoorten en foto's maken.
Ik weet dat dit condescending is bedoeld, maar ja, het lijkt mij interessander om hier over te praten dan over een affinity strat.


Luke is een man met onbetaalbare ervaring die met liefde een gitaar maakt.
ik geloof je op je woord, en ik gun hem zijn success en geld! nog sterker, als ik meer tijd had, zou ik precies hetzelfde willen doen!

fred dons
26 maart 2008, 16:09
Luke heeft nog steeds een vaste baan er naast dus stel je er niet te veel van voor :D
(maar verder helemaal mee eens)

Orgasmocaster
26 maart 2008, 16:10
Luke (rebel relic) gebruikt geen warmoth hoor en Fender heeft ook ebben gebruikt op op custom gitaren (maar het komt inderdaad niet vaak voor)

maar je rekensom klopt in principe aardig, je zou hem voor de lol eens moeten loslaten op een Fendercustomshop ;)


ok, dan had ik dat mis.. ik zou zweren dat ik ooit eens had gelezen dat hij warmoth (of USACG, Musikraft oid) gebruikte.

ben het helemaal met je eens betreffende de Fender CS!


Btw Luke is hier nog niet rijk van geworden dus afgezet tegen uurloon en materiaal kosten blijft er echt niet veel over

daar heb je wel weer gelijk aan. mijn punt is nog steeds dat als je de tijd en geduld hebt, dan kan je het zelf goedkoper doen ;)

fred dons
26 maart 2008, 16:34
ja en nee, als je voldoende tijd hebt dan hou je geen rekening met het feit dat tijd = geld

als je serieus kijkt hoeveel tijd je in een zelfbouw gitaar steekt zelfs met een warmoth waar al veel is voorbereid dan zie je dat je op die basis eigenlijk nooit een commercieel interessant product zou kunnen maken en er ook nog eens goed van zou kunnen leven.
Peer Dellen is denk ik wel de bekendste warmoth bouwer en ik krijg niet de indruk dat hij binnenkort stil kan gaan leven ;)

als je bedoelt puur voor de hobby met het doel een gitaar te krijgen die je alleen voor heel veel harde pegels bij bijvoorbeeld de fender customshop zou kunnen krijgen dan, helemaal mee eens !

G.G.
26 maart 2008, 17:57
Leuke discussie, Warmoth, Fender, Rebel Relic en "bouwpakketen".

Volgens mij zit het zo:

Fender koop je omdat je kwaliteit wil, een decal als statussymbol of wanneer je uit een grote selectie wilt kunnen kiezen en vergelijken.

Rebel Relic koop je omdat je verliefd ben op die ene gitaar, je je niet druk maakt om verkoopwaarde

Warmoth koop je omdat je iets zelf in elkaar wilt schroeven. Soms om voordelig uit te zijn, en het eindresultaat blijft altijd een klein beetje een gok.

Helemaal zelfbouwen doe je omdat je niets vind wat je zoekt in de bovenstaande opties, of omdat je zuinig bent, of omdat je denk of weet beter te kunnen.

Of Rebel Relic prefab halzen en bodies gebruikt of niet, of ze te duur zijn of niet etc... vind ik zelf niet zo interessant. Mensen kopen ze omdat het kennelijk unieke exemplaren zijn van een hoge kwaliteit. 9 van de 10 keer zijn het behoorlijk ervaren muziekanten die toch echt wel weten wat ze zoeken.

Als ik er eentje kon betalen, en zelf niet het bouwen als een hobby had, dan zou ik het zeker overwegen er eentje aan te schaffen.

Hulde aan mensen zoals die "Luke" die kennelijk unieke instrumenten van een hoge kwaliteit kunnen aanbieden voor een fractie van de Fender CS prijs.

Dirkdewaard
26 maart 2008, 18:44
Leuke discussie, Warmoth, Fender, Rebel Relic en "bouwpakketen".

Volgens mij zit het zo:

Fender koop je omdat je kwaliteit wil, een decal als statussymbol of wanneer je uit een grote selectie wilt kunnen kiezen en vergelijken.

Rebel Relic koop je omdat je verliefd ben op die ene gitaar, je je niet druk maakt om verkoopwaarde

Warmoth koop je omdat je iets zelf in elkaar wilt schroeven. Soms om voordelig uit te zijn, en het eindresultaat blijft altijd een klein beetje een gok.

Helemaal zelfbouwen doe je omdat je niets vind wat je zoekt in de bovenstaande opties, of omdat je zuinig bent, of omdat je denk of weet beter te kunnen.

Of Rebel Relic prefab halzen en bodies gebruikt of niet, of ze te duur zijn of niet etc... vind ik zelf niet zo interessant. Mensen kopen ze omdat het kennelijk unieke exemplaren zijn van een hoge kwaliteit. 9 van de 10 keer zijn het behoorlijk ervaren muziekanten die toch echt wel weten wat ze zoeken.

Als ik er eentje kon betalen, en zelf niet het bouwen als een hobby had, dan zou ik het zeker overwegen er eentje aan te schaffen.

Hulde aan mensen zoals die "Luke" die kennelijk unieke instrumenten van een hoge kwaliteit kunnen aanbieden voor een fractie van de Fender CS prijs.

Deze post kan mensen 5 pagina's lezen schelen :)

Trouwens, ik ben ook een gitaar aan het laten bouwen.... :D
Hopen dat ie klinkt!! Mooi wordt ie iig, over 3 maanden vertel ik meer, en ga ik misschien alsnog al mijn "merk" gitaren verkopen. 8-)

G.G.
26 maart 2008, 18:46
Deze post kan mensen 5 pagina's lezen schelen :)



Copy Paste hem naar de eerste post en zeg dat de rest van het topic overbodige non-sense geworden is.



:cooler: