PDA

View Full Version : Marshall JCM800 nog cleaner



llahsraM
31 juli 2007, 16:47
Ik wil mijn Marshall JCM800 2203 100watt nog cleaner laten klinken op de high input.
Ik heb er nu 3 JJ ECC83s buisjes inzitten. Welke preamp buisjes raden jullie mij aan zodat mijn amp nog cleaner wordt?

(Eindbuizen JJ E34L)

Chris Winsemius
31 juli 2007, 16:50
Qua pre-amp-buisjes: 5751 (70% gain) of 12AY7 (40% gain) als V1 (buisje dichtste bij input) om eerst te proberen, anders laten modden :)

llahsraM
31 juli 2007, 16:59
Welk buisje denk dat voor mijn stijl het beste is? AC/DC / Classic Rock. Hij gaat nu als de gain tussen de 1,5 en 2 staat oversturen. Ik wil zegmaar dat ik dat heb tussen de 3,5 en 4. Welk buisje komt dan voor mij het beste uit? En ook qua sound? En van welk merk(type)?

EDIT: Zijn die JJ E34L buizen wel goed qua sound stijl die ik zoek?


Qua pre-amp-buisjes: 5751 (70% gain) of 12AY7 (40% gain) als V1 (buisje dichtste bij input) om eerst te proberen, anders laten modden :)

the sure thing
31 juli 2007, 20:29
Je zou ook eens andere/nieuwe eindbuizen kunnen proberen. Ik heb een 2203 gehad: met de master op 10 kon ik de gain op 4 zetten voordat ie ging oversturen. Maar: dat was wel met enkelspoelers. Met humbuckers ging ie sneller aan de race.

Negative K3 fan
31 juli 2007, 21:49
ik denk dat je niet op zoek bent naar een ander buisje, maar naar een andere amp. Dat hij op 1,5 al gaat oversturen is trouwens ook wat aan de vroege kant, en trouwens, hoe hard wil je gaan zeg met zo'n 100 watt bakbeest?

dePerik
31 juli 2007, 22:02
ik denk dat je niet op zoek bent naar een ander buisje, maar naar een andere amp. Dat hij op 1,5 al gaat oversturen is trouwens ook wat aan de vroege kant, en trouwens, hoe hard wil je gaan zeg met zo'n 100 watt bakbeest?

Ja dat snelle oversture vroeg ik me ook al af. Een JCM800 is toch niet zó snel over z'n nek te krijgen? Of is het een tweekanaals met en dan op het leadkanaal? Volgens mij zijn je buizen ernstig microfonisch als ie al zo snel in de scheur gaat.

llahsraM
1 augustus 2007, 09:21
Me eind- of preampbuizen?

Ja dat snelle oversture vroeg ik me ook al af. Een JCM800 is toch niet zó snel over z'n nek te krijgen? Of is het een tweekanaals met en dan op het leadkanaal? Volgens mij zijn je buizen ernstig microfonisch als ie al zo snel in de scheur gaat.

llahsraM
1 augustus 2007, 09:24
Hoezo dan een andere amp? Een amp die cleaner is? als de gain op 1,5 staat is die niet 100% clean meer. Dat bedoel ik eigenlijk.


ik denk dat je niet op zoek bent naar een ander buisje, maar naar een andere amp. Dat hij op 1,5 al gaat oversturen is trouwens ook wat aan de vroege kant, en trouwens, hoe hard wil je gaan zeg met zo'n 100 watt bakbeest?

pol
1 augustus 2007, 10:46
Ik heb bij een vroegere jcm800 2203 van mij de low input eens laten modden zodat die meer op plexi-specs zat, maar dan met master volume, vermoed dat zoiets meer is wat jij zoekt ?
Stock klinkt die low input helemaal niet geweldig bij een 800 vind ik, is nogal vrij tam.

Negative K3 fan
1 augustus 2007, 16:31
Hoezo dan een andere amp? Een amp die cleaner is? als de gain op 1,5 staat is die niet 100% clean meer. Dat bedoel ik eigenlijk.

een jcm800 staat niet bekend als de versterker die het eerst bij iedereen op komt als het gaat om een clean sound om het heel subtiel te zeggen. Maar ik denk eigenlijk dat er iets mis is, voor zover ik het begrijp uit jouw posts tenminste.

dePerik
1 augustus 2007, 23:57
Dus even résuméé:
1. De tip is, als je een cleaner geluid wil hebben, om eens naar een andere versterker te kijken. subtip: ruil je JCM tegen een Koch of Twin of zo.
2. Je buizen zijn op, je vroeg al of het de pre- of eindbuizen zijn, wellicht zijn ze allemaal gaar dus laat je amp eens nakijken en onderhouden door een amptech.

pol
2 augustus 2007, 09:04
Ik zie niet in waarom zijn buizen op zouden zijn, een Jcm800 is nu eenmaal niet ontworpen om clean te klinken op de high input, daarmee dat ik zeg, laat die low input modden.
met de gain laag klinkt die high input ook niet, zeker niet stock, dan hou je maar een dun geluidje over.

llahsraM
2 augustus 2007, 10:21
De buizen zijn hartstikke nieuw. ze hebben nu misschien maximaal 25 uur geleeft. Ik zoek zegmaar dit geluid:

Sound (http://files-upload.com/411707/geluid.mp3.html)

EDIT: Het duurt even voordat je kan downloaden

Mr.Bluesbreaker
2 augustus 2007, 12:06
Met de pre amp op anderhalf moet ie echt nog behoorlijk clean zijn, tot standje 4 eigenlijk wel. (bij volume ietsje terug met HB's.)
Mijn 2203 is ook lelijk gemod en wordt binnenkort weer teruggebracht naar de originele cleanere, minder gruizige sound. Als ik hem weer binnenheb kan ik wel een paar mp3's maken, misschien heb ik ook nog wel de originele klank ergens opgenomen.

charlie45
2 augustus 2007, 13:36
in feite is dit toch wel het minst rock-'n-rolle topic dat je kan verzinnen, meer gain = rock 'n roll!

:)

maar goed, volgens mij moet je je versterker eens naar een goeie tech brengen die hem een beetje tuned, die kan er ook een ander voorbuisje in zetten.

Kim Wilson
2 augustus 2007, 15:09
Echnie! Gain staat niet gelijk aan de hoeveelheid rock & roll. Als ie bij lage volumes al opbreekt, kan ie op hogere volumes veel te gecompressed gaan klinken. Niet altijd even wenselijk.

dr.distortion
2 augustus 2007, 15:11
Echnie! Gain staat niet gelijk aan de hoeveelheid rock & roll. Als ie bij lage volumes al opbreekt, kan ie op hogere volumes veel te gecompressed gaan klinken. Niet altijd even wenselijk.

Helemaal mee eens, tenzij je van modder en wol houdt! :D

Negative K3 fan
2 augustus 2007, 17:30
die kan er ook een ander voorbuisje in zetten.

poeh hee zeg!!!