PDA

View Full Version : Toneport gx



Hallie
31 juli 2007, 11:04
hee allemaal ik las in de gitarist een revieuw over de toneport Gx, de kleinste.

als je daar mee opneemt krijg je dan redelijk goed geluid?

want als ik hier lees, zie je allemaal problemen.. wat zou ik dan nodig moeten hebben?

of is de "1 maat groter, toneport" geschikter?

Hallie
31 juli 2007, 11:08
kan je met een toneport ook opnemen met pedaaltjes tussen je gitaar en de port?

alvast bedankt

Minda
1 augustus 2007, 12:11
Ik heb een UX1, met een Wah/volume pedaal ervoor. Ik heb namelijk geen midi aparatuur om de Wah uit de Gearbox te gebruiken. Of het ding distortions en zo leuk vind weet ik niet, maar ik zou kunnen bedenken waarom niet. Het ding (en de software) bouwen je gitaarsignaal om naar het uitgangssignaal dat een microfoon voor een versterker zou geven. En op zo'n versterker kan je ook gewoon pedaaltjes aansluiten. Ik heb ze alleen niet meer nodig, want ze zitten in de Gearbox.

Over het geluid ben ik zeer tevreden, dat wordt door de sofware gemaakt en die is gelijk voor alle ports. Alleen heeft de GX geen ingebouwde geluidskaart (=uitgang) dus moet je die van je PC gebruiken. En als die crap is, is je geluid dat ook. Ik heb een laptop met crap geluid, dus koos ik een UX1. Die doet nu ook dienst als geluidskaart en het geluid, via een JVC stereo setje, is erg goed.

wololoh
7 augustus 2007, 13:16
Hallo,

Ik heb toevallig afgelopen week een TonePort GX gekocht. Ik vind het geluid zeer goed... De opname klinkt gewoon hetzelfde als met ander TonePorts (via dezelfde software ed), en ik gebruik de lineout als monitor voor mezelf tijdens het opnemen, klinkt zeer goed... En het gaat volgens mij niet via mijn onboard-pieceofsh*t-geluidskaartje maar wel degelijk via dat ding... Of mijn geluidskaart is natuurlijk beter dan ik dacht ;) In ieder geval ben ik er tevreden mee...

edit: Ik zit dan natuurlijk wel met een hoofdtelefoon, niet met een mooi JVC speakersetje, als je dat wilt...

edit2: Ik kan de toneport GX ook gewoon als geluidkaart selecteren voor het afspelen van geluid in mijn programma's..

Hallie
7 augustus 2007, 23:36
dient het nou juist wel als geluidkaart of juist niet?

ik wil gitaar opnemen met pedaaltjes ervoor.(ik heb een kutgeluidskaart). dus het moet goed klinken.

en daarna wil ik het in Cubase laden.

welk pedaaltjes is daar geschikter voor.

de ux1 of de Gx

=]?

wololoh
8 augustus 2007, 11:33
Voor zover ik het zie dient het wel als geluidskaart. Ik kan hem gewoon instellen als apparaat voor het afspelen van geluiden in windows (waarbij ik dus kan kiezen tussen de GX en mijn onboard-geluidskaart). Ik weet niet bijster veel van computers, maar dit betekend volgens mij wel degelijk dat het als geluidskaart dient.

Het is dus echter wel zo dat de GX maar één uitgang heeft; een standaard stereo line-out. Ik gebruik hem zelf altijd met een hoofdtelefoon, maar je kan hem eventueel ook op boxen aansluiten. De UX1 heeft echter meer uitgangen (en een aparte microfoon ingang), dus qua aansluitingen is het misschien 'meer' een geluidskaart dan de GX. Voor de rest zie ik niet veel verschil, sowieso geen verschil in opname-kwaliteit...

Zo zie ik het althans, misschien dat iemand het beter weet.

Ik zal hier verder even de verschillen opnoemen zoals line6 ze aangeeft:

De UX1 heeft de volgende dingen extra:
- XLR microphone input
- Stereo line input
- Stereo monitor input
- Ableton live lite recording software (maar het lijkt me sterk dat je die wil gebruiken als je cubase hebt)

verder is de stereo Line-out vervangen door dual jacks (Links en rechts) en is de maat daarvan 1/4 inch in plaats van 1/8 inch.



Zoals je ziet gaat het eigenlijk alleen over verschil in aansluitingen. Er staat ook op mijn GX doosje: 'UX1: More I/O + recording software'

De vraag is dus eigenlijk alleen of je die aansluiting allemaal wilt of niet (Voor de recording software moet je het sowieso niet doen). Het opnemen verloopt verder hetzelfde, en met dezelfde kwaliteit, in alle versies van de TonePort.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. :p

Hallie
9 augustus 2007, 00:01
ja heel erg bedankt=)!