PDA

View Full Version : Duur brandhout



Wouter J
30 juli 2007, 23:28
http://www.warpdrivemusic.com/vintage/8791.jpg
Ebay link (http://cgi.ebay.com/1952-GIBSON-LES-PAUL-GOLDTOP-BROKEN-PARTS-BINDING_W0QQitemZ110152291993QQihZ001QQcategoryZ38 086QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

Deze splinters van een kapot geslagen 1952 Gibson Les Paul kosten 650 Dollar...

De Vintage markt begint nu toch wel erg gek te worden...

vox
30 juli 2007, 23:30
indiana jones and the lost artefact

onderaan de advertentie de definitie waar de advertentie geplaatst staan


Item Specifics - Item Condition
Condition: Used echt waar??? :D :dontgeti:

Nellyrocks
30 juli 2007, 23:49
De binding is wel nog helemaal intact. Das ook wat waard.

Verder belachelijk
Ik ben benieuwd of iemand er ook daadwerkelijk op gaat bieden. Ja, en net of die man die het wil verkopen al 55 jaar een kapotte LP aan de muur heeft hangen. Ze zijn gek.

Orgasmocaster
31 juli 2007, 00:01
hahahaha, t zal je vrouw maar zijn... zou het op een scheiding zijn uitgelopen?

Dude
31 juli 2007, 00:08
die van mij vraagt net welke gitaar van mij nou 'die dure' was na het zien van deze fotos.... geloof dat ik hem maar in een koffer ga stoppen morgenochtend.

ACSlater
31 juli 2007, 00:25
gvd ik kan wel janken als ik zoiets zie. Ze wisten natuurlijk niet wat voor prachtige gitaar het was en vooral niet hoeveel die uiteindelijk waard zou zijn. Een gitaar kapot slaan moet bij de wet verboden worden met daarop een uitzondering voor massaproductie uit het oosten zoals Stagg e.d.

Luke-wannabe
31 juli 2007, 00:58
Nou ja die gitaren waren voor toenmalige begrippen toen ook al duur...

hendrix_appendix
31 juli 2007, 01:37
Maar de mafkees die zo´n ding koopt, wat gaat die er nu mee doen dan? ik bedoel het is allemaal vrij onbruikbaar...

Yannicks
31 juli 2007, 07:33
Ach, het is mooi om een verhaal er omheen te verzinnen. "Toen mij vader vooraanstond bij Frank Zappa in 1979, toen sloeg die gek een Gibson Goldtop aan gort, gelukkig kon me vader wat van de splinters opvangen!"

Maar dan verzin ik wel een mooi verhaal bij een Squier van 150 euro die ik zelf kapot sla. :D

Yannicks
31 juli 2007, 07:34
Maar de mafkees die zo´n ding koopt, wat gaat die er nu mee doen dan? ik bedoel het is allemaal vrij onbruikbaar...

Zoals al gezegd is de binding wel helemaal intact, dus die is nogwel te gebruiken. Ik denk eigelijk dat het meer interessant is als een museum object ofzo.

Kim Wilson
31 juli 2007, 08:51
Zoals al gezegd is de binding wel helemaal intact, dus die is nogwel te gebruiken. Ik denk eigelijk dat het meer interessant is als een museum object ofzo.
Maar zonder verhaal en eigen emotie is het volkomen waardeloos. Als er een goed verhaal omheen zit (met foto's wordt het nog mooier), is zoiets misschien nog iets waard, maar nu zijn het gewoon een paar beschilderde stukkies esdoorn...

cas121
31 juli 2007, 09:06
Ik heb ook een keer de resten van de body van deze specifieke gitaar op ebay zien staan, was al een paar jaar eerder... Was laatst ook iets over op het lespaulforum geloof ik.

C

Nellyrocks
31 juli 2007, 09:21
Ik denk eigelijk dat het meer interessant is als een museum object ofzo.

Indien hij door een bekende gitarist is gebruikt/ kapotgemeept ja. Anders is het pure waanzin. Ik vraag me ook af of er nog iets van een serienummer te herkennen is. Misschien is het wel een Richwood.

schizo910
31 juli 2007, 10:10
Wat heeft Orpheo nu weer gedaan?! :roll: :p

ACSlater
31 juli 2007, 11:52
De restanten van de gitaar die Jimi Hendrix in brand stak en daarna kapot sloeg zijn wel voor een recordbedrag verkocht. Dat kan ik nog enigzins begrijpen omdat iedereen weet wat er met dat ding is gebeurd en wie het heeft gedaan :)
http://www.emplive.org/images/exhibits/hendrix/montery.jpg

iwamoto
31 juli 2007, 11:55
Wat heeft Orpheo nu weer gedaan?! :roll: :p
waar is die eigenlijk? anders hadden we hem kunnen overhalen zn stukken tokai op marktplaats te zetten :)

rickert
31 juli 2007, 11:57
tokai

Edwards .

Slesj
31 juli 2007, 12:00
Pff, belachelik. 650,-! Ook al is 't een antieke LP. :confused:

NielsW
31 juli 2007, 13:48
Dat is echt voor mensen met ambitie... teveel daarvan.

"Geïnteresseerd in een paar stukken ex-LP hout?"
"Eehm... Nee, waarom?"
"..."

Quadrifoglio
31 juli 2007, 15:44
Misschien moet ik de Egmond van Pa ook maar in elkaar slaan. Dan is ie ook oud en kapot :D

Hoe kan ik aan die splinters trouwens zien dat het ooit een echte Gibson was?

Spitfire
31 juli 2007, 15:52
gvd ik kan wel janken als ik zoiets zie. Ze wisten natuurlijk niet wat voor prachtige gitaar het was en vooral niet hoeveel die uiteindelijk waard zou zijn. Een gitaar kapot slaan moet bij de wet verboden worden met daarop een uitzondering voor massaproductie uit het oosten zoals Stagg e.d.

Ik bewaar nog steeds mijn Stagg (ipv op marktplaats te zetten) om er iets dergelijks mee te doen :satisfie:

vox
31 juli 2007, 19:56
Ik bewaar nog steeds mijn Stagg (ipv op marktplaats te zetten) om er iets dergelijks mee te doen :satisfie:

kapot slaan op podium???/

jasper159
31 juli 2007, 20:12
HAhaha!

Die Stagg zo het hele optreden niet gebruiken en in de staander zetten en opt einde, je goeie gitaar in die staander zetten en gewoon de Stagg kapotslaan :D

Sjel
31 juli 2007, 20:20
zou er écht iemand gek genoeg zijn om dit te kopen?

Dark_Tranquillity
31 juli 2007, 20:46
650 voor een binding... Daar heb je een Jackson RR3 voor! :D

niekb
31 juli 2007, 20:48
zou er écht iemand gek genoeg zijn om dit te kopen?

Ik hoop t niet voor degene... haha dan kan je wel vintage correct repareren

Gitaristje 18
1 augustus 2007, 00:23
Ik snap sowieso niet dat mensen goede, mooie gitaren kapot slaan. Ik heb het zelfs bij de gitaar die Jimi Hendrix kapot heeft geslagen, het blijft zonde. Ik heb 1 keer een oude, zeer slecht spelende nylon snarige akoestische gitaar kapot geslagen. Dat was oa omdat het gewoon een k*t ding was. Maar daarnaast zou ik nooit een gitaar stuk slaan, vooral niet als het een goede is.
Vooral als het je eigen gitaar is, je hebt er mee gespeeld, je hebt de gitaar laten zingen, tot leven laten komen en dan sla je hem stuk.
Stel dat mijn elektrische gitaar, die niet meer dan 500 euro waard is, echt serieus kapot gaat dan zou ik het er toch echt moeilijk mee hebben. Qua geld maakt het niet uit, ik koop de volgende dag wel een nieuwe, veel betere. Alleen het is toch je gitaar waar je op heb gespeeld en waar je toch een band mee opbouwt.

Nellyrocks
1 augustus 2007, 08:56
Ik snap sowieso niet dat mensen goede, mooie gitaren kapot slaan.


Toen ze dat deden waren ze wel goed maar nog niet oud

Neals
1 augustus 2007, 11:08
Of een maandag morgen geval, die had je vroeger ook!

jasper159
1 augustus 2007, 11:16
Gewoon opgaan in het enthousiasme van het publiek zeker?

Mike McCready
1 augustus 2007, 11:25
Wat is nou helemaal de big deal hier? Ik bedoel er is niemand die erop geboden heeft hoor...

Ik kan ook een Stagg met een nu kopen prijs van $38000 op eBay zetten, krijg ik dan ook een eigen topic?

forceps
1 augustus 2007, 11:55
650 voor een binding... Daar heb je een Jackson RR3 voor! :D

Hmm, dan doe mij toch maar die binding :P

Gitaristje 18
1 augustus 2007, 19:20
Toen ze dat deden waren ze wel goed maar nog niet oud

Ja maar goed. Stel dat die gitaar gloed nieuw zou zijn en is er maar 5 uur op gespeeld. Dan snap ik nog steeds niet dat je iemand een mooie, goede gitaar verrot kan slaan.

bass blom
1 augustus 2007, 19:27
die slagen met die hamer.. daar moet een relatie drama achter steken :D