PDA

View Full Version : ruil jcm 800 voor ac 30 cc2



cardinal
30 juli 2007, 22:58
Hoi allemaal,

Ik heb een jcm 800 mk2 lead 50 watt head en nu wil iemand hem ruilen voor een ac30 cc2 van een half jaar oud (chineesje dus).

Is dat een beetje goeie deal?

De 800 heeft best wat sentimentele waarde voor mij, naast het feit dat iedereen er nogal gek van is tegenwoordig.

De ac 30 wil ik om mijn geluidenspectrum uit te breiden. En alles wat ik lees over de ac is positief, zelfs over de chinezen.

Nellyrocks
30 juli 2007, 23:14
Ik ben heel erg te spreken over mijn ac30 cc2 maar ik denk dat het er heel erg van af gaat hangen wat voor een muziek je maakt. Het wel echt beduidend minder druk en laag dan een 4x12 kast. Ik heb er nu een 2x12 onder en dat scheelt al een hoop. Voor echte rockdingen zou ik me kunnen voorstellen dat je je 800 gaat missen.

En je wet wat ze zeggen. Van ruilen komt huilen. Ga hem eerst eens even echt heel goed testen als je dat nog niet gedaan hebt.

cardinal
30 juli 2007, 23:34
Ik maak met name rock, maar in de breedste zin van het woord.

Dude
30 juli 2007, 23:38
Zou erg zonde zijn, die 800 wordt een hoop geld waard, tenzij je de vox sound meer waardeert dan marshall denk ik niet dat het een erg gunstige deal is hoor.

Nellyrocks
30 juli 2007, 23:44
Hou die 800 en sleep ze allebei mee. Dan ben je echt allround. (en heel snel oud)

cardinal
31 juli 2007, 17:41
Hmmm, zucht, steun, weer sparen dus?........:nervous: Ik neem de 800 donderdag wel even mee de oefenruimte in en ga nog wat spartelen. Op een e.o.a. manier krijg ik er soms een meesterlijk geluid uit en de ander keer weer helemaal niks.

LCH
31 juli 2007, 18:03
Op een e.o.a. manier krijg ik er soms een meesterlijk geluid uit en de ander keer weer helemaal niks.
Dat is Marshall-eigen. Laat die vent z'n chinatown-Voxje maar houden, over een paar jaar is dat niks bijzonders meer, in tegenstelling tot je Marshall ;)

Negative K3 fan
31 juli 2007, 19:26
ik zou ook die jcm800 houden... 2e hands custom classics zijn niet zo duur, ff doorsparen.

marter544
31 juli 2007, 19:37
De Marshall zeker houden!! Je gaat je JCM800 toch niet inruilen voor een chineze vox...

the sure thing
31 juli 2007, 20:27
IDD je JCM800 houden en doorsparen. Heb je de 1 kanaals of de 2 kanaals (of de 4 kanaals!) versie van de JCM 800?

cardinal
1 augustus 2007, 00:15
het is de 1 kanaals met 6 knoppen. Ik ben er denk ik wel uit, ga maar even sparen. Wel shit voor die jongen, maar ja, tis niet anders. Had hem wel al aangegeven dat ik er niet helemaal zeker van was.Bedankt voor de commentaren, dat heeft mij toch wel een beetje over de streep getrokken en mijn gevoel bevestigd.

Volgende week zaterdag speel ik in de max, even komen krijgen jullie een biertje van me...hahaha

Yannicks
1 augustus 2007, 17:11
dude, een JCM800 enkel kanaals versterkers (zeker ook nog horizontale inputs?) ruilen voor een VOX, what where you thinking? :(

Slashedzero
8 augustus 2007, 17:19
Ik begrijp écht de hetze rond de JCM800 niet. Een vriend van me heeft een head (2203 denk ik) door een greenback cabinet. Klinkt prima, maar écht niks bijzonders. Het zijn ook een beetje 'one trick ponies' vind ik. Schelle rocksound à la AC/DC doet ie goed, maar niks anders. Hij heeft er een Vox AC-30 (een Korg-model, UK made) naast staan die hij voor meer clean gebruikt. Da's toch echt een andere klasse van amp hoor... Ik heb zelf ook een 2x12" JCM800 gehad en die klonk eigenlijk nergens echt naar. Veel te schel.

Of het een goeie ruil is, zou ik puur van de huidige marktwaarde laten afhangen. En 800 euro voor een JCM800 head is toch dik overdreven denk ik. Het is een 80s-bak die nog 'ns héél veel verkocht is, dus zo'n slechte deal met die Vox lijkt het me nog niet...

EpiCenturiesAWAy
8 augustus 2007, 17:23
Schel ? Je moet gewoon de bas zeer hoog zetten en de treble heel laag, niets mis mee dan!

cardinal
13 augustus 2007, 19:58
het is ondertussen mijn main amp weer geworden. Met een koch pedaltone ervoor heb ik echt een meesterlijk goede sound en zeer veelzijdig door de koch. Inderdaad met de horizontale input.

Hij blijft en gaat nooit meer weg. Klinkt veel beter als mijn tsl100 en dat vond ik eerst helemaal de bom. Na ja, mooi dat ik het niet gedaan heb.

Vox komt nog wel een keer, maar denk dat het dan de ac15 wordt. Wil hem voor opnames gaan gebruiken en niet live en dan is de ac30 wellicht wat hard hoor ik van een bandgabber.

De jcm 800 zaterdag gebruikt in de max, even een gokje want het was een grote gig, maar hij heeft zich er meesterlijk doorheen geslagen. Speelde zelf niet helemaal lekker vanwege zenuwen, maar de amp klonk als een huis (jcm 800 lead kast eronder).

Mr.Bluesbreaker
13 augustus 2007, 21:10
Ik begrijp écht de hetze rond de JCM800 niet. Een vriend van me heeft een head (2203 denk ik) door een greenback cabinet. Klinkt prima, maar écht niks bijzonders. Het zijn ook een beetje 'one trick ponies' vind ik. Schelle rocksound à la AC/DC doet ie goed, maar niks anders. Hij heeft er een Vox AC-30 (een Korg-model, UK made) naast staan die hij voor meer clean gebruikt. Da's toch echt een andere klasse van amp hoor... Ik heb zelf ook een 2x12" JCM800 gehad en die klonk eigenlijk nergens echt naar. Veel te schel.


Dat zegt niks. Elke buizenamp ongeacht welk merk kan compleet ruk klinken met een rare set buizen erin die er niet in thuishoren of een gemodificeerd cirquit dat nergens naar klinkt. Overigens is een oude JCM800 eenkanaals als je het technisch bekijkt een heel stuk beter gebouwd dan een Chinese AC30. (Drake trafo's, Daly voedingselco's, etc.)

ijn huidge 2203 staat nu bij Lennart om hem weer origineel te maken, hij klinkt nu na een mod ook veel te krassend en vervormd.

Chris Winsemius
13 augustus 2007, 21:44
Dat zegt niks. Elke buizenamp ongeacht welk merk kan compleet ruk klinken met een rare set buizen erin die er niet in thuishoren of een gemodificeerd cirquit dat nergens naar klinkt. Overigens is een oude JCM800 eenkanaals als je het technisch bekijkt een heel stuk beter gebouwd dan een Chinese AC30. (Drake trafo's, Daly voedingselco's, etc.)

ijn huidge 2203 staat nu bij Lennart om hem weer origineel te maken, hij klinkt nu na een mod ook veel te krassend en vervormd.

Je hebt mods en je hebt mods... :)

Drake (50 Watters) trafo's zijn na '68 behoorlijk minder geworden, Dagnalls (100 Watters) ook maar 'n gemiddelde Dagnall trafo uit de 70s of 80s klinkt behoorlijk beter dan 'n Drake uit dezelfde periode. Daarnaast heb je nog wat circuit/voedings-verschillen tussen 50 en 100 Watters.

Daly voedingselko's van meer dan 20 jaar oud.... vragen om problemen, qua moderne elko's voor Marshalls zou ik voor F&Ts gaan bij 'n re-cap. Misschien kunnen oude elko's 40 jaar meegaan maar ik heb zelf dure/onvervangbare onderdelen in rook zien opgaan omdat mensen persé de originele/oude elko's in hun amp wilden laten...

Op 1 of andere manier spreken de Korg AC30s mij meer aan dan de huidige Chinese AC30s maar ook bij die Korgs heb ik regelmatig trafo's lopen vervangen/etc.