PDA

View Full Version : Tarja of Anette? (Nightwish)



Oceansoul
30 juli 2007, 17:48
Ik ben een hele erge Nightwishfan.
Ik vind het jammer dat Traja is ontslagen.
Ze kon zo mooi zingen.
De nieuwe zangeres (Anette) kan ook wel goed zingen.
Ik moest er wel aan wennen dat ze een andere zangeres hadden.
Maar nu is mijn vraag: wie vinden jullie beter Tarja of Anette?

allochthomas
30 juli 2007, 19:21
Anette kan mooi zingen, maar Traja maakte Nightwish in mijn ogen zo speciaal.

Oceansoul
1 augustus 2007, 15:32
Ik vind ook dat Tarja zo speciaal was.
Ze hoort er gewoon bij.
Echt jammer

NielsW
1 augustus 2007, 19:06
Volgens mij loop ik echt achter. Ik zag net een album voorbijkomen die ik nog niet had. 'End of an Era'. Is dat al met de nieuwe zangeres?

allochthomas
1 augustus 2007, 19:34
Volgens mij loop ik echt achter. Ik zag net een album voorbijkomen die ik nog niet had. 'End of an Era'. Is dat al met de nieuwe zangeres?
nope, het is een verzameling van hun beste nummer met Tarja, de hint zit hem al ind de naam "end of an era" ;)

Thom TK
1 augustus 2007, 20:44
Tarja Turunen vond ik echt een gigantisch goede zangeres, zeldzaam. Zo kun je het als opvolger bijna niet goed doen voor Nightwish fans...maargoed, hoewel ik niet alles heb gehoord vond ik de niewe zangeres wel oke, alleen hadden ze niet onder de naam "Nightwish" verder moeten gaan.

Ibanez RuleZ
5 augustus 2007, 19:37
tarja had een onverslaanbare stem, met een bijbehorend ego... voor de band zelf is het geen verlies als het gaat om de persoon.

ik zit nu te luisteren naar een nummer van dat nieuwe album, maar het is geen nightwish meer, daar ben ik het helemaal mee eens, aan de andere kant maar goed dat de nieuwe zangeres geen tarja ripoff is. deze dame heeft een veeeeeel gearticuleerder rockstem. eigenlijk ietsje te aardig voor de muziek, al heeft ze een gruwelijk bereik.

Harrald

BB-G
6 augustus 2007, 11:19
Ik ga hier waarschijnlijk even de woede van menig Nightwish-fans op m'n lijf halen maar kom:

Voorwoord: Ik luister zelf al zeer lang naar Nightwish en vindt dit uitgaande van hun cd's een zeer goede groep.

Maar: Ik heb deze groep dit jaar voor de eerste maal Live gezien op Graspop en 'k moet zeggen dat ik imens ontgoocheld was van hetgeen ik daar gezien had. Dit optreden was zelfs niet goed te noemen, je kon meerdere malen horen dat de zangeres de tonen gewoon niet aankon. Ze kreeg het publiek ook helemaal niet mee. Mij kan je in ieder geval niet meer plezieren met een ticketje voor een avondje Nightwish

Riandro-chan
6 maart 2008, 17:38
Tarja had moeten blijven. Ze is beter dan Anette, niet dat Anette een slechte stem heeft ofzo, maar Tarja past beter.
Maar goed, ik ga toch naar een concert van ze (19 Maart). Ik ben eens benieuwt ^^!

Wiellem
6 maart 2008, 20:08
Oude Nightwish vond ik echt geen mooie zang hebben, ik bedoel geen zang waarvan ik houd. De nieuwe zangeres bevalt mij wel :)

JimiDylan
6 maart 2008, 23:38
Nou Tarja was anders ook niet echt geweldig live hoor, oftewel ook gewoon 25% valse noten. En ik vind het belachelijk als mensen zeggen dat ze niet onder de naam Nightwish door hadden moeten gaan, de nummers werden echt niet door Tarja geschreven hoor. Oke, misschien klinkt het anders, maar dat is juist de intentie van elk album wat door een artiest word uitgebracht, iets vernieuwends uitbrengen, ofdat dat nou voor de band is of voor muziek in het algemeen.

pannekoek
6 maart 2008, 23:57
Nou Tarja was anders ook niet echt geweldig live hoor, oftewel ook gewoon 25% valse noten. En ik vind het belachelijk als mensen zeggen dat ze niet onder de naam Nightwish door hadden moeten gaan, de nummers werden echt niet door Tarja geschreven hoor. Oke, misschien klinkt het anders, maar dat is juist de intentie van elk album wat door een artiest word uitgebracht, iets vernieuwends uitbrengen, ofdat dat nou voor de band is of voor muziek in het algemeen.

alle nummers zijn door tuomas (de toetsenist) geschreven, hij is de ziel van nightwish, en hij was ook degene die tarja eruit gekickt heeft.
nightwish is en blijft altijd geweldig en die anette doet het goed hoor :hippie:

john5
7 maart 2008, 10:27
Ik vind annete een mooiere stem hebben, maar de nieuwe nummers worden daar ook voor gemaakt. Met tarja was nightwish meer richting de kant van symfonische metal. Met annete gaat het toch meer de kant op van de gotic, wat juist zo jammer is aan een band als Nightwish. Die hebben zichzelf nooit als gothic geprofieleerd, wat het ook niet was.

Wiellem
11 maart 2008, 17:21
Ik vind annete een mooiere stem hebben, maar de nieuwe nummers worden daar ook voor gemaakt. Met tarja was nightwish meer richting de kant van symfonische metal. Met annete gaat het toch meer de kant op van de gotic, wat juist zo jammer is aan een band als Nightwish. Die hebben zichzelf nooit als gothic geprofieleerd, wat het ook niet was.

Ik vind persoonlijk de nieuwe Nightwish echt geen Gothic muziek ik weet er weinig vanaf maar zou de oude stijl eerder gothic durven noemen vanuit mijn opzicht dan he :P

darkrazer
18 maart 2008, 19:50
Ik vind annete beter zingen dan tarja op century child of once.
Maar ik vind tarja op de oude platen (als Whismaster) veel beter.

Dat is best wel op merkelijk want sinds 'Over the hills and faraway' vind ik dat tarja's stem achteruit ging het werd kunstmatiger en het klonk afstandelijk, het klopte op de een of andere marnier niet meer met de muziek. De eenheid was weg en de eenheid is terug met annete als zangeres.