PDA

View Full Version : DI box na multieffect?



gertgert
30 juli 2007, 16:54
als je je multieffect met ampsim via de lijnuitgang direct in de mengtafel prikt, heeft het dan zin om een DI box te gebruiken??

(en waar zijn die dingen uberhaupt voor..?)

rjong999
30 juli 2007, 21:05
Dat heeft zin als je multifx geen cabsim heeft en je DI wel...(zoals de G-System icm de H&K RedBox).

Goose
30 juli 2007, 22:08
Mmmm, waarom zou het niet werken? Met ampsim en cabsim eerst de DI in en dan de mengtafel in, lijkt mij gewoon te kunnen. Je signaal is niet te hot om moeilijkheden tegen te komen.

gertgert
30 juli 2007, 22:34
maar is er een voordeel?
klanktechnisch?

rjong999
31 juli 2007, 01:01
normaal gesproken heeft een di een symmetrische uitgang en is daarmee bij lange kabelverbindingen minder gevoelig voor ruis en brom. Qua klank is er - behoudens cab sym - geen verschil

Goose
31 juli 2007, 17:41
Voordeel is dat je niet meer een versterker hoeft mee te nemen naar een optreden. Gewoon via je multi naar een DI en dan hup het mengpaneel in. Geluid terug krijgen over monitor. Niet meer zeulen met zware versterkers enz. Maaaaaaarrrrrrr, ik doe het zelf (als bassist zijnde) toch veel liever via een buizenbak. Voor mij gaan die amp&cab-sims nooit echt qua geluid naar de 100%, blijft altijd ergens op 80% hangen. Het is nooit echt helemaal tegek. Ben zelf van mening dat als je heeeel veel verschillende geluiden nodig hebt (zoals in een cover-band) het wel erg fijn is en erg lekker werkt. Maar als je gewoon je eigen ding speelt en opzoek bent naar je eigen sound het nooit echt helemaal top is. Maar dat is maar mijn mening en wie ben ik om daar waarde aan te hechten.........(voordat ik weer allerlei sism-gebruikers over mij heen krijg)

gertgert
31 juli 2007, 20:32
klopt. ga het ook gebruiken in soort coverband. geen gesjouw. heb ook een variax gekocht, dus hoef ook geen akoestisch gitaar meer mee te sjouwen.
geluid is dan wel kunstmatig maar daar let toch niemand op, de toevallig aanwezig gitaristen daargelaten. En als een gitarist niets meer heeft aan te merken dan is tie dood dus daar hoef je 't ook niet voor te doen ;-)

voor thuis en optredens met andere bandje blijf ik m'n strat en buizenbakkie gebruiken.