PDA

View Full Version : you tube Nieuwe jam Chris Roos



Chris Roos
30 juli 2007, 16:19
Dit x funky jammetje waarbij ik getracht heb echt als een saxofonist te denken dat valt nog niet mee maar die gasten weten mij altijd zo te raken met hun frasering en vooral timing. Ook heb ik geprobeerd dit x niet te veel outside te spelen en lekker in de box te blijven. Maar goed blijf moeilijk dit soort one chord vibe dingen.

Regards, :soul:

http://www.youtube.com/watch?v=O7BRmoopFnY

Negative K3 fan
30 juli 2007, 16:23
heerlijk zuiver gespeeld kerel

glasbier
30 juli 2007, 16:25
Very saxi!!

Bosch
30 juli 2007, 19:24
Waanzinnig! Ik hoop dat je ooit een keer echt de credits krijgt die je verdient!!
"Beste gitarist van Europa" ofzo.

Jazz on!!!

Wouter

Bloodline
30 juli 2007, 19:38
Idd, waanzinnig !!! KLINKT LEKKER !!!

Heerlijk om nar zulk spul te luistern

new deep
30 juli 2007, 22:54
cool man, goed pink-werk trouwens!

Slevin
30 juli 2007, 23:11
Blijft het knap vinden dat je al die scales, modes, dingen of hoe die ook heten uit je kop kent :P

Roy K.
30 juli 2007, 23:24
SUPER!! 8-)

Wat mij betreft had je wel wat meer outside mogen spelen, houdt het lekker spannend. Maar je gaf al aan dat je dat bewust niet hebt gedaan.

Wat betreft klinken als een blazer, dat gaat je met name in het begin goed af, "adem"pauzes tussen de lijntjes, timing, goed gedaan!! Wel grappig trouwens, als ik zelf speel en improviseer, probeer ik altijd zo te spelen, blazers hebben een heerlijke flow en timing, nastrevenswaardig IMO! (Daarnaast beschouw ik m'n gitaar sowieso als een blazer, en speel ook bijna niet akkoorden)

Das Schaap
30 juli 2007, 23:55
Het duurt even voordat je meer de "state of mind" te pakken hebt, tenminste hetgeen wat mij vooral raakt bij die knakkers is altijd die snellere toch vloeiende licks met nét die frasering die iets afwijkt.

Ik zet gelijk weer Human Nature op met Kenny Garret.

Gitaro
31 juli 2007, 00:22
Heel inspirerend weer man, mooi voorbeeld van goeie rechterhandtechniek, zeer lekkere legato stukjes en volgens mij zag ik ook een paar sweeps? Nou ja, er valt eigenlijk niks over te zeggen, +1 voor Bosch!

MartijnB
31 juli 2007, 10:56
Ik sluit me er ook bij aan. Vooral de legato-loopjes geven het inderdaad een blazers/Holdsworth-feel. Knap gespeeld!

VHsologitarist
31 juli 2007, 14:59
Jow boudewijn!!

Klinkt lekker joh, as usual natuurlijk ;) Maar waar dienen die haarbandjes op je gitaarhals voor?

Groetjes
Ferreke

peter_heijnen
1 augustus 2007, 08:19
Wow, wat een mooie techniek, een genot om naar te kijken en luisteren.

Ik heb helaas nog nooit van je gehoord, zou ik je mss ergens van kunnen kennen?

meul
1 augustus 2007, 11:41
Ja, onberispelijke techniek en een mooi mix tussen fusion en rock zowel harmonisch als ritmisch. Loopt heel soepel allemaal, ik kan niet anders zeggen :p Klasse!

Negative K3 fan
1 augustus 2007, 16:37
Wow, wat een mooie techniek, een genot om naar te kijken en luisteren.

Ik heb helaas nog nooit van je gehoord, zou ik je mss ergens van kunnen kennen?

het is de beruchte/befaamde Boudewijn die hier eerder ook veel heeft gepost.

c.hultermans
1 augustus 2007, 17:46
Waanzinnig! Ik hoop dat je ooit een keer echt de credits krijgt die je verdient!!
"Beste gitarist van Europa" ofzo.

Jazz on!!!

Wouter


Samen met Joop Wolters op eenzame hoogte!!

klinkt lekker uuhhhhhhhhh Chris hehe

Megadeth_
1 augustus 2007, 22:36
Je solowerk doet me denken aan grootheden, één woord: respect!

Chris Roos
2 augustus 2007, 10:51
@ Bosch,

Waanzinnig! Ik hoop dat je ooit een keer echt de credits krijgt die je verdient!!
"Beste gitarist van Europa" ofzo.

Ach jij weet als geen ander dat mij het daar niet om te doen is wel erg tof dat je er zo over denk. Het is wederzijds btw.

@ Ferreke

Klinkt lekker joh, as usual natuurlijk Maar waar dienen die haarbandjes op je gitaarhals voor?

Wel die haarbandjes ben ik ooit eens gaan gebruiken om mij feedback te reduceren tijdens vooral tap dingen. Zie het als een stringdampner maar dan van 0,50 cent haha. Normaal gebruik ik dat niet tijdens dit soort legato en alternate dingen maar dacht er eigenlijk niet bij na.

@ peter heijnen

Ik heb helaas nog nooit van je gehoord, zou ik je mss ergens van kunnen kennen?

Inderdaad negative gaf het al aan tijd geleden zat ik al is op het forum. Shit my cover got blown ... nee hoor het is simpel. Mijn 2e naam is Chris en de achternaam van mijn moeder is Roos. Vind dat wat makkelijker liggen ivm internet world wide en zo.

@ negative

het is de beruchte/befaamde Boudewijn die hier eerder ook veel heeft gepost.

En bedankt he ! :D :D ;)

Verder iedereen bedankt weer voor de lieve woorden het werkt inspirerend thanks,

Regards

c.hultermans
2 augustus 2007, 12:41
@ Bosch,

Waanzinnig! Ik hoop dat je ooit een keer echt de credits krijgt die je verdient!!
"Beste gitarist van Europa" ofzo.

Ach jij weet als geen ander dat mij het daar niet om te doen is wel erg tof dat je er zo over denk. Het is wederzijds btw.




Goeie zaak dat je zo lekker nuchter bent en blijft!!!

btw, ben je verder nog aktief in een band of soloproject ofzo?

Grtz,

Conrad

Chris Roos
5 augustus 2007, 09:02
Nee niet echt actief veel te druk met de muziekschool die ik in Arnhem heb geopend. Check het maar eens op www.libitum.nl als die nog online is ten minste. Gezeik met de provider daar erg langzaam. Site heb ik ook zelf gebouwd overigens. Was een hel! Verder ben ik wel bezig met een 3 mans formatie waaronder Jay Tee voormalig Candy Dulfer bassist en Arno Willemsen van voormalig flavium. Zijn veel aan het spelen en aan het jammen het klikt enorm dus hopen we er een strakke bende van te maken. Ideeën zat i.i.g. Als het allemaal wat concreter word laat ik dit zeker weten.

Regards, :soul:

spanky_franky
5 augustus 2007, 11:51
Damn... echt goed dit, ook precies mijn stijl. Wou dat ik zo kon spelen :nervous:

stawn
5 augustus 2007, 13:51
zooo.. klinkt echt lekker!! :dance: :D

Chris Roos
6 augustus 2007, 22:04
Thanks guys :rockon:

Regards,