PDA

View Full Version : Battery + V-amp pro 2 sound



Danieldg
30 juli 2007, 12:21
Hey,
Ik heb geoefend op Battery van Metallica, en het eerste stuk opgenomen.

Klik hier (http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=731989)

Ik heb een v-amp pro 2 gebruikt voor de sound, veel mensen vinden dit een kut pre-amp maarja :P Ik vind het zeer veelzijdig product waaruit je werkelijk alles kan halen. Geluid klinkt nu alleen wat dof door slechte geluidskaart die ik heb gebruikt. (ik gebruik een laptop om op te nemen).

Kritiek is altijd welkom!

davidof
30 juli 2007, 12:40
Mooooi gespeeld =) mij lukt het eig nog niet zo snel ^^

keep on playing !

Danieldg
1 augustus 2007, 20:25
Dankje :)

Verder iemand die het nog op iets vind trekken? :P

M Kactus
2 augustus 2007, 11:06
Dankje :)

Verder iemand die het nog op iets vind trekken? :P

Ik vind het in ieder geval wel strak gespeeld. Je tempo lijkt me wel goed te zitten! Fijne gallop, hoor.
Over de sound ben ik iets minder euforisch... Je mag van mij best minder scoopen, maar dat is persoonlijke voorkeur. Het klinkt erg gescooped en trebly, meer als Pantera dan Metallica, zeg maar. Niettemin een *degelijk* geluid!

Frankiefrank2
4 augustus 2007, 17:49
het ligt ook aan het doel wat jij wil.. wil je je eigen sound er in kwijt of wil je metallica nadoen.
maar dit geluid vind ik persoonlijk niet echt mooi

Danieldg
4 augustus 2007, 18:19
Ik heb m'n geluid is grondig onder handen genomen, want ik vond het idd te ongedefinieerd klinken, nu zit ik al dichter bij het MoP geluid :) Ik zal later het volledige lied is posten :)

Bedankt voor het commentaar ;)

rjong999
4 augustus 2007, 19:21
De V-Amp Pro is misschien wel de meest ondergewaardeerde multifx op de markt. Ik heb er al jaren eentje en gebruik 'm met veel plezier in de studio. Dankzij de S/P DIF output kan 'ie rechtstreeks in soundcard, gewoon veelzijdig en handig.
Zoals de meeste multifxen moet je er even de tijd voor nemen om 'm te leren kennen en om een goed geluid in te stellen - de standaard patches vindt ik zelf nogal zuigen, veel te veel gain en reverb. Maar dat is bij de GT8, de PodXT of de Zoom G2.1u niet anders.

Voor podiumgebruik zijn ze niet geschikt, te fragiel en storingsgevoelig.

Ik vind je geluid ook wel een beetje te 'scooped' maar ok, het is jou geluid...

DeiDRagonas
4 augustus 2007, 19:32
Goed gespeeld, maar een slecht geluid... Klinkt niet "direct" genoeg (niet "in your face"). Klinkt nu een beetje alsof de mic te ver van de speaker af gezet is. En te scooped idd. Ben benieuwd naar je volgende post..

Grt R.

Danieldg
4 augustus 2007, 20:50
Het geluid zit wel ok nu, maar wat betekent 'scooped' juist? (sorry kon niets vinden met wiki/google)

rjong999
4 augustus 2007, 21:09
"scooped" is de middentonen heel ver wegdraaien en de hoge en lage tonen extra oppeppen

Ibanez666
4 augustus 2007, 23:36
"scooped" is de middentonen heel ver wegdraaien en de hoge en lage tonen extra oppeppen

en ik vind juist dat een gitarist met een omgekeerde "v" in de equalizer stand moet spelen. Je hebt immers de basgitaar al voor de bas en de bekkens en snare van de drum voor het hoog. Zo zit je niet in elkaars frequentie te spelen. Misschien dat als je alleen speelt dat het wat minder uit maakt, maar toch...Daarnaast klinken de meeste vette gitaren die je op je favotiete cd's hoort geisoleerd (dus zonder de band erbij) een stuk minder vet, het is het bandgeluid als geheel dat die sound completeert. Dit zijn dingen die je opvallen als je regelmatig in een opname studio vertoeft.

Danieldg
5 augustus 2007, 00:07
Bedankt voor de tips :) Dus ik zou eigenlijk zo weinig mogelijk bas en hoog moeten hebben, zodat alleen het midden er goed uitkomt ( de omgekeerde V in de equalizer )?

yhcmarc
6 augustus 2007, 16:50
In ieder geval duidelijk meer mid en minder distortion dan in het gepostte fragment.