PDA

View Full Version : 2x hardcore/metal nr



skabouter
30 juli 2007, 09:31
http://www.myspace.com/fifthoffour nr 2 en 3 zijn nieuw toegevoegd.

ben nog wel beetje in het afmix proces, maar heeft iemand nog wat duidelijke tips/hints? het is allemaal nog niet zo goed natuurlijk, en sommige gitaarstukjes moeten ff over denk ik, maar veeeel beter zal t niet worden. de drums zijn maar met 1 mic opgenomen in de oefenruimte, valt weinig mee te doen....

Danieldg
30 juli 2007, 12:29
Zeer lekkere nummers man ! :rockon:
Vooral 'Meaning Of Pain' vind ik zeer lekker, bevat zowat alles wat ik lekker vind klinken ^^

X-Rated
30 juli 2007, 12:35
Ik hoorde geen sex? :chicken:

skabouter
30 juli 2007, 14:42
The Morning After gaat wel over sex......:D

jasper159
30 juli 2007, 14:48
En the meaning of pain gaat over brute anale verkrachting?

NJa, ik kan er geen oordeel over vellen, de songs stoppen bij mij na 30 sec :s

skabouter
30 juli 2007, 15:14
brute anale verkrachting zal idd wel pijn doen...... maar 30sec hoort niet, hier speelt ie gewoon af.

Negative K3 fan
30 juli 2007, 15:31
leuk maar die zang vind ik echt heel erg kut (sorry arjen)

skabouter
30 juli 2007, 15:38
don`t feel bad :) doe ik ook niet, want ik zing niet. maar de zangert is vrij beginnend en heeft zangles.wordt nog wel beter, kost ff tijd!

jw009
30 juli 2007, 23:14
mix technisch zou ik de gitaren iets naar voren halen, en wat hoog toevoegen want ik vind ze heel dof klinken.

ook de drum mag nog wat hoog hebben.

..... en what the fuck is die knal op 1:27 (wel erg bruut trouwens!!)?

skabouter
1 augustus 2007, 12:28
vet he :) sja kweet niet hoe je het noemt, gewoon een extra lage bass. heel vet, wordt regelmatig gebruikt in prog metal enzo. gewoon beetje gejat, maar t geeft wel een vet effect! zit ook in Choose (op die myspace). als je een aparte sub hebt klinkt t helemaal lekker!

verder heb ik wel goeie ideeen om de mixes beter te krijgen, binnenkort mee aan de slag en dan zal t al snel beter moeten klinken!

Bins
1 augustus 2007, 14:53
Ik vind je riffjes wel dope... maar die drums passen er op de een of andere manier niet bij (niet qua sound, maar qua spel zeg maar)... Niet "metal" genoeg.

Je kan ook proberen je drums met dkfh of ezdrummer te maken. Ik ben daar nu samen met mij drummert ook mee bezig en je kan er best ok-e resultaten mee halen als je dr ff voor gaat zitten.

Gitaar mag idd wat meer "aanwezig" in de mix.. misschien double-tracken?

Edit: Je gitaargeluid is wel bruut trouwens.

skabouter
1 augustus 2007, 15:50
sja niet metal genoeg komt wsl door de slechte opnames. als we alle parts op losse sporen hadden konden we t geheel al, veel meer metal doen klinken. zo`n strakke dubbelbass bijv. deze klinkt niet vet zo. verder vind ik dat ie kwa spel wel redelijk metal speelt hoor, maar het is voor hem ook ff wennen. voor t eerst dat ie dit doet in een band enzo.....ach tis een proces he :)

digitale drum is geen optie, das niet cool live, en alleen voor opnames doen we het ook niet, ivm de gevoelens van de drummert ;)

gitaar is btw al gedoubletracked. en kvind t geluid ook wel ok, maar mag iets beter in de mix geplaatst worden. tis een peavey ultra plus head, SM57 voor de 2x12 met G75t-12`s, gespeelt over een LTD M200H

Bins
1 augustus 2007, 16:19
digitale drum is geen optie, das niet cool live, en alleen voor opnames doen we het ook niet, ivm de gevoelens van de drummert ;)


Hehe.. bedoel ook niet dat je em eruit moet kicken en een drumcomputer nemen ;)

Of ie nou op een trommel slaat, of ff een midi track programmeert... Hij doet et toch zelf.

Wat je ook kan doen om zo'n 1 mic drum opname op te vijzelen is de ktm drum trigger plugin (gratiss) er overheen gooien. Je kan dan bepaalde frequenties (bas en snare) samples laten triggeren. Tis ff klooien maar het werkt opzich wel.

skabouter
1 augustus 2007, 16:43
hmm je noemt opzich wel goeie dingen, maar kvind t de moeite niet waard voor zo`n opnametje. we hebben nu gewoon wat huistuinkeuken opnames, en na de zomer gaan we een keer goeie studioopnames maken. dan komt t wel goed met de sounds enzo. dit is meer voor t idee van "kijk dit zijn wij en dit maken we". in de oefenruimte klinkt t sws al wat bruter, en live vast helemaal met goeie installatie. die drummert kan wel meppe namelijk, alleen dat merk je niet echt op zo`n 1track opnametje....

Luke-wannabe
2 augustus 2007, 11:12
Brute gitaar sound, Ska! Zet alleen de gitaren wat harder. en de zang misschien een compreseeortje ofzo? Het wisselt nu een beetje in volume.
Leuke riffjes ook!